Siirry suoraan sisältöön

Digimyynti ja -markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DP14-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

09.06.2022 - 24.08.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 16.11.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Mika Jokinen
  • Miina Kivelä

Vastuuhenkilö

Miina Kivelä

Ryhmät

  • 21LIKOM
    Liiketalous 2021, nuoret Markkinointi ja myynti

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.

Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.

Sisältö (OJ)

Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Aika ja paikka

07.09.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
14.09.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
21.09.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
28.09.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
05.10.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
12.10.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
26.10.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
16.11.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus

etäopetus järjestetään Zoomin kautta. Alla linkki:
https://tuni.zoom.us/j/69786915387?pwd=ZDN5SHliM213VGdVb0k1dmtiTWZmUT09

Meeting ID: 697 8691 5387, Passcode: 397373

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ryhmätehtäviä ei ole mahdollista uusia tai korottaa, jos niistä on saanut hyväksytyn arvosanan. Uusintaan ilmoittaudutaan erillisellä lomakkeella viimeistään kaksi viikkoa ennen uusintapäivää.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioitavat tehtävät ja painotukset:
Benchmarking 20%, yksilö
Käsitteet 20%, yksilö
Tavoitteoden asetanta 10%, yksilö
HubSpot (S), yksilö
Lopputyö 50%, ryhmä

Aktiivisuus (osallistuminen webinaareihin): Kokonaisarvosanan vaikutus on +0,031 per kerta eli maksimissaan +0,25 lisäys kokonaisarvosanaan.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilö- ja ryhmätehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.

Opetusmenetelmiä ovat:
luennot (webinaarit)
pienryhmätyöskentely - tiimioppiminen
itsenäinen opiskelu
dialogiharjoitukset ja muut tehtävät
reflektointi

Oppimateriaalit

Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti.

Opintojaksolla tutustutaan HubSpot markkinoinnin ja myynnin automaation järjestelmään.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ajankäyttö opintopistettä kohden jakautuu seuraavasti:

20% Webinaareihin osallistuminen ja kurssin viestinnän seuraaminen
30% Moodlessa tarjottujen materiaalien itsenäinen opiskelu
50% Yksilö- ja ryhmätöiden tekeminen, projekityön tekeminen

= Noin puolet teorian opiskelemista eri tavoin ja toinen puoli käytännön tekemistä teoriaa soveltaen.

Sisällön jaksotus

Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä kokonaan tai osittain tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
HubSpot (kokonaisvaltainen inbound-markkinointiin, myyntiin ja
asiakaspalveluun suunniteltu järjestelmä)
MIten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset kanavat?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdentamiseen?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Lopputyön esittely

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kurssin voi suorittaa aiemman osaamisen perustuvan hyväksllukemisen kautta (HyväHot,Pakki).
Hakemus pitää tehdä viimeistään 2 viikkoa ennen kurssin alkamista eli 24.8.2022. Arvioitava näyttö annetaan 31.8. klo 10:00-12:00. Arvioitavan näytön tarkempi ohjeistus annetaan hakemuksen käsittelyn jälkeen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kurssin projektityön voi tehdä toiminnassa olevalle oikealle yritykselle.

Kansainvälisyys

Osa kurssin materiaaleista on englanniksi.