Skip to main content

Project from the Working Life (6 cr)

Code: 7F00EC95-3002

General information


Enrolment period
01.05.2022 - 31.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Credits
6 cr
RDI portion
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Marja-Leena Lähteenmäki
Hannu Järvinen
Person in charge
Hannu Järvinen
Course
7F00EC95

Objectives (course unit)

Objectives:
The student:
- is able to act responsibly in a practical project as part of a project group
- is able to evaluate the success of the project in relation to the objectives of the project work and its own field
theoretical starting points
- is able to critically design, produce and evaluate reporting at different stages of the project
- reporting and documentation at different stages of the project

Content (course unit)

Contents:
- The student participates in the implementation of a work-oriented project related to the key objectives of the industry
as a member of a project group
- Reporting and documentation at different stages of the project

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Evaluation criteria, pass/fail:
A passed mark is the result when the student:
- demonstrates versatile and justified management of the phenomenon, and combines information flexibly with professional connections
- is able to combine the existing skills in a versatile and creative way
- exercises high quality physiotherapy
- is able to constructively evaluate the activities of others and actively evaluate their own activities diversely
- is able to evaluate their own skills in a developmental way in relation to the work community or team
- uses the feedback they receive as a tool for improving their professional competence
- convincingly justifies their actions or professional perspectives based on theoretical evidence
- co-operates responsibly, actively, flexibly and constructively, developing both their own and the group's interaction
- understand the financial and welfare benefits of their operations

A failed mark is the result when the student:
- has insufficient or inadequate knowledge
- lacks in criticism of the use of information
- does not prepare enough for situations and tasks
- neglects the assigned tasks
- is not initiative enough
- lacks in co-operation skills
- behaves unprofessionally, has a low level of motivation, lacks interest in actions
- does not take advantage of the feedback they receive in order to complete the tasks
- has not developed proper self-assessment or self-evaluation is not realistic
- is indifferent to giving feedback
- does not respect the opinions or agreements of other people or groups
- potentially endangers patient safety or does not adequately anticipate hazardous incidents
- does not take into account the ethical guidelines of physiotherapy
- is absent so much that it affects achieving their goals or completion of the project

Location and time

kevät 2022-syksy 2023

Assessment methods and criteria

Arviointi tapahtuu opiskelijan opiskelijan laatiman raportin ja siihen liittyen tuotosten sekä projektin etenemisen perusteella.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Kysessä on opiskelijan toteuttama projekti siihen sopivilla ja opiskelijan valitsemilla menetelmillä.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
- osoittaa ilmiön monipuolista ja perusteltua hallintaa ja yhdistää tietoa joustavasti ammatillisiin yhteyksiin
- osaa yhdistellä aikaisemmin oppimaansa monipuolisesti ja luovasti
- toteuttaa fysioterapiaa laadukkaasti
- osaa arvioida rakentavasti muiden toimintaa ja arvioi omaa toimintaansa aktiivisesti ja monipuolisesti
- osaa arvioida omaa osaamistaan kehittävästi suhteessa työyhteisön tai työryhmän toimintaan
- käyttää saamaansa palautetta oman ammatillisen kasvunsa välineenä
- perustelee toimintaansa tai ammatillisen näkökulmansa vakuuttavasti, teoreettisesti ja näyttöön perustuen
- toimii yhteistyössä vastuullisesti, aktiivisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta
- ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset


Hylätyssä suorituksessa opiskelija
- tiedoissa on puutteita tai ne ovat liian pinnallisia tai riittämättömiä
- tietojen käytössä korostuu kritiikin puute
- ei valmistaudu tilanteisiin ja tehtäviin riittävästi
- laiminlyö hänelle annettuja tehtäviä
- ei ole oma-aloitteinen
- yhteistyötaidot ovat puutteelliset
- käyttäytyminen ei ole ammatillista, motivaatiotaso alhainen, kiinnostus toimintaa kohtaa puuttuu
- ei hyödynnä saamaansa palautetta tehtävien suorittamisessa
- itsearviointikyky ei ole kehittynyt riittävästi tai itsearviointi ei ole realistista
- suhtautuu palautteen antamiseen välinpitämättömästi
- ei kunnioita toisten ihmisten tai ryhmän mielipiteitä tai sopimuksia
- vaarantaa mahdollisesti potilas- / asiakasturvallisuutta tai ei ennakoi riittävästi vaaratilanteiden mahdollisuutta
- ei ota toiminnassaan huomioon fysioterapian eettisiä ohjeita
- poissaolot haittaavat opiskelijan tavoitteiden saavuttamista tai projektin toteutumista

Go back to top of page