Työelämälähtöinen projekti (6 op)
Toteutuksen tunnus: 7F00EC95-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.05.2022 - 31.08.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2023
Laajuus
6 op
TKI-osuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Fysioterapeutti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Fysioterapeutin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Marja-Leena Lähteenmäki
- Hannu Järvinen
Vastuuhenkilö
Hannu Järvinen
Ryhmät
-
20FYFysioterapeutti syksy 2020
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa toimia käytännön projektissa vastuullisesti osana projektiryhmää
- osaa arvioida projektin onnistumista suhteessa projektityön tavoitteisiin sekä oman alan teoreettisiin lähtökohtiin
- osaa suunnitella, tuottaa ja arvioida kriittisesti projektin eri vaiheissa tapahtuvaa raportointia ja dokumentointia.
Sisältö (OJ)
Opiskelija osallistuu oman alan keskeisiin tavoitteisiin liittyvän työelämälähtöisen projektin toteuttamiseen yhtenä projektiryhmän jäsenenä. Opiskelija dokumentoi ja raportoi toimintaansa projektin eri vaiheissa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
- osoittaa ilmiön monipuolista ja perusteltua hallintaa ja yhdistää tietoa joustavasti ammatillisiin yhteyksiin
- osaa yhdistellä aikaisemmin oppimaansa monipuolisesti ja luovasti
- toteuttaa fysioterapiaa laadukkaasti
- osaa arvioida rakentavasti muiden toimintaa ja arvioi omaa toimintaansa aktiivisesti ja monipuolisesti
- osaa arvioida omaa osaamistaan kehittävästi suhteessa työyhteisön tai työryhmän toimintaan
- käyttää saamaansa palautetta oman ammatillisen kasvunsa välineenä
- perustelee toimintaansa tai ammatillisen näkökulmansa vakuuttavasti, teoreettisesti ja näyttöön perustuen
- toimii yhteistyössä vastuullisesti, aktiivisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta
- ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset
Hylätyssä suorituksessa opiskelija
- tiedoissa on puutteita tai ne ovat liian pinnallisia tai riittämättömiä
- tietojen käytössä korostuu kritiikin puute
- ei valmistaudu tilanteisiin ja tehtäviin riittävästi
- laiminlyö hänelle annettuja tehtäviä
- ei ole oma-aloitteinen
- yhteistyötaidot ovat puutteelliset
- käyttäytyminen ei ole ammatillista, motivaatiotaso alhainen, kiinnostus toimintaa kohtaa puuttuu
- ei hyödynnä saamaansa palautetta tehtävien suorittamisessa
- itsearviointikyky ei ole kehittynyt riittävästi tai itsearviointi ei ole realistista
- suhtautuu palautteen antamiseen välinpitämättömästi
- ei kunnioita toisten ihmisten tai ryhmän mielipiteitä tai sopimuksia
- vaarantaa mahdollisesti potilas- / asiakasturvallisuutta tai ei ennakoi riittävästi vaaratilanteiden mahdollisuutta
- ei ota toiminnassaan huomioon fysioterapian eettisiä ohjeita
- poissaolot haittaavat opiskelijan tavoitteiden saavuttamista tai projektin toteutumista
Aika ja paikka
kevät 2022-syksy 2023
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tapahtuu opiskelijan opiskelijan laatiman raportin ja siihen liittyen tuotosten sekä projektin etenemisen perusteella.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kysessä on opiskelijan toteuttama projekti siihen sopivilla ja opiskelijan valitsemilla menetelmillä.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
- osoittaa ilmiön monipuolista ja perusteltua hallintaa ja yhdistää tietoa joustavasti ammatillisiin yhteyksiin
- osaa yhdistellä aikaisemmin oppimaansa monipuolisesti ja luovasti
- toteuttaa fysioterapiaa laadukkaasti
- osaa arvioida rakentavasti muiden toimintaa ja arvioi omaa toimintaansa aktiivisesti ja monipuolisesti
- osaa arvioida omaa osaamistaan kehittävästi suhteessa työyhteisön tai työryhmän toimintaan
- käyttää saamaansa palautetta oman ammatillisen kasvunsa välineenä
- perustelee toimintaansa tai ammatillisen näkökulmansa vakuuttavasti, teoreettisesti ja näyttöön perustuen
- toimii yhteistyössä vastuullisesti, aktiivisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta
- ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset
Hylätyssä suorituksessa opiskelija
- tiedoissa on puutteita tai ne ovat liian pinnallisia tai riittämättömiä
- tietojen käytössä korostuu kritiikin puute
- ei valmistaudu tilanteisiin ja tehtäviin riittävästi
- laiminlyö hänelle annettuja tehtäviä
- ei ole oma-aloitteinen
- yhteistyötaidot ovat puutteelliset
- käyttäytyminen ei ole ammatillista, motivaatiotaso alhainen, kiinnostus toimintaa kohtaa puuttuu
- ei hyödynnä saamaansa palautetta tehtävien suorittamisessa
- itsearviointikyky ei ole kehittynyt riittävästi tai itsearviointi ei ole realistista
- suhtautuu palautteen antamiseen välinpitämättömästi
- ei kunnioita toisten ihmisten tai ryhmän mielipiteitä tai sopimuksia
- vaarantaa mahdollisesti potilas- / asiakasturvallisuutta tai ei ennakoi riittävästi vaaratilanteiden mahdollisuutta
- ei ota toiminnassaan huomioon fysioterapian eettisiä ohjeita
- poissaolot haittaavat opiskelijan tavoitteiden saavuttamista tai projektin toteutumista