Structured Data Search (2 cr)
Code: 7K00FP26-3006
General information
- Enrolment period
- 25.02.2022 - 26.03.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.03.2022 - 05.06.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 39
- Degree programmes
- Degree Programme in Emergency Care
Objectives (course unit)
The Student
- understands the meaning of evidence-based practice in nursing
- knows the clinical guidelines and care chain based on health care
- is able to identify, evaluate and use information sources systematically
Content (course unit)
- structured data search and literature critique
- grounds of good scientific practice
- evidence-based practice in nursing
- the most important national and international databases and clinical guidelines in the field of health sciences
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- knows the basics of a structured data search
- identify the importance of evidence-based knowledge in nursing
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- is able to describe the structured data search process
- understands the importance of evidence-based practice in nursing
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- is able to implement a structured data search with detailed explanations
- is able to apply evidence-based knowledge and clinical guidelines in nursing.
Exam schedules
Kurssi arvioidaan pienryhmätyönä tehdyn tiedonhankintatehtävän ts seminaaritehtävän perusteella. Tehtävänanto tästä tehtävästä käydään läpi orientaatiotunnilla. Seminaatitehtävän arviointikriteerit (1-5) ovat moodlessa. Mikäli opiskelija ei osallistu pienryhmänä tehtävään seminaaritehtävään, hän voi tehdä tehtävän itsenäisesti samassa aikataulussa muiden kanssa ja seminaariin osallistuen. Uusinnat: seminaaritehtävä tehdään itsenäisesti kevään 2022 aikana ja osallistuminen muiden toteutusten seminaareihin sovitusti opettajan kanssa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot (lähiopetuksena)
Pienryhmätyöskentely, yhteistoiminnallinen oppiminen (etäopetuksena)
Seminaarityöskentely (lähipetuksena)
Tiedonhaun harjoitukset kirjaston tietoasiantuntijan kanssa (etäopetuksena)
Learning materials
Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä – Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja 12. Viides uudistettu painos. Turun ammattikorkeakoulu. Turku
Korhonen A., Jylhä V., Korhonen T. & Holopainen A. 2018. Näyttöön perustuva toiminta. Tarpeesta tuloksiin.
Muu oppitunneilla esitetty materiaali
Student workload
2 op = 54 tuntia
Content scheduling
Osa 1: Teoria: sisältää seminaaritehtävän. Seminaaritehtävä arvioidaan numeerisesti, seminaaritehtävä sisältää myös kirjallisen vertaisarvioinnin. Seminaaritehtävä tulee olla hyväksytysti suoritettu joko itsenäisenä tai pienryhmätehtävänä, tehtävien palautus viimeistään 27.4.2022 klo 18 mennessä.
Osa 2: Tietoasiantuntijan tunnit: hyväksytty/hylätty. 100% läsnäolovelvollisuus (2 oppituntia).
Tietoasiantuntijan kurssiosuudessa perehdytään tarkemmin tiedonhakuun, osuudessa on ennakkotehtäviä harjoittelutunnille.
Completion alternatives
Ei ole
Further information
Pakollinen 100% läsnäolo orientaatiossa, kirjaston tietoasiantuntijan tiedonhaun tunneilla ja seminaareissa. Kaikki annetut tehtävät on suoritettava hyväksytysti ja niiden palautus tulee tehdä sovitussa aikataulussa. Seminaarista poissaolo korvataan läsnäololla muiden toteutusten seminaarissa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- jokin tehtäväksi annon mukaisista asioista puuttuu
- tehtävää ei ole palautettu sovitusti
- ei osallistu seminaariesitykseen
- vertaisarviointia ei ole tehty
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- aiheen valintaa ei ole perusteltu
- hakustrategia on kuvattu puutteellisesti
- tulokset esitetty niukasti
- pohdinta on niukkaa tai puuttuu
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia
- seminaariesitys hajanainen
- vertaisarviointi on niukkaa, ei perusteluja
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- aiheen valinta on perusteltu lyhyesti
- hakustrategia on kuvattu, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- tulokset on esitetty pääosin hyvin
- pohdinta sisältää keskeiset asiat
- käytetyt lähteet sisältävät joitakin aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja
- seminaariesitys on selkeä
- vertaisarviointi on selkeää, perusteluja jonkin verran
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- aiheen valinta on perusteltu monipuolisesti
- hakustrategia on kuvattu riittävän tarkasti ja johdonmukaisesti
- tulokset on esitetty monipuolisesti sekä taulukkona että sanoin
- pohdinta on monipuolista ja perustelevaa
- käytetyt lähteet ovat aiheeseen soveltuvia pääosin kansainvälisiä julkaisuja
- seminaariesitys on selkeä ja johdonmukainen
- vertaisarviointi on monipuolista ja perustelevaa