Skip to main content

Economy and Management in Social Services and Health Care (3 cr)

Code: 7F00EC28-3002

General information


Enrolment period
01.07.2022 - 31.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Ilkka Piiroinen
Person in charge
Ilkka Piiroinen
Course
7F00EC28

Objectives (course unit)

Students
- can explain the operating principles of finances, service system and democracy
- analyse the roles of public, private and third sectors in organising and producing services
- can describe the productisation process of a service and its stages
- can mark the price for social and health care services

Content (course unit)

- the basic structure of Finnish state and municipal organisations and economy
- producing and organising social and health care services
- purchasing legislation and tendering
- financial planning and financial estimate
- productisation and pricing
- evaluating cost-effectiveness
- digital equipment

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Evaluation criteria, pass/fail:
In a passed mark, the student:
- structures link between services of social services and health care, and applies knowledge to different situations
- is able to apply productization in social services and health care
- is able to set prices on services in social services and health care, and understands basic principles of expenditure
- reviews and evaluates issues from the perspective of the client / team / work community
- is able to co-operate responsibly and with consideration of other team members
- demonstrates readiness to develop their interaction skills
- assumes responsibility and commits themself to the work of the team in addition to their own activities

In a failed mark, there are inadequacies in the student's basic information and application of the data in the rejected performance is flawed. The student avoids active participation in learning situations. The student neglects
preparation and does not take advantage of the feedback received.

Exam schedules

Tenttejä ei ole. Ne korvataan kirjoittamalla esseitä ja osallistumalla aihealueeseen liittyvään tiimitoimintaan.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Pajatyöskentely, luentoja/oppimismateriaalit, tiimityöskentely, itsenäinen työskentely, kirjaesseet.

Learning materials

Alustukset ja aiheeseen liittyvä kirjallisuus päivitetään opintojakson alkaessa ja aikana. Lisäksi on suositeltavaa, että opiskelijat etsivät itse ajankohtaista ja aihealueeseen sopivaa materiaalia.

Student workload

Opintojen sisällön jaksotus ja aikataulutus käydään läpi ja sovitaan yhteisesti tiimiyrityksen aloittaessa toimintansa.

Content scheduling

Opintojen sisällön jaksotus ja aikataulutus käydään läpi ja sovitaan yhteisesti tiimiyrityksen aloittaessa toimintansa.

Completion alternatives

Valinnaisesta suorituksesta sovitaan erikseen.

Practical training and working life cooperation

Työelämäyhteistyötä tehdään käynnissä oleviin projekteihin ja toimeksiantoihin liittyen opintojakson aikana.

International connections

Mahdollisia kv-yhteistyöprojektit.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
- osaa jäsentää sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmien välisiä suhteita ja soveltaa tietoa eri tilanteisiin.
- osaa soveltaa tuotteistamista sosiaali- ja terveyspalveluissa
- osaa hinnoitella sosiaali- ja terveyspalveluita ja ymmärtää kustannusten syntymisen periaatteet
- osaa soveltaa oppimaansa tilanteiden vaatimalla tavalla
- osaa tarkstella ja arvioida asioita sekä asiakkaan, tiimin että työyhteisön näkökulmasta
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja toiset tiimiläiset huomioiden
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös tiimin toimintaan


Hylätty
Hylätyssä suorituksessa opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista oppimistilanteissa. Opiskelija laiminlyö valmistautumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta. Opiskelijalta puuttuu suorituksia.

Go back to top of page