Managing Sales and Sales Teams (5 cr)
Code: 3H00DP20-3002
General information
- Enrolment period
- 09.06.2022 - 31.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.09.2022 - 17.10.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
During the course students learn about sales management and sales support systems.
After completing the course the students
- know how to apply HR management tools and methods to managing a sales organization
- know the expectations, requirements and responsibilities associated with sales management
- know how to identify and solve challenging management situations and coach a sales team
- can take into account the importance of holistic customer relationship management
- can manage customer relationships using appropriate tools and utilize CRM systems.
Content (course unit)
What is the Sales Manager's job and what are its special challenges?
What tools and systems are used to manage sales and customer relationships?
Prerequisites (course unit)
2nd year courses or equivalent knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student recognizes the fields related to sales leadership and is able to name systems supporting sales work. They are familiar with the methods of HR management and sales organization management.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student understands the basics of sales leadership. They can work according to instructions in situations related to the management of a sales organization and to take advantage of systems and tools that support sales work.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student understands the fields of sales management and can apply them in practical work. They can manage a sales organization and customer relationships using different methods and tools. The student is able to identify and solve challenging management situations and to coach a sales team.
Location and time
Aloitusluento 5.9. kello 8.15 TAMKin pääkampuksella. Muut luennot aikataulun mukaan.
Exam schedules
Kurssilla ei ole tenttiä.
Evaluation methods and criteria
Kurssilla tehdään itsearviointikooste, johon kootaan kaikkien tehtävien arviot, jotka puolestaan on saatu ryhmän muilta jäseniltä. Tarkemmat ohjeet Moodlessa.
Maksimissaan kahden sivun mittaisen itsearviointikoosteen tulee käsittää:
-reflektion tunneilla käydyistä asioista ja siitä, mitä itse ottaa näistä käyttöönsä, miten niitä aikoo hyödyntää ja mitä uskoo näistä opeista hyötyvänsä
-soveltamisehdotuksia: miten näkee, että tunneilla käytyjä asioita voisi soveltaa joko jo olemassa olevalla työpaikallaan tai tulevalla työpaikallaan.
-arvion omasta työskentelystä sekä kurssin hyödyistä itselle.
Itsearviointikoosteen lisäksi opettajat arvioivat ryhmätyöt.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot kampuksella ja etänä. Etäluennoilla vaaditaan videoyhteys.
Ryhmäyöt ja henkilökohtaiset harjoitustehtävät.
Käytössämme on HubSpot.
Learning materials
Tässä eräitä vaihtoehtoja:
Bernard M.Bass: From transactional to transformational leadership: Learning to share the vision (Google scholarissa)
Petri Parvinen: Myynnin psykologia, näin meille myydään
Mika D. Rubanovitch: Myyntikapina
Student workload
Luennot 6X4=24 tuntia
Ryhmätyöt 40 tuntia
Henkilökohtaiset harjoitustehtävät 16 tuntia
HubSpot ja siihen liittyvät ryhmätyöt 55 tuntia
Completion alternatives
Mikäli sinulla on oppimisvaikeuksia, ota yhteyttä luennoitsijoihin - löydämme sinulle varmasti parhaat tavat suoriutua annetuista tehtävistä.
Lisätehtäviä saatavana niitä kaipaaville.