Siirry suoraan sisältöön

Työhyvinvointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: 7S-50-3024

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2021 - 20.04.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.05.2021 - 31.07.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Opettajat
Niina Koskela
Vastuuhenkilö
Outi Wallin
Ryhmät
VAPAA
Vapaasti valittavat opinnot
Opintojakso
7S-50

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa nimetä työhyvinvoinnin osa-alueita
- osaa toimia työyhteisön jäsenenä ja edistää yhteisön hyvinvointia
- tuntee työhyvinvointiin liittyvän keskeisen lainsäädännön
- osaa lisätä työturvallisuutta sosionomin työssä.

Sisältö (Opintojakso)

- Työergonomia harjoitteluissa ja sosionomin työssä
- Työssä jaksaminen sosiaali- ja hyvinvointialoilla
- Työturvallisuus ja työsuojelu sekä keinot aggressiivisen asiakkaan kohtaamiseen
- Työnohjaus työhyvinvoinnin edistäjänä
- Työturvallisuuslaki, työterveyshuoltolaki

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Verkkokurssi, itsenäinen työskentely, yhteistoiminnalliset tehtävät parin tai pienryhmän kesken.

Oppimateriaalit

Moodlessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op = 81 h opiskelua.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Omien työelämäkontaktien hyödyntäminen oppimistehtävissä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso kohdennetaan pääsääntöisesti sosionomiopiskelijoille.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Omaa perustiedot ja taidot työhyvinnoista käsitteenä ja toimintana.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Osaa eritellä työhyvinvoinnin eri ulottuvuuksia ja ymmärtää työhyvinvoinnin johtamisen merkityksen.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Osaa analyyttisesti eritellä työhyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä ja sitä, miten niihin voi johtajana ja toisaalta työntekijänä aktiivisesti vaikuttaa edistämällä niiden toteutumista. Osaa reflektoida käytännön toimintaa teorian avulla.

Siirry alkuun