Digitization in Communications and Marketing (5 cr)
Code: 3H00FE35-3002
General information
- Enrolment period
- 23.11.2022 - 19.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.01.2023 - 26.05.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
Tässä opintojaksossa otetaan digitaalisuuden tuomat mahdollisuudet markkinoinnin käyttöön.
Opiskelija osaa
- toteuttaa sähköistä markkinointia,
- hyödyntää kumppanuuksia työssään,
- käyttää digitaalista mediaa ja tuntee sen kanavat,
- tehdä kanavavalintoja ja tuottaa digitaalista sisältöä.
Content (course unit)
Mitä tarkoittaa digitaalinen markkinointi ja miten sitä toteutetaan?
Miten verkostojen osaamista hyödynnetään osana sähköistä markkinointiviestintää?
Mitä tarkoittaa digitaalinen media?
Mitä ovat digitaalisen median kanavat?
Miten sisältöä tuotetaan digitaaliseen mediaan ja mitä keinoja on mitata sen tuloksellisuutta?
Prerequisites (course unit)
Previous modules completed or equivalent knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija osaa toteuttaa yksittäisiä digitaalisen markkinointitoimenpiteitä muutamissa eri kanavissa. Hänen tietonsa digitaalisesta markkinoinnista on yksipuolista ja puutteellista ja hän hallitsee vain muutamia perustermien merkityksiä.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinointikampanjan hyödyntäen muutamia eri välineitä. Hän ymmärtää digitaalisen markkinoinnin ja perustermien merkitykset. Hän pystyy analysoimaan toimien tuloksellisuutta.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin laajana kokonaisuutena ja ymmärtää perustermien merkitykset. Hän osaa toteuttaa monipuolisesti digitaalisen markkinointikampanjan seurantatietoineen hyödyntäen useita eri välineitä.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Opiskelija ei hallitse teemaan liittyvää peruskäsitteistöä eikä osaa suunnittella ja toteuttaa digitaalista markkinointikampanjaa.
Location and time
Alustavasti (muutokset Moodlessa/Teamsissa/Pakin lukkarikoneessa) seuraavasti:
1. kontakti to 19.1. Mänttä-Vilppulassa
2. kontakti pe 24.2. verkossa
3. kontakti pe 24.3. verkossa
4. kontakti to 20.4. verkossa
5. kontakti pe 26.5. Mänttä-Vilppulassa: Go to market -opintojaksoon integroituna
Exam schedules
sovitaan kurssin aikana;
jos arvioitavasta tehtävästä (osasuoritus) tulee hylätty, täydentämiseen on aikaa viimeiseen lähipäivään saakka.
Muista uusinta- ja korotusmahdollisuuksista sovitaan tarpeen mukaan.
Assessment methods and criteria
- aktiivinen osallistuminen kontakteissa 0 – 5; läsnäolo + oppista edistävät puheenvuorot (20 %)
- etätehtävä 1/4 asteikolla 0 – 5; kriteeristö tehtävänannon yhteydessä (20 %)
- etätehtävä 2/4 asteikolla 0 – 5; kriteeristö tehtävänannon yhteydessä (20 %)
- etätehtävä 3/4 asteikolla 0 – 5; kriteeristö tehtävänannon yhteydessä (20 %)
- etätehtävä 4/4 asteikolla 0 – 5; kriteeristö tehtävänannon yhteydessä (20 %)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Tällä kurssilla opitaan tietoja ja taitoja, joita pääsee heti kokeilemaan käytännössä Go to market -opintojaksolla.
Oppimista tapahtuu kontaktipäivien tapaamisissa (luentoja, keskustelua, harjoituksia) ja etätehtävien muodossa (kirjallisuuteen perehtymistä, essee, monenlaista tiedonhankintaa, Moodle-tentti).
Learning materials
Kirjallisuus ilmoitetaan Moodlessa tehtävien yhteydessä, esim.
- Viesti perille! Tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa.
- Kaikenkattava sisällöntuotannon opas yrityksille.
- Muuta maailmaa somessa. Hyväntekijän käsikirja.
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Content scheduling
1. orientaatio ja digitaalisen markkinoinnin perusteet
2. käsitteet
3. kampanjan suunnittelu
4. sisällöntuotanto ja/tai vaikuttavuusviestintä
5. vaikuttajamarkkinointi
6. budjetointi
7. analytiikka ja vaikuttavuuden mittaaminen
8. kokoava Moodle-tentti
(+ Go to market -case)
Completion alternatives
Valinnaiset suoritustavat on neuvoteltava etukäteen opettajien/valmentajien kanssa. Ota yhteyttä Hanna Saraketoon.
Jos sinulla on aikaisempaa osaamista ja haluat osoittaa sen näytöllä, saat tehtäväpaketin. Pyydä se täyttämällä hakemus Pakin Hyvähotissa (osaamisen näyttö) ennen kurssin alkua.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden mukaisesti.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut kontakteihin ja työskennellyt siellä rakentavia ja oppimista edistäviä puheenvuoroja käyttäen ja ns. tuntitehtävät tehden. Hän on palauttanut kaikki etätehtävät ja tehnyt kunkin arviointikriteerien mukaisesti tyydyttävää työtä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut kontakteihin ja työskennellyt siellä rakentavia ja oppimista edistäviä puheenvuoroja käyttäen ja ns. tuntitehtävät ajatuksella tehden. Hän on palauttanut kaikki etätehtävät ajoissa ja tehnyt kunkin arviointikriteerien mukaisesti hyvää työtä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut kontakteihin ja työskennellyt siellä erittäin rakentavia ja oppimista edistäviä puheenvuoroja käyttäen ja ns. tuntitehtävät ajatuksella tehden. Hän on palauttanut kaikki etätehtävät ajoissa ja tehnyt kunkin arviointikriteerien mukaisesti kiitettävää työtä.