Työhyvinvointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: 7S-50-3024
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2021 - 20.04.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.05.2021 - 31.07.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Opettajat
- Niina Koskela
- Vastuuhenkilö
- Outi Wallin
- Ryhmät
-
VAPAAVapaasti valittavat opinnot
- Opintojakso
- 7S-50
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa nimetä työhyvinvoinnin osa-alueita
- osaa toimia työyhteisön jäsenenä ja edistää yhteisön hyvinvointia
- tuntee työhyvinvointiin liittyvän keskeisen lainsäädännön
- osaa lisätä työturvallisuutta sosionomin työssä.
Sisältö (Opintojakso)
- Työergonomia harjoitteluissa ja sosionomin työssä
- Työssä jaksaminen sosiaali- ja hyvinvointialoilla
- Työturvallisuus ja työsuojelu sekä keinot aggressiivisen asiakkaan kohtaamiseen
- Työnohjaus työhyvinvoinnin edistäjänä
- Työturvallisuuslaki, työterveyshuoltolaki
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Verkkokurssi, itsenäinen työskentely, yhteistoiminnalliset tehtävät parin tai pienryhmän kesken.
Oppimateriaalit
Moodlessa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op = 81 h opiskelua.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Omien työelämäkontaktien hyödyntäminen oppimistehtävissä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso kohdennetaan pääsääntöisesti sosionomiopiskelijoille.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Omaa perustiedot ja taidot työhyvinnoista käsitteenä ja toimintana.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa eritellä työhyvinvoinnin eri ulottuvuuksia ja ymmärtää työhyvinvoinnin johtamisen merkityksen.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Osaa analyyttisesti eritellä työhyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä ja sitä, miten niihin voi johtajana ja toisaalta työntekijänä aktiivisesti vaikuttaa edistämällä niiden toteutumista. Osaa reflektoida käytännön toimintaa teorian avulla.