Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus markkinoinnin työvälineenä (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00FE36-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 14.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.01.2022 - 31.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pietro Albanese
Marja-Liisa Timperi
Vastuuhenkilö
Pietro Albanese
Ryhmät
20ALITAI
Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Ikaalinen
Opintojakso
3H00FE36

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Tässä opintojaksossa opitaan näkemään ongelmia, joita voidaan ratkoa tutkimuksen avulla, ja tekemään tutkimuksia erityisesti markkinoinnin tarpeisiin.

Opiskelija osaa
- tutkimustyön tekemistä varten tarpeelliset tutkimus- ja kehittämistyön menetelmät ja osaa soveltaa niitä käytäntöön,
- löytää tutkimusideoita ja -ongelmia sekä osaa laatia tutkimussuunnitelman ja –raportin sekä toteuttaa tutkimuksen markkinoinnin tarpeisiin.

Sisältö (Opintojakso)

Millainen on tutkimusprosessi?
Miten tutkimusideaa kehitellään?
Miten valitaan tutkimusongelma/-kysymys?
Mitä tutkimusmenetelmiä on olemassa ja miten niitä käytetään?
Miten tehdään tutkimussuunnitelma ja tutkimusraportti?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Edellisten moduulien tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija osaa suorittaa yksinkertaisia tutkimuksia, mutta ei ole paneutunut tutkimusmaailmaan eikä aina hahmota tutkimuksen merkitystä suhteessa käytäntöön. Hän tarvitsee apua pystyäkseen toteuttamaan huolellisen ja perustellusti tehdyn tutkimuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija hallitsee muutamia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa toteuttaa käytäntöä hyödyntävän tutkimuksen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija hallitsee monipuolisesti tutkimus- ja kehittämistyön eri menetelmiä ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa suorittaa laadukkaasti käytäntöä hyödyntävän tutkimuksen.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Opiskelija ei osaa muotoilla tutkimuskysymyksiä eikä suunnitella tai toteuttaa tutkimusta markkinoinnin tarpeiden selvittämiseksi.

Arviointiasteikko

0-5

Siirry alkuun