Monitahoinen palveluliiketoiminta (5op)
Toteutuksen tunnus: 8U00FZ52-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2022 - 20.01.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.01.2023 - 16.03.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Liiketalous ja media
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Tuija Ylä-Viteli
- Veijo Hämäläinen
- Marja-Liisa Timperi
- Vastuuhenkilö
- Tuija Ylä-Viteli
- Luokittelu
- ONLINE
- Opintojakso
- 8U00FZ52
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa
- etsiä tietoa ja rakentaa lähdemateriaalien perusteella käsityksen toimialansa tämänhetkisestä tilanteesta ja alan kehittämistarpeista
- rakentaa toimialan kehittymistarpeiden mukaisesti oman kehittymissuunnitelmansa
Sisältö (Opintojakso)
- muuttuva palveluala
- toimialan uusin tieto kehittämisen lähtökohdaksi
- globaalin toimintaympäristön vaikutukset toimialalla
- henkilökohtaiset opintojen valinnat
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija
- tunnistaa toimialan kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita ja osaa määritellä hankkimaansa tietoa löytääkseen toimialan kehittämistarpeita
- osaa etsiä ohjatusti tutkimustiedosta oman toimialan kehittämistarpeita
- tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija
- jäsentää toimialan kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita ja osaa vertailla hankkimaansa tietoa löytääkseen toimialan kehittämistarpeita
- osaa etsiä tutkimustiedosta toimialan kehittämistarpeita
- osaa kuvata ja arvioi itseään sekä sitä toimintaympäristöä, jossa omalla ammattialallaan toimii
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija
- ymmärtää oman toimialan kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita ja osaa analysoida hankkimaansa tietoa löytääkseen oman toimialan kehittämistarpeita
- osaa etsiä ja valita tutkimustiedosta oman toimialan kehittämistarpeita
- tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä toimintaympäristöä, jossa omalla ammattialallaan toimii
Aika ja paikka
Opintojakson yhteinen kontaktiopetus Zoom alustan välityksellä . Opintojaksolla on käytössä Moodle.
Aikataulu:
lauantai 21.1 klo 8.30-15.00 (Tuija Ylä-Viteli, Veijo Hämäläinen)
perjantai 17.2 klo 8.30-11.30 ja 12.30-16.00 (Tuija Ylä-Viteli, Veijo Hämäläinen, Marja-Liisa Timperi)
torstai-ilta 16.3 klo 16.30-20.00 (Tuija Ylä-Viteli)
Ohjausta ja sparrausta (vapaaehtoista), Zoom:
sovitaan ryhmän kanssa aloituskerralla, yksi noin 30-60 min kerta
Opiskelijat saavat ennakkotehtävän lauantaina 21.1 ; Informaatikko Marja-Leena Timperi
Tiedonhaku - Kirjaston erillinen Moodle-kurssi. Ennakkotehtävä on tehtävä ennen perjantain 17.2 luentoa.
Marja-Leena Timperin tiedonhaku-luento perjantaina 17.2, 90 min , Zoom.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilötehtävä
Monitahoinen palveluliiketoiminta, kirjallinen lähdeaineistoon perustuva raportti.
Arviointi (0-5)
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot
harjoitukset
Oppimateriaalit
Saarijärvi, H & Puustinen, P. 2020. Strategiana asiakaskokemus. Miksi, mitä, miten? Docendo.
Muu lähdemateriaali ja opiskelijan itsenäinen tiedonhaku
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op= 27h opiskelijan työtä
5 op = 135h opiskelijan työtä
Yhteiset kontaktitunnit 17h opintojakson aikataulun mukaisesti.
Opiskelijan itsenäinen työskentely yksilö ja/tai tiimityönä 108h.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso toteutetaan etänä Zoomin välityksellä. Zoom -linkki saatavissa opintojakson Moodlesta.
Ryhmän yhteiset tunnit ovat opintojakson aikataulun mukaisesti:
lauantai 21.1 klo 8.30-15.00 (Tuija Ylä-Viteli, Veijo Hämäläinen)
perjantai 17.2 klo 8.30-11.30 ja 12.30-16.00 (Tuija Ylä-Viteli, Veijo Hämäläinen, Marja-Liisa Timperi)
torstai-ilta 16.3 klo 16.30-20.00 (Tuija Ylä-Viteli)