Siirry suoraan sisältöön

Työelämälähtöinen projekti (6 op)

Toteutuksen tunnus: 7F00EC95-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.05.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2023

Laajuus

6 op

TKI-osuus

6 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Fysioterapeutti

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Fysioterapeutin tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Marja-Leena Lähteenmäki
  • Hannu Järvinen

Vastuuhenkilö

Hannu Järvinen

Ryhmät

  • 20FY
    Fysioterapeutti syksy 2020

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa toimia käytännön projektissa vastuullisesti osana projektiryhmää
- osaa arvioida projektin onnistumista suhteessa projektityön tavoitteisiin sekä oman alan teoreettisiin lähtökohtiin
- osaa suunnitella, tuottaa ja arvioida kriittisesti projektin eri vaiheissa tapahtuvaa raportointia ja dokumentointia.

Sisältö (OJ)

Opiskelija osallistuu oman alan keskeisiin tavoitteisiin liittyvän työelämälähtöisen projektin toteuttamiseen yhtenä projektiryhmän jäsenenä. Opiskelija dokumentoi ja raportoi toimintaansa projektin eri vaiheissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
- osoittaa ilmiön monipuolista ja perusteltua hallintaa ja yhdistää tietoa joustavasti ammatillisiin yhteyksiin
- osaa yhdistellä aikaisemmin oppimaansa monipuolisesti ja luovasti
- toteuttaa fysioterapiaa laadukkaasti
- osaa arvioida rakentavasti muiden toimintaa ja arvioi omaa toimintaansa aktiivisesti ja monipuolisesti
- osaa arvioida omaa osaamistaan kehittävästi suhteessa työyhteisön tai työryhmän toimintaan
- käyttää saamaansa palautetta oman ammatillisen kasvunsa välineenä
- perustelee toimintaansa tai ammatillisen näkökulmansa vakuuttavasti, teoreettisesti ja näyttöön perustuen
- toimii yhteistyössä vastuullisesti, aktiivisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta
- ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset


Hylätyssä suorituksessa opiskelija
- tiedoissa on puutteita tai ne ovat liian pinnallisia tai riittämättömiä
- tietojen käytössä korostuu kritiikin puute
- ei valmistaudu tilanteisiin ja tehtäviin riittävästi
- laiminlyö hänelle annettuja tehtäviä
- ei ole oma-aloitteinen
- yhteistyötaidot ovat puutteelliset
- käyttäytyminen ei ole ammatillista, motivaatiotaso alhainen, kiinnostus toimintaa kohtaa puuttuu
- ei hyödynnä saamaansa palautetta tehtävien suorittamisessa
- itsearviointikyky ei ole kehittynyt riittävästi tai itsearviointi ei ole realistista
- suhtautuu palautteen antamiseen välinpitämättömästi
- ei kunnioita toisten ihmisten tai ryhmän mielipiteitä tai sopimuksia
- vaarantaa mahdollisesti potilas- / asiakasturvallisuutta tai ei ennakoi riittävästi vaaratilanteiden mahdollisuutta
- ei ota toiminnassaan huomioon fysioterapian eettisiä ohjeita
- poissaolot haittaavat opiskelijan tavoitteiden saavuttamista tai projektin toteutumista

Aika ja paikka

kevät 2022-syksy 2023

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tapahtuu opiskelijan opiskelijan laatiman raportin ja siihen liittyen tuotosten sekä projektin etenemisen perusteella.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kysessä on opiskelijan toteuttama projekti siihen sopivilla ja opiskelijan valitsemilla menetelmillä.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
- osoittaa ilmiön monipuolista ja perusteltua hallintaa ja yhdistää tietoa joustavasti ammatillisiin yhteyksiin
- osaa yhdistellä aikaisemmin oppimaansa monipuolisesti ja luovasti
- toteuttaa fysioterapiaa laadukkaasti
- osaa arvioida rakentavasti muiden toimintaa ja arvioi omaa toimintaansa aktiivisesti ja monipuolisesti
- osaa arvioida omaa osaamistaan kehittävästi suhteessa työyhteisön tai työryhmän toimintaan
- käyttää saamaansa palautetta oman ammatillisen kasvunsa välineenä
- perustelee toimintaansa tai ammatillisen näkökulmansa vakuuttavasti, teoreettisesti ja näyttöön perustuen
- toimii yhteistyössä vastuullisesti, aktiivisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta
- ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset


Hylätyssä suorituksessa opiskelija
- tiedoissa on puutteita tai ne ovat liian pinnallisia tai riittämättömiä
- tietojen käytössä korostuu kritiikin puute
- ei valmistaudu tilanteisiin ja tehtäviin riittävästi
- laiminlyö hänelle annettuja tehtäviä
- ei ole oma-aloitteinen
- yhteistyötaidot ovat puutteelliset
- käyttäytyminen ei ole ammatillista, motivaatiotaso alhainen, kiinnostus toimintaa kohtaa puuttuu
- ei hyödynnä saamaansa palautetta tehtävien suorittamisessa
- itsearviointikyky ei ole kehittynyt riittävästi tai itsearviointi ei ole realistista
- suhtautuu palautteen antamiseen välinpitämättömästi
- ei kunnioita toisten ihmisten tai ryhmän mielipiteitä tai sopimuksia
- vaarantaa mahdollisesti potilas- / asiakasturvallisuutta tai ei ennakoi riittävästi vaaratilanteiden mahdollisuutta
- ei ota toiminnassaan huomioon fysioterapian eettisiä ohjeita
- poissaolot haittaavat opiskelijan tavoitteiden saavuttamista tai projektin toteutumista