Tutkimus markkinoinnin työvälineenä (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00FE36-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
24.11.2021 - 14.01.2022
Ajoitus
03.01.2022 - 31.05.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pietro Albanese
- Marja-Liisa Timperi
Vastuuhenkilö
Pietro Albanese
Ryhmät
-
20ALITAILiiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Ikaalinen
Tavoitteet (OJ)
Tässä opintojaksossa opitaan näkemään ongelmia, joita voidaan ratkoa tutkimuksen avulla, ja tekemään tutkimuksia erityisesti markkinoinnin tarpeisiin.
Opiskelija osaa
- tutkimustyön tekemistä varten tarpeelliset tutkimus- ja kehittämistyön menetelmät ja osaa soveltaa niitä käytäntöön,
- löytää tutkimusideoita ja -ongelmia sekä osaa laatia tutkimussuunnitelman ja –raportin sekä toteuttaa tutkimuksen markkinoinnin tarpeisiin.
Sisältö (OJ)
Millainen on tutkimusprosessi?
Miten tutkimusideaa kehitellään?
Miten valitaan tutkimusongelma/-kysymys?
Mitä tutkimusmenetelmiä on olemassa ja miten niitä käytetään?
Miten tehdään tutkimussuunnitelma ja tutkimusraportti?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
Esitietovaatimukset (OJ)
Edellisten moduulien tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa suorittaa yksinkertaisia tutkimuksia, mutta ei ole paneutunut tutkimusmaailmaan eikä aina hahmota tutkimuksen merkitystä suhteessa käytäntöön. Hän tarvitsee apua pystyäkseen toteuttamaan huolellisen ja perustellusti tehdyn tutkimuksen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija hallitsee muutamia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa toteuttaa käytäntöä hyödyntävän tutkimuksen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija hallitsee monipuolisesti tutkimus- ja kehittämistyön eri menetelmiä ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa suorittaa laadukkaasti käytäntöä hyödyntävän tutkimuksen.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei osaa muotoilla tutkimuskysymyksiä eikä suunnitella tai toteuttaa tutkimusta markkinoinnin tarpeiden selvittämiseksi.
Arviointiasteikko
0-5