Liiketoimintaosaamisen perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00FP61-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.11.2021 - 08.04.2022
Ajoitus
11.04.2022 - 20.05.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jarmo Pösö
- Mika Jokinen
- Kati Kouhia-Kuusisto
- Satu Kylmälä
Vastuuhenkilö
Kati Kouhia-Kuusisto
Ryhmät
-
AVOINAMKAvoin amk
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
-osaa ratkaista erilaisia prosenttilaskutilanteita
-saa kokonaiskuvan markkinoinnista
-hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
-saa kokonaiskuvan yritysmyyntityöstä ja siinä vaadittavasta osaamisesta
-osaa kuvailla yritysmyynnin myyntiprosessin
-tuntee sisäisen laskentatoimen keskeiset käsitteet
-osaa arvioida kannattavuutta sen eri tasoilla
-ymmärtää miten kannattavuuteen voidaan vaikuttaa
Sisältö (OJ)
Miten käytän prosenttilaskua erilaisissa tilanteissa?
Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mitä on yritysmyyntityö ja millaista osaamista modernilta yritysmyyjältä vaaditaan?
Millainen on moderni yritysmyynnin myyntiprosessi?
Mitkä ovat talouden peruskäsitteet ja määritelmät?
Miten yrityksen kannattavuutta seurataan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tietää opintojakson aiheisiin sisältyvät peruskäsitteet, osaa käyttää perusmenetelmiä ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija hallitsee opintojakson aiheisiin sisältyvät peruskäsitteet, osaa soveltaa opintojakson asioita erilaisiin tilanteisiin ja osaa perustella ratkaisut.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa aiheisiiin sisältyvät peruskäsitteet ja hänellä on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito analysoida ja perustella loogisesti valitut ratkaisut.
Aika ja paikka
Valintakurssi järjestetään aikavälillä 11.4. klo 8.00 - 20.5. klo 15.00 ja toteutetaan Tampereen ammattikorkeakoulun Moodle verkko-oppimisympäristössä
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Matematiikka 25.4.2022, 75 minuuttia klo 8.00-23.59 välisenä aikana.
Markkinointi 9.5.2022,45 minuuttia klo 8.00-23.59 välisenä aikana
Yritysmyynti videon palautus 20.5.2022 klo 12.00 mennessä
Kannattavuus 16.5.20212 90 minuuttua klo 8.00-23.59 välisenä aikana
Essee 19.-20.5.2022, 90 minuuttia to 19.5. klo 12.00 - pe 20.5. klo 12.00 välillä
Uusinnat viikolla 21 valintakurssin päätyttyä, videota ei voi palauttaa myöhemmin. Uusinnan tulos ei siirry yhteishaun pisteisiin.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu verkkomateriaalin ja kirjallisuuden avulla.
Oppimateriaalit
Markkinointi: Seija Bergström & Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. 2021. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
Myynti: Sirpa Hänti: Oivaltava myyntityö: asiakkaana organisaatio. Edita, 2016. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
Kannattavuus: Raija Jormakka, Kaija Koivusalo, Jaana Lappalainen & Mervi Niskanen: Laskentatoimi. Edita, 2015 tai uudempi (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135h opiskelua.
Sisällön jaksotus
Matematiikka 11.-25.4.2022
Markkinointi 11.4. - 9.5.2022 ja myynti 11.4.-20.5.2022
Kannattavuus 26.4.-16.5.2022
Essee 19.-20.5.2022
Työkokemus 11.4.-20.5.2022
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.