Skip to main content

Sales of Services (5cr)

Code: 6M00DQ36-3003

General information


Enrolment period
01.12.2022 - 15.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2023 - 17.04.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Forestry
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Forestry
Teachers
Tutta Tanttari
Metsätalous Virtuaalihenkilö
Course
6M00DQ36

Objectives (course unit)

The student knows how to:
-define the forms and models of service business in the forest sector
-design forest services and use service design
-knows the stages of sales from preparation to closing and after sales
- strengthen his/her interaction skills in customer encounter situations, particularly in terms of confidence building, persuasive presentation and argumentation skills
-prepare for and implement sales meetings in a real customer situation

Content (course unit)

Service Business Models, Service Design, Service Process Operation, Service Design, Productisation, Customer Meeting Stages and Seller Action at Different Stages, Seller Development, Customer Value Creation through Sales.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student recognizes the areas of service business and sales and is able to name the different stages of sales. He / she is familiar with methods of service design and value sales

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student understands the basics of service business and sales work. He / she is able to act as a supervisor in sales work related situations and can plan services in a supervised manner. He/she understands the importance of building trust, convincing performance and argumentation skills in sales.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student understands the areas related to service business and sales work and is able to apply them in practical work. They are able to structure and apply the various stages of sales from preparation to customer relationship aftercare. The student will be able to develop value for the customer and strengthen trust between the seller and the customer through service business and sales skills.

Location and time

19.1. klo 12.30-15.30, TAMK
Opintojakson esittely – Tutta Tanttari ja Mikko Rantanen
Metsäalan palveluliiketoiminnan muodot – Mikko Rantanen

24.1. klo 12.30-15.30, TAMK
Myyntiprosessi 1 – Tutta Tanttari

8.2. klo 8.30-11.30, TAMK
Myyntiprosessi 2 – Tutta Tanttari

10.2. klo 8.30-15.30, Proakatemia, Finlayson
Metsäalan palveluiden suunnittelu- ja palvelumuotoilupäivä – Tutta Tanttari ja Mikko Rantanen

22.2. klo 8.30-11.30, etänä
Ryhmätehtävien sparrailuaikoja saatavilla, ei pakollinen

8.3. klo 8.30-11.30, TAMK
Ryhmätehtävien esitykset ja opponoinnit - Tutta Tanttari ja Mikko Rantanen

Exam schedules

Ei tenttiä.

Assessment methods and criteria

Arviointi tapahtuu asteikolla 0-5. Arviointi tapahtuu ryhmätehtävän raportin (50%) ja esityksen perusteella (50%). Arvioinnissa huomioidaan myös aktiivinen osallistuminen tuntien aikana sekä vertaisarviointi ryhmätyön toteutuksessa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luentoja & keskusteluja
Harjoitustyö, sen raportointi ja esitys
Itsenäistä opiskelua

Learning materials

Oivaltava myyntityö - asiakkaana organisaatio
Hänti, S., Kairisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016.

Halutessasi voit perehtyä myös seuraaviin kirjoihin:

Menestys syntyy asiakaskokemuksesta: B2B-johtajan opas
Holma, L., Laasio, K., Ruusuvuori, M., Seppä, S. & Tanner, R. 2021.

Strategiana asiakaskokemus
Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020.

Student workload

Opintojakson laajuus 5op tarkoittaa 5x27h = 135h työtä.

Completion alternatives

Sovittava erikseen opettajien kanssa.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole osallistunut opintojakson tunneille, eikä ole osallistunut ryhmätyön toteuttamiseen.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ryhmätyön raportti on pinnallinen eikä puun ostotyötä tekevä metsäalan yritys saa siitä konkreettisia ehdotuksia oman ostoprosessinsa kehittämiseen. Raporttia ei ole kirjoitettu TAMK:in kirjallisen raportoinnin ohjeiden mukaisesti. Ryhmätyön esitys on pintapuolinen eikä auta muita opiskelijoita oppimaan myynti- / ostotyöstä.
Opiskelija on osallistunut pääosin opintojakson tunneille, mutta ryhmätyöhön osallistuminen ei ole ollut aktiivista.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ryhmätyössä on käsitelty metsäalan yrityksen ostoprosessia. Ryhmätyön raportti on selkeä ja johdonmukainen ja toimeksiantajana ollut metsäalan yritys saa raportista yksittäisiä käytäntöön vietävissä olevia ehdotuksia oman ostoprosessinsa kehittämiseen. Raportti on toteutettu pääosin TAMK:in kirjallisen työn ohjeiden mukaisesti. Ryhmätyön esitys on havainnollinen ja auttaa muita opiskelijoita oppimaan jotain uutta metsäalan myynti- / ostotyöstä oman ryhmätyön sisältöihin pohjautuen.
Opiskelija on osallistunut pääosin opintojakson tunneille ja ryhmätyöhön osallistuminen on ollut melko aktiivista.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ryhmätyössä on käsitelty kattavasti metsäalan yrityksen ostoprosessia. Ryhmätyön raportti on selkeä ja johdonmukainen ja toimeksiantajana ollut metsäalan yritys saa raportista konkreettisia ja käytäntöön vietävissä olevia ehdotuksia oman ostoprosessinsa kehittämiseen. Raportti on toteutettu TAMK:in kirjallisen työn ohjeiden mukaisesti. Ryhmätyön esitys on havainnollinen ja visuaalinen sekä auttaa muita opiskelijoita oppimaan käytännönläheisiä näkökulmia metsäalan myynti- / ostotyöstä oman ryhmätyön sisältöihin pohjautuen.

Opiskelija on osallistunut pääosin opintojakson tunneille ja ryhmätyöhön osallistuminen on ollut aktiivista.

Go back to top of page