Siirry suoraan sisältöön

Lähijohtaminen ja työhyvinvointi sosiaalialalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: 7S00EL98-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.03.2022 - 05.04.2022

Ajoitus

23.05.2022 - 05.08.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 50

Opettaja

  • Niina Koskela

Vastuuhenkilö

Outi Wallin

Ryhmät

  • 22CAMPUSONLINE
    CAMPUSONLINE

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- tuntee johtamisteorioiden suuntauksia
- osaa arvioida henkilöstöjohtamisen osa-alueita ja niiden vaatimaa johtamisosaamista sekä omia työntekijyystaitojaan
- osaa nimetä tärkeimpiä lähijohtamisen työvälineitä

Sisältö (OJ)

- Hyvän lähijohtamisen tunnusmerkit
- Eettisen johtamisen tunnuspiirteet
- Työntekijyystaitojen merkitys lähijohtamisessa
- Henkilöstöjohtamisen osa-alueet
- Työlainsäädäntö ja palvelusuhdeasiat
- Laadunhallinta sosiaali- ja terveysalan organisaatioissa

Lisätiedot (OJ)

Mahdollisuus engalnninkieliseen toteutukseen (avoin kv-vaihto-opiskelijoille).
Kesätoteutus tarkoitettu ensisijaisesti sosionomiopiskelijoille

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön sekä teorian. Suhde tietoon pääosin toteavaa ja kuvailevaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisisiä suhteita. Osaa soveltaa käsitteitä ja teoriaa jäsentyneesti. Omaa kokemusten ja näkemysten reflektointia suhteessa teoriaan ja ammatilliseen osaamiseen. Suhde tietoon itsenäinen ote, problematisointia mukana.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Analysoi teoriaa ja käytäntöjä sekä ilmiöiden välisiä suhteita. Yhdistää pedagogista osaamista ammatilliseen kontekstiin. Luova, kehittävä, innovatiivinen ote. Suhde tietoon erittelevä, argumentoiva ja analyyttinen.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hylätty
Opiskelijan osaamistavoitteet eivät toteudu tai toteutuvat vain osittain.
Sisällön hallinta on epäjohdonmukaista ja puutteellista tai/ja virheellistä. Suhde tietoon lainaava.

Aika ja paikka

23.5. - 5.8.2022

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssin arvosana on numeroin arvioitujen tehtävien keskiarvo.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi on kesäopintojen verkkokurssi. Oppimis- ja samalla kurssisuoritusten tehtävät tehdään yhteistoiminnallisissa pienryhmissä, joiden tukena ovat kurssimateriaali sekä tehtävänannot.

Oppimateriaalit

Kurssimateriaali on Tuni Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia koostuen materiaalin läpikäymisestä, tehtävien työstämisestä ja pienryhmätyöskentelystä.

Sisällön jaksotus

Koko kurssi on auki kerralla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kurssilla on lähijohtajan haastattelutehtävä.

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

TAMKin uuden opsin mukaisesti etenevillä opiskelijolla ops -siirtymävaiheessa tällä opintojaksolla huomioidaan vanhan opsin mukaisia suorituksia lähijohtamisen 3 op tai työhyvinvoinnin 3 op opintojaksoista. Näihin liittyvät erillistehtävät tulee pyytää opettajalta erikseen 31.5.2022 mennessä. Ohjeet tähän on Moodlessa.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijan osaamistavoitteet eivät toteudu tai toteutuvat vain osittain.
Sisällön hallinta on epäjohdonmukaista ja puutteellista tai/ja virheellistä. Suhde tietoon lainaava.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön sekä teorian. Suhde tietoon pääosin toteavaa ja kuvailevaa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisisiä suhteita. Osaa soveltaa käsitteitä ja teoriaa jäsentyneesti. Omaa kokemusten ja näkemysten reflektointia suhteessa teoriaan ja ammatilliseen osaamiseen. Suhde tietoon itsenäinen ote, problematisointia mukana.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Analysoi teoriaa ja käytäntöjä sekä ilmiöiden välisiä suhteita. Yhdistää pedagogista osaamista ammatilliseen kontekstiin. Luova, kehittävä, innovatiivinen ote. Suhde tietoon erittelevä, argumentoiva ja analyyttinen.