Skip to main content

Marketing and Marketing Communicatios (5 cr)

Code: 3H00FE22-3002

General information


Enrolment period
24.11.2021 - 21.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.01.2022 - 31.05.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Hanna Saraketo
Mari Stenvall
Person in charge
Mari Stenvall
Course
3H00FE22

Objectives (course unit)

Tässä opintojaksossa perehdytään markkinoinnin, markkinointiviestinnän ja ostokäyttäytymisen perusteisiin sekä sovelletaan niitä tuote- ja pavelukehityksessä.

Opiskelija osaa
- markkinoinnin ja markkinointiviestinnän perusteet, osa-alueet ja peruskäsitteet,
- ymmärtää aihealueen merkityksen osana liiketoimintaa,
- tehdä markkinointiviestintää ja tuntee markkinointikanavien toimintatapoja,
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja sekä tuntee ostokäyttäytymisen taustat ja ilmenemismuodot.

Content (course unit)

Mitä tarkoittavat markkinointiviestinnässä mainonta, myyntityö, myynnin edistäminen, suhdetoiminta, tiedotus ja julkisuudessa toimiminen?
Miten käytetään eri markkinointi- ja tiedotuskanavia ja mitä mahdollisuuksia ne tarjoavat?
Miten mediat toimivat ja miten niitä voi hyödyntää markkinointiviestinnässä?
Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteitä?
Miksi asiakas ostaa?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija on osittain tunnistanut markkinointiviestinnän muotoja ja niiden käytäntöyhteyttä. Lähdemateriaalin käyttö ja teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja osaaminen on joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija tunnistaa osittain markkinointiviestinnän muodot, mutta yhteys tuote- tai palvelukehitysprosessiin voisi olla aktiivisempi. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin peruskäsitteiden merkityksen ja hahmottaa markkinoinnin ja markkinointiviestinnän eron. Lähdemateriaalia voisi käyttää monipuolisemmin ja hyödyntää enemmän oppimistehtävissä. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija tunnistaa markkinointiviestinnän muodot ja osaa hyödyntää niitä yritystoiminnassa. Hän ymmärtää markkinoinnin peruskäsitteiden merkityksen ja hahmottaa markkinoinnin ja markkinointiviestinnän eron. Opiskelija on myös tutustunut monipuolisesti lähdemateriaaliin ja hyödyntänyt sitä. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti tuote- tai palvelukehitysprosessissa.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Opiskelija ei ole tutustunut aiheeseen liittyvään lähdemateriaaliin eikä osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Location and time

Ennakkotehtävä tammikuun alussa
Kontaktipäivät Lukkarikoneessa/Pakissa (2 pv/kk, joista yleensä toinen päivä näiden kurssien parissa).

Exam schedules

Alustavasti
helmikuun kontaktipäivillä kirjatentti
maaliskuun tai huhtikuun kontaktipäivillä ns. hullu tentti markkinointiviestinnästä ym.
joka lähipäivillä näyttöjä tiimi kerrallaan; toukokuussa loppunäytöt
Uusinnat sopimuksen mukaan, mahdollisimman pian, viimeistään vuoden kuluessa (tutkintosääntö).

Assessment methods and criteria

Tarkemmin, tehtäväkohtaisesti Moodlessa tehtävänantojen yhteydessä sisältäen seuraavia:
Projektityöskentely tiimissä - itse- ja vertaisarviointi
Tentit ja näytöt
Tehtävät ohjeiden mukaisesti
Alustukset ohjeiden mukaisesti

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kevään 2022 moduuli kokoaa yhteen opintojaksot Markkinointi ja markkinointiviestintä, Palvelumuotoilu ja Projektinhallinnan dynamiikka ja menetelmät. Toteutus on integroitu.

Kontaktipäivät 2 pv/kk, joiden aikana orientoidutaan, kirkastetaan ajatuksia ja selvennetään oppeja, motivoidutaan sekä hankitaan ja jaetaan osaamista yhdessä.
Etäjaksot, joiden aikana tehdään tehtäviä yhdessä ja erikseen. Tehtävät edellyttävät tiedonhankintaa kirjallisuudesta, verkkolähteistä, haastatteluista yms., työstämistä, käytäntöön vientiä ja analysointia.
Perustana on tiimioppiminen. Valmentajat, opettajat ja asiantuntijat auttavat oppimaan.

Learning materials

Bergström, S. & Leppänen, A. 2018. Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Pelin, R. Projektinhallinnan käsikirja.
Muu teemojen mukainen kirjallisuus.

Student workload

Suomeksi
3 opintojaksoa x 5 op x 27 h = 405 h opiskelijan työtä

Content scheduling

Orientaatio ja oppimistavoitteet
Projektin suunnittelu, toteutus, raportointi
Opitun näyttäminen

Completion alternatives

Valinnaisesta suoritustavasta on sovittava etukäteen valmentajatiimin kanssa. Ehdotus on tuotava valmentajatiimille ajoissa.

Practical training and working life cooperation

Harjoitustehtäviin kuuluu työelämälähtöinen projekti, jonka opiskelijatiimit hankkivat itsenäisesti.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole antanut panostaan projektin suunnitteluun, toteutukseen tai raportointiin. Hän ei ole palautteesta huolimatta toiminut dynamiikkaa edistävästi. Hän ei ole kytkenyt projektityötä markkinoinnin, markkinointiviestinnän ja palvelumuotoilun menetelmiin. Hänen panoksensa kontaktipäivissä on ollut huomaamaton.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut näytöt, tentit ja tehtävät. Hän on työskennellyt projektitiimissä ja opiskeluryhmässä, mutta hänen panoksensa on ollut vähäinen.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut näytöt, tentit ja tehtävät hyvin. Hän on ollut aktiivinen työskentelijä projektitiimissä ja opiskeluryhmässä, jakanut osaamistaan ja edistänyt yhteistä oppimista.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut näytöt, tentit ja tehtävät erinomaisesti. Hän on ollut aktiivinen työskentelijä projektitiimissä ja opiskeluryhmässä, jakanut osaamistaan ja edistänyt yhteistä oppimista.

Go back to top of page