Skip to main content

Service Design (5 cr)

Code: 3H00EO71-3003

General information


Enrolment period
24.11.2021 - 05.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 08.03.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business and Media
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Teachers
Marja-Liisa Timperi
Tutta Tanttari
Person in charge
Tutta Tanttari
Course
3H00EO71

Objectives (course unit)

- The student understands and knows how to apply the philosophy, terminology, and process of service design (service design, design thinking, business development).
- The student knows how to use service design tools to develop their own work/organization (service path, customer profile, prototyping, testing, customer understanding, productization).
- The student knows how to define a problem, and they know how to build a process that utilizes service design and involves the organization.
- The student knows the basics of facilitation, ideation, and data analysis.

Content (course unit)

How to involve the end users of different services and/or representatives of different departments of an organization in the development process?
In what ways is customer understanding gathered?
How can the obtained information be analyzed and utilized?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student knows the principles of service design.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student knows how to design the service to be sold using the principles of service design.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student knows how to design the service to be sold using the principles of service design.

Location and time

Palvelumuotoilun opintojakso on osa palvelumuotoilun, markkinoinnin ja myynnin kokonaisuutta. Palvelumuotoilun opintojaksoon sisältyy kolme pajaa / tiimi helmikuussa 1.2. - 22.2. välisenä aikana. Paikkana on kullekin tiimille varattu pajatila (ellei korona -tilanne edellytä muita toteutusvaihtoehtoja). Tarkemmasta aikataulusta tiedotetaan myöhemmin. Lisäksi palvelumuotoilun opintojaksoon kuuluu pamu -verkkokurssin materiaaleihin perehtyminen ennen pamu -pajoja ja yhden yksilöesseen kirjoittaminen pamu -verkkokurssin materiaaleihin pohjautuen. Opintojakson tavoitteena on, että tiimit pääsevät ideoimaan omia tuotteitaan / palvelutuotteitaan sekä markkinoinnin ja myynnin opintojaksoilla jatkamaan kyseisten tuotteidensa parissa.

Assessment methods and criteria

Arvioinnin perusteena on aktiivinen osallistuminen pajoihin, pienryhmätyöskentelyyn osallistuminen sekä palvelumuotoilu -esseen numeerinen arviointi. Arviointiasteikko on 0-5.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kurssin opetusmenetelminä hyödynnetään dialogia ja projekti- ja case-työskentelyä. Lisäksi opiskelija tutustuu itsenäisesti opetusmateriaaleihin sekä aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen.

Learning materials

Palvelumuotoilun verkkokurssi ja sen sisältämät materiaalit.
Palvelumuotoilu -kirjallisuus.

Student workload

Opintojakso on laajuudeltaan 5op, mikä tarkoittaa ajankäytössä 135h työtä (5 x 27h/op = 135h). Tästä arviolta 20h muodostuu verkkokurssin materiaaleihin perehtymisestä (toimii pajoihin valmistautumisena), 12h pajoihin osallistumisesta, 20h esseen kirjoittamisesta ja tiimin omien tuotteiden innovointiin ja kehittämiseen jää tällöin peräti 83h aikaa. Muistakaa kalenteroida hyvissä ajoin kaikki tekemiset!

Practical training and working life cooperation

Opiskelija perustaa opintojen aikana yrityksen yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa. Opintojakson opetussisällöt liitetään käytännön esimerkkien ja projektityöskentelyn avulla tähän yritystoimintaan.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole osallistunut pamu -pajoihin tai pienryhmätyöskentelyyn. Opiskelija ei ole kirjoittanut palvelumuotoilu -esseetä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut pamu -pajoihin ja pienryhmätyöskentelyyn. Opiskelija on kirjoittanut pinnallisen ja suppean palvelumuotoilu -esseen.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti pamu -pajoihin ja pienryhmätyöskentelyyn. Opiskelija on kirjoittanut palvelumuotoilu -esseen, joka pohjautuu teoriaan ja sisältää myös käytännön näkökulmia.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti pamu -pajoihin ja pienryhmätyöskentelyyn. Opiskelija on kirjoittanut kattavan ja sujuvasanaisen palvelumuotoilu -esseen, jossa yhdistelee teoriaa ja käytännön näkökulmia oivaltavasti.

Go back to top of page