Siirry suoraan sisältöön

Tulevaisuuden oppiminen ja koulutus (5 op)

Toteutuksen tunnus: 1L00FO84-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

29.08.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 14.04.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Ammatillinen opettajankoulutus

Opettaja

  • Eveliina Asikainen

Vastuuhenkilö

Eveliina Asikainen

Ryhmät

  • 22E2
    Opettajankoulutus, englanninkielinen ryhmä 2
  • 22E1
    Opettajankoulutus, englanninkielinen ryhmä 1

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opettajaopiskelija osaa
- tunnistaa omaan alaan, koulutukseen ja oppimiseen vaikuttavia globaaleja trendejä ja toimia tulevaisuusorientoituneesti
- soveltaa kestävän koulutuksen periaatteita työssään ja työyhteisössään
- edistää omaa ja työyhteisönsä hyvinvointia ja turvallisuutta
- suunnitella toimintatapojaan tarkoituksenmukaisiksi muuttuviin toimintaympäristöihin
- toimia aktiivisesti osana työyhteisönsä johtamis- ja toimintakulttuuria.

Sisältö (OJ)

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Minkälaisia ovat koulutukseen ja oppimiseen vaikuttavat globaalit muutostrendit?
- Miten koulutuksen ja oppimisen tulevaisuutta ennakoidaan?
- Miten eri ammattialat kehittyvät?
- Mitä kestävä kehitys tarkoittaa opettajan työssä?
- Miten oppimis- ja työympäristöjen hyvinvoinnin ja turvallisuuden tarpeet muuttuvat?
- Miten muutokset vaikuttavat opettajan työhön ja itsensä johtamiseen?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opettajaopiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opettajankoulutuksen pedagogiset periaatteet-dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.

Aika ja paikka

Third pediod 2023
The exact times and dates will be announced later.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

No exams

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The student shows meeting the course objective through a pedagogically influential act. In the act he or she performs capability to
* provide theoretical background for the influential act by referring to global trends and future scenarios
* apply the principles of Sustainable Development in his/her work and working community
* promote individual and collective wellbeing and safety in an educational institution
* plan appropciate ways of working in changing educational environments
* act as a active member of occupational culture of his/her work place.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lectures, group works, onllne studying, individual assignments

Oppimateriaalit

To be published in Moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lectures and webinars 16 hrs
Independent study and group work 119 hrs

Sisällön jaksotus

To be published by the end of 2022

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

The student can perform his/her competences through future oriented pedgogical projects working projects in an educational institution. The student first discusses with his/her tutor teacher, who assesses the possibilites for meeting the learning objectives of the whole course.

Kansainvälisyys

International co-operation is established throught hte students' influencial acts.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Criteria for meeting the learning objectives
* the student has carried out the assignments approvedly
* the student has participated actively and supportively in the group work
* shows familirization to all the themes of the course through the influential act and combines theoretical knowledge to his / her experinces and observations
Reports according to the TAMK reporting guidelines