Sales Expertise (5 cr)
Code: 3H00EO73-3004
General information
- Enrolment period
- 23.11.2022 - 31.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2023 - 21.12.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Entrepreneurship (Proacademy)
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Objectives (course unit)
Opintojakson osaamistavoitteet
- opiskelija ymmärtää myynnin merkityksen yritystoiminnassa
- opiskelija tunnistaa erilaisia myyntiprosesseja
- opiskelija osaa kehittää itseään myyjänä osana myyntitiimiä
- opiskelija osaa tunnistaa omia vahvuuksiaan myyjänä
- opiskelija osaa huomioida ostajan näkökulman myyntitilanteessa
Content (course unit)
Kuinka yrityksen myynti saadaan käyntiin?
Kuinka toimin asiakastapaamisella?
Mikä tuottaa arvoa asiakkaalle?
Miten kehitän itseäni monipuolisesti myyjänä?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin ja toteuttaa sitä käytännössä.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin ja toteuttaa sitä käytännössä. Opiskelija osaa kehittää myyntiosaamistaan saamansa palautteen perusteella.
Location and time
Myyntipajat sovitaan kummankin tiimin kanssa erikseen. Lisäksi opintojakson infotilaisuudet on sovittu tiimien kanssa ja tiedotettu tiimeille.
Assessment methods and criteria
Kurssin arviointi tapahtuu numeroarvioinnilla 0-5.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan myyntipajojen ja tiimin toteuttaman myyntiharjoittelun keinoin. Lisäksi opiskelija tutustuu itsenäisesti opetusmateriaaleihin sekä aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen ja kirjoittaa myyntiesseen.
Learning materials
Suositeltavaa kirjallisuutta:
Kairisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö: Asiakkaana organisaatio.
Holma, Laasio, Uusivuori, Seppä & Tanner. 2021. Menestys syntyy asiakaskokemuksesta - B2B johtajan opas.
Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020. Strategiana asiakaskokemus.
Lisäksi voitte hyödyntää muita opintojakson sisältöihin soveltuvaa kirjallisuutta, erityisesti esseen lähdemateriaalina.
Student workload
Kurssi on 5op laajuinen, mikä tarkoittaa 135h opiskelijan työtä. Tämä muodostuu myyntipajoista, myynnin harjoittelusta, lähdekirjallisuuteen perehtymisestä ja myyntiesseen kirjoittamisesta sekä teoriaosuuksiin ja harjoitteluiltapäiviin valmistautumisesta.
Further information
Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.