Siirry suoraan sisältöön

Myynnin kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DP06-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.01.2023 - 23.02.2023

Ajoitus

06.03.2023 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Sami Kalliokoski
  • Pietro Albanese
  • Niina Syrjälä

Vastuuhenkilö

Pietro Albanese

Ryhmät

  • 22LIKO2
    Liiketalous 2022, päivätoteutus ryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana markkinoinnissa keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen. Opitaan myös logistiikan rooli ja merkitys yrityksen kannattavalle toiminnalle. Opiskelija perehtyy yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen ja saa valmiuksia tällaisissa yrityksen kasvutilanteissa vaikuttavien tekijöiden huomioimiseen ja ymmärtämiseen.

MARKKINOINTI 2 op
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden hallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- on tutustunut brändin ja imagon rakentamisen perusteisiin
- ymmärtää ostokäyttäytymisen takana olevia motiiveja
- osaa tarkastella organisaation markkinointia kokonaisuutena.

LOGISTIIKKA 1 op
Opiskelija
- tietää miten logistinen ketju toimii
- ymmärtää mitä tehtäviä kuuluu hankintoihin, varastonhallintaan sekä kuljetustenhallintaan.

KANSAINVÄLISTYMINEN 2 2 op
Opiskelija
- osaa hakea markkinatietoa kohdemarkkinoista
- osaa analysoida yrityksen kansainvälistymisen syitä ja edellytyksiä
- osaa analysoida kohdemaan makroympäristöä.

Sisältö (OJ)

MARKKINOINTI
Miksi asiakkuuksien ylläpito ja rakentaminen on yritykselle tärkeää?
Mitä yrityksen brändin rakentamiseen kuuluu?
Mitä syitä asiakkaiden ostokäyttäytymisen takana on?

LOGISTIIKKA
Mikä on logistiikan merkitys yrityksen liiketoiminnassa?
Mistä logistiikka koostuu?
Miten hankinta ja myynti pitäisi tasapainottaa?

KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten kansainvälistymisessä tarvittavaa markkinatietoa hankitaan?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

MARKKINOINTI
Opiskelija tietää asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet tyydyttävällä tavalla.

LOGISTIIKKA
Opiskelija tietää logistiikan perustehtävät tyydyttävällä tavalla.

KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut yrityksen kansainvälisyyteen liittyvän toimeksiannon suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

MARKKINOINTI
Opiskelija tuntee asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteet kattavasti.

LOGISTIIKKA
Opiskelija tuntee logistiikan perusteet kattavasti sekä osaa ymmärtää logistiikan merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.

KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän toimeksiannon tekemiseen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

MARKKINOINTI
Opiskelija osaa soveltaa asiakkuuksien ylläpidon ja rakentamisen, brändin rakentamisen sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteita eri tilanteissa.

LOGISTIIKKA
Opiskelija osaa suunnitella yrityksen toimitusketjun sekä osaa soveltaa yrityksen logistiikkaa eri tilanteissa.

KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kansainvällisyys: Tenttien ajankohdasta ilmoitetaan kurssin alussa

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kansinvälistyminen: Luennot ja harjoitukset

Oppimateriaalit

Kansainvällisyys: Luennoilla jaettava materiaali + muu kirjallisuus

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tietää kansainvälistymisen prosessin pääperiaatteet ja on osallistunut kansainvälisyyteen liittyvän käytännön harjoitukseen suorittamiseen tyydyttävällä tasolla.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija tuntee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten osallistumaan kansainvälistymiseen liittyvän harjoituksen tekemiseen tyydyttävällä tavalla

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

KANSAINVÄLISTYMINEN 2
Opiskelija hallitsee yrityksen kansainvälisyyteen liittyvät sisällöt ja teemat ja kykenee täten laatimaan harjoituksessa monipuolisen analyysin kansainvälistymistä harkitsevalle yritykselle