Siirry suoraan sisältöön

Liiketoimintaosaamisen perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00FP61-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.11.2021 - 08.04.2022

Ajoitus

11.04.2022 - 20.05.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 1000

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Jarmo Pösö
  • Mika Jokinen
  • Kati Kouhia-Kuusisto
  • Satu Kylmälä

Vastuuhenkilö

Kati Kouhia-Kuusisto

Ryhmät

  • AVOINAMK
    Avoin amk

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
-osaa ratkaista erilaisia prosenttilaskutilanteita
-saa kokonaiskuvan markkinoinnista
-hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
-saa kokonaiskuvan yritysmyyntityöstä ja siinä vaadittavasta osaamisesta
-osaa kuvailla yritysmyynnin myyntiprosessin
-tuntee sisäisen laskentatoimen keskeiset käsitteet
-osaa arvioida kannattavuutta sen eri tasoilla
-ymmärtää miten kannattavuuteen voidaan vaikuttaa

Sisältö (OJ)

Miten käytän prosenttilaskua erilaisissa tilanteissa?
Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mitä on yritysmyyntityö ja millaista osaamista modernilta yritysmyyjältä vaaditaan?
Millainen on moderni yritysmyynnin myyntiprosessi?
Mitkä ovat talouden peruskäsitteet ja määritelmät?
Miten yrityksen kannattavuutta seurataan?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tietää opintojakson aiheisiin sisältyvät peruskäsitteet, osaa käyttää perusmenetelmiä ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija hallitsee opintojakson aiheisiin sisältyvät peruskäsitteet, osaa soveltaa opintojakson asioita erilaisiin tilanteisiin ja osaa perustella ratkaisut.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa aiheisiiin sisältyvät peruskäsitteet ja hänellä on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito analysoida ja perustella loogisesti valitut ratkaisut.

Aika ja paikka

Valintakurssi järjestetään aikavälillä 11.4. klo 8.00 - 20.5. klo 15.00 ja toteutetaan Tampereen ammattikorkeakoulun Moodle verkko-oppimisympäristössä

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Matematiikka 25.4.2022, 75 minuuttia klo 8.00-23.59 välisenä aikana.
Markkinointi 9.5.2022,45 minuuttia klo 8.00-23.59 välisenä aikana
Yritysmyynti videon palautus 20.5.2022 klo 12.00 mennessä
Kannattavuus 16.5.20212 90 minuuttua klo 8.00-23.59 välisenä aikana
Essee 19.-20.5.2022, 90 minuuttia to 19.5. klo 12.00 - pe 20.5. klo 12.00 välillä

Uusinnat viikolla 21 valintakurssin päätyttyä, videota ei voi palauttaa myöhemmin. Uusinnan tulos ei siirry yhteishaun pisteisiin.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu verkkomateriaalin ja kirjallisuuden avulla.

Oppimateriaalit

Markkinointi: Seija Bergström & Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. 2021. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)

Myynti: Sirpa Hänti: Oivaltava myyntityö: asiakkaana organisaatio. Edita, 2016. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)

Kannattavuus: Raija Jormakka, Kaija Koivusalo, Jaana Lappalainen & Mervi Niskanen: Laskentatoimi. Edita, 2015 tai uudempi (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135h opiskelua.

Sisällön jaksotus

Matematiikka 11.-25.4.2022
Markkinointi 11.4. - 9.5.2022 ja myynti 11.4.-20.5.2022
Kannattavuus 26.4.-16.5.2022
Essee 19.-20.5.2022
Työkokemus 11.4.-20.5.2022

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.