Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisuuden hyödyntäminen viestinnässä ja markkinoinnissa (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00FE35-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 19.01.2023

Ajoitus

19.01.2023 - 26.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 30

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Niina Syrjälä
  • Hanna Saraketo

Vastuuhenkilö

Miina Kivelä

Ryhmät

  • 21ALITAM
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2021, monimuoto, Mänttä-Vilppula

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa otetaan digitaalisuuden tuomat mahdollisuudet markkinoinnin käyttöön.

Opiskelija osaa
- toteuttaa sähköistä markkinointia,
- hyödyntää kumppanuuksia työssään,
- käyttää digitaalista mediaa ja tuntee sen kanavat,
- tehdä kanavavalintoja ja tuottaa digitaalista sisältöä.

Sisältö (OJ)

Mitä tarkoittaa digitaalinen markkinointi ja miten sitä toteutetaan?
Miten verkostojen osaamista hyödynnetään osana sähköistä markkinointiviestintää?
Mitä tarkoittaa digitaalinen media?
Mitä ovat digitaalisen median kanavat?
Miten sisältöä tuotetaan digitaaliseen mediaan ja mitä keinoja on mitata sen tuloksellisuutta?

Esitietovaatimukset (OJ)

Edellisten moduulien tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa toteuttaa yksittäisiä digitaalisen markkinointitoimenpiteitä muutamissa eri kanavissa. Hänen tietonsa digitaalisesta markkinoinnista on yksipuolista ja puutteellista ja hän hallitsee vain muutamia perustermien merkityksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinointikampanjan hyödyntäen muutamia eri välineitä. Hän ymmärtää digitaalisen markkinoinnin ja perustermien merkitykset. Hän pystyy analysoimaan toimien tuloksellisuutta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin laajana kokonaisuutena ja ymmärtää perustermien merkitykset. Hän osaa toteuttaa monipuolisesti digitaalisen markkinointikampanjan seurantatietoineen hyödyntäen useita eri välineitä.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei hallitse teemaan liittyvää peruskäsitteistöä eikä osaa suunnittella ja toteuttaa digitaalista markkinointikampanjaa.

Aika ja paikka

Alustavasti (muutokset Moodlessa/Teamsissa/Pakin lukkarikoneessa) seuraavasti:
1. kontakti to 19.1. Mänttä-Vilppulassa
2. kontakti pe 24.2. verkossa
3. kontakti pe 24.3. verkossa
4. kontakti to 20.4. verkossa
5. kontakti pe 26.5. Mänttä-Vilppulassa: Go to market -opintojaksoon integroituna

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

sovitaan kurssin aikana;
jos arvioitavasta tehtävästä (osasuoritus) tulee hylätty, täydentämiseen on aikaa viimeiseen lähipäivään saakka.
Muista uusinta- ja korotusmahdollisuuksista sovitaan tarpeen mukaan.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- aktiivinen osallistuminen kontakteissa 0 – 5; läsnäolo + oppista edistävät puheenvuorot (20 %)
- etätehtävä 1/4 asteikolla 0 – 5; kriteeristö tehtävänannon yhteydessä (20 %)
- etätehtävä 2/4 asteikolla 0 – 5; kriteeristö tehtävänannon yhteydessä (20 %)
- etätehtävä 3/4 asteikolla 0 – 5; kriteeristö tehtävänannon yhteydessä (20 %)
- etätehtävä 4/4 asteikolla 0 – 5; kriteeristö tehtävänannon yhteydessä (20 %)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Tällä kurssilla opitaan tietoja ja taitoja, joita pääsee heti kokeilemaan käytännössä Go to market -opintojaksolla.
Oppimista tapahtuu kontaktipäivien tapaamisissa (luentoja, keskustelua, harjoituksia) ja etätehtävien muodossa (kirjallisuuteen perehtymistä, essee, monenlaista tiedonhankintaa, Moodle-tentti).

Oppimateriaalit

Kirjallisuus ilmoitetaan Moodlessa tehtävien yhteydessä, esim.
- Viesti perille! Tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa.
- Kaikenkattava sisällöntuotannon opas yrityksille.
- Muuta maailmaa somessa. Hyväntekijän käsikirja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

1. orientaatio ja digitaalisen markkinoinnin perusteet
2. käsitteet
3. kampanjan suunnittelu
4. sisällöntuotanto ja/tai vaikuttavuusviestintä
5. vaikuttajamarkkinointi
6. budjetointi
7. analytiikka ja vaikuttavuuden mittaaminen
8. kokoava Moodle-tentti
(+ Go to market -case)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Valinnaiset suoritustavat on neuvoteltava etukäteen opettajien/valmentajien kanssa. Ota yhteyttä Hanna Saraketoon.
Jos sinulla on aikaisempaa osaamista ja haluat osoittaa sen näytöllä, saat tehtäväpaketin. Pyydä se täyttämällä hakemus Pakin Hyvähotissa (osaamisen näyttö) ennen kurssin alkua.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osallistunut kontakteihin ja työskennellyt siellä rakentavia ja oppimista edistäviä puheenvuoroja käyttäen ja ns. tuntitehtävät tehden. Hän on palauttanut kaikki etätehtävät ja tehnyt kunkin arviointikriteerien mukaisesti tyydyttävää työtä.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osallistunut kontakteihin ja työskennellyt siellä rakentavia ja oppimista edistäviä puheenvuoroja käyttäen ja ns. tuntitehtävät ajatuksella tehden. Hän on palauttanut kaikki etätehtävät ajoissa ja tehnyt kunkin arviointikriteerien mukaisesti hyvää työtä.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osallistunut kontakteihin ja työskennellyt siellä erittäin rakentavia ja oppimista edistäviä puheenvuoroja käyttäen ja ns. tuntitehtävät ajatuksella tehden. Hän on palauttanut kaikki etätehtävät ajoissa ja tehnyt kunkin arviointikriteerien mukaisesti kiitettävää työtä.