Skip to main content

Digital Selling and Marketing (5 cr)

Code: 3H00DP14-3006

General information


Enrolment period
09.06.2022 - 24.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.09.2022 - 16.11.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Mika Jokinen
Miina Kivelä
Person in charge
Miina Kivelä
Course
3H00DP14

Objectives (course unit)

During the course the students learn about digital marketing and creating content to various digital platforms.

After completing the course the students
- know how to choose the right channels when planning digital marketing
- know how to plan and implement various content marketing campaigns
- are able to make the most of digital tools when implementing a sales process.

Content (course unit)

How to choose the best channels for digital marketing?
How to create engaging content?
How to succeed in digital marketing?
What are the characteristics of digital sales?
How to use analytics for segmentation?

Prerequisites (course unit)

1st year courses or equivalent knowledge.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student knows different digital platforms and can identify and name content types. They know what to take into consideration when planning a digital marketing campaign. The student knows the basics of digital marketing terminology.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student knows how to use the most common digital platforms and is able to create basic content to them. They can plan a modest digital marketing campaign to fixed segments and measure it. The student knows digital marketing terminology widely.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student knows how to use the most common digital platforms independently and is able to learn new ones quickly. The have mastered the art of content creation and know how to set goals and plan ahead. The student can plan, implement and measure digital marketing for fixed segments and also define new segments. They have mastered the digital marketing terminology.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student has not demonstrated his/her competence in the manner indicated by the objectives of the course.

Location and time

07.09.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
14.09.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
21.09.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
28.09.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
05.10.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
12.10.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
26.10.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus
16.11.2022 10.00 - 12.00 Etäopetus

etäopetus järjestetään Zoomin kautta. Alla linkki:
https://tuni.zoom.us/j/69786915387?pwd=ZDN5SHliM213VGdVb0k1dmtiTWZmUT09

Meeting ID: 697 8691 5387, Passcode: 397373

Exam schedules

Ryhmätehtäviä ei ole mahdollista uusia tai korottaa, jos niistä on saanut hyväksytyn arvosanan. Uusintaan ilmoittaudutaan erillisellä lomakkeella viimeistään kaksi viikkoa ennen uusintapäivää.

Evaluation methods and criteria

Arvioitavat tehtävät ja painotukset:
Benchmarking 20%, yksilö
Käsitteet 20%, yksilö
Tavoitteoden asetanta 10%, yksilö
HubSpot (S), yksilö
Lopputyö 50%, ryhmä

Aktiivisuus (osallistuminen webinaareihin): Kokonaisarvosanan vaikutus on +0,031 per kerta eli maksimissaan +0,25 lisäys kokonaisarvosanaan.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilö- ja ryhmätehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.

Opetusmenetelmiä ovat:
luennot (webinaarit)
pienryhmätyöskentely - tiimioppiminen
itsenäinen opiskelu
dialogiharjoitukset ja muut tehtävät
reflektointi

Learning materials

Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti.

Opintojaksolla tutustutaan HubSpot markkinoinnin ja myynnin automaation järjestelmään.

Student workload

Ajankäyttö opintopistettä kohden jakautuu seuraavasti:

20% Webinaareihin osallistuminen ja kurssin viestinnän seuraaminen
30% Moodlessa tarjottujen materiaalien itsenäinen opiskelu
50% Yksilö- ja ryhmätöiden tekeminen, projekityön tekeminen

= Noin puolet teorian opiskelemista eri tavoin ja toinen puoli käytännön tekemistä teoriaa soveltaen.

Content scheduling

Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä kokonaan tai osittain tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
HubSpot (kokonaisvaltainen inbound-markkinointiin, myyntiin ja
asiakaspalveluun suunniteltu järjestelmä)
MIten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset kanavat?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdentamiseen?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Lopputyön esittely

Completion alternatives

Kurssin voi suorittaa aiemman osaamisen perustuvan hyväksllukemisen kautta (HyväHot,Pakki).
Hakemus pitää tehdä viimeistään 2 viikkoa ennen kurssin alkamista eli 24.8.2022. Arvioitava näyttö annetaan 31.8. klo 10:00-12:00. Arvioitavan näytön tarkempi ohjeistus annetaan hakemuksen käsittelyn jälkeen.

Practical training and working life cooperation

Kurssin projektityön voi tehdä toiminnassa olevalle oikealle yritykselle.

International connections

Osa kurssin materiaaleista on englanniksi.

Go back to top of page