Skip to main content

Sales Expertise (5 cr)

Code: 3H00EO73-3004

General information


Enrolment period
23.11.2022 - 31.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 21.12.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Entrepreneurship (Proacademy)
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Teachers
Tarja Tittonen
Elina Merviö
Tutta Tanttari
Tags
CONTACT
Course
3H00EO73

Objectives (course unit)

Opintojakson osaamistavoitteet
- opiskelija ymmärtää myynnin merkityksen yritystoiminnassa
- opiskelija tunnistaa erilaisia myyntiprosesseja
- opiskelija osaa kehittää itseään myyjänä osana myyntitiimiä
- opiskelija osaa tunnistaa omia vahvuuksiaan myyjänä
- opiskelija osaa huomioida ostajan näkökulman myyntitilanteessa

Content (course unit)

Kuinka yrityksen myynti saadaan käyntiin?
Kuinka toimin asiakastapaamisella?
Mikä tuottaa arvoa asiakkaalle?
Miten kehitän itseäni monipuolisesti myyjänä?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin ja toteuttaa sitä käytännössä.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin ja toteuttaa sitä käytännössä. Opiskelija osaa kehittää myyntiosaamistaan saamansa palautteen perusteella.

Location and time

Myyntipajat sovitaan kummankin tiimin kanssa erikseen. Lisäksi opintojakson infotilaisuudet on sovittu tiimien kanssa ja tiedotettu tiimeille.

Assessment methods and criteria

Kurssin arviointi tapahtuu numeroarvioinnilla 0-5.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan myyntipajojen ja tiimin toteuttaman myyntiharjoittelun keinoin. Lisäksi opiskelija tutustuu itsenäisesti opetusmateriaaleihin sekä aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen ja kirjoittaa myyntiesseen.

Learning materials

Suositeltavaa kirjallisuutta:

Kairisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö: Asiakkaana organisaatio.

Holma, Laasio, Uusivuori, Seppä & Tanner. 2021. Menestys syntyy asiakaskokemuksesta - B2B johtajan opas.

Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020. Strategiana asiakaskokemus.

Lisäksi voitte hyödyntää muita opintojakson sisältöihin soveltuvaa kirjallisuutta, erityisesti esseen lähdemateriaalina.

Student workload

Kurssi on 5op laajuinen, mikä tarkoittaa 135h opiskelijan työtä. Tämä muodostuu myyntipajoista, myynnin harjoittelusta, lähdekirjallisuuteen perehtymisestä ja myyntiesseen kirjoittamisesta sekä teoriaosuuksiin ja harjoitteluiltapäiviin valmistautumisesta.

Further information

Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.

Go back to top of page