Siirry suoraan sisältöön

Kansainvälinen myyntityö (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00EA01-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

09.06.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

01.09.2022 - 11.12.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Juha Ikonen
  • Markus Jähi
  • Pauliina Airaksinen-Aminoff

Vastuuhenkilö

Juha Ikonen

Ryhmät

  • 20ALITA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Myyntiosaaminen

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija ymmärtää kansainvälisen myyntityön erityispiirteet ja on valmis työskentelemään kansainvälisessä myyntityössä.

Opiskelija
- tietää yrityksen kansainvälistymisstrategiat
- tuntee kansainvälisen uusasiakashankinnan prosessin
- ymmärtää tärkeimpien vienti- ja tuontimaiden kulttuureiden erityispiirteet
- osaa soveltaa myyntiprosessia ja myyntitekniikoita eri kulttuurien erityispiirteiden mukaisesti.

Sisältö (OJ)

Minkälaisia strategioita tulee tehdä kansainvälistymispäätökseen liittyen?
Miten kansainvälinen liiketoiminta käynnistetään ja miten sitä kehitetään?
Miten suunnitellaan ja toteutetaan kansainvälistä uusasiakashankintaa?
Miten myyntiprosessia ja myyntitekniikoita sovelletaan eri kulttuureihin sopiviksi?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. ja 2. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa kansainvälisen myyntityöhön liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee kansainvälisen myyntityöhön liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa pohtia aihealueeseen liittyviä käytännön haasteita ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa kansainvälisiin uusasiakashankintatilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee kansainvälisen myyntityöhön liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija pystyy analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja kansainvälisiin uusasiakashankintatilanteisiin.

Aika ja paikka

Tarkista opetuksen syksyllä alettua kurssin aikataulu Pakista. Varmista myös etäluennoilla tarvittavan videoyhteyden toimivuus.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssilla ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tarkemmat arviointikriteerit kuvattu opintojaksotiedoissa sekä toteutuksen Moodlessa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot kampuksella ja etänä. Etäluennoilla vaaditaan videoyhteys.
Ryhmätyöt
Henkilökohtaiset harjoitustehtävät ja oppimispäiväkirja.

Oppimateriaalit

Bernard M.Bass: From transactional to transformational leadership: Learning to share the vision (Google scholarissa)
Vahvaselkä, Irma: Kansainvälinen liiketoiminta ja markkinointi (2009): Edita Publishing Oy

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mikäli sinulla on oppimisvaikeuksia, ota yhteyttä luennoitsijoihin - löydämme sinulle varmasti parhaat tavat suoriutua annetuista tehtävistä.

Lisätehtäviä saatavana niitä kaipaaville.