Skip to main content

Counselling Skills (5 cr)

Code: 1L00FP18-3001

General information


Enrolment period
19.05.2021 - 30.06.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.05.2021 - 27.02.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Pedagogical Innovations and Culture
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Tarja Juurakko-Koskinen
Outi Rantanen
Ari Jussila
Person in charge
Tarja Juurakko-Koskinen
Course
1L00FP18

Objectives (course unit)

After completing the study unit, the student is able to
- implement counselling as a process and steer the discussion towards the goal
- ensure that the decisions made during counselling are those of the person receiving guidance
- ensure that a clear and concrete plan of action or an idea of how to move forward is prepared during the counselling discussion
- support the agency, choices and career progress of the person receiving guidance
- expertly guide students to seek further education or employment
- tell the difference between sharing information, advising and guidance counselling and know how to use them appropriately in their work
- apply the principles of individual, group and peer guidance in a justified manner.

Content (course unit)

During the study unit, we will seek to answer the following questions:
- What is functional counselling like?
- How is counselling structured in various contexts?
- How do you act in a goal-oriented way in a counselling situation?
- What is peer guidance?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student passes the study unit if they have demonstrated competencies described in the learning outcomes. If the student has not achieved the learning outcomes or supplemented their competencies in the manner agreed on, they will fail the study unit. The grounds for the assessment criteria are described in the document ‘Pedagogical principles in Professional guidance counsellor education’. The assessment criteria are derived from the learning outcomes presented in the implementation plan for the study unit.

Exam schedules

ei tenttiä

Evaluation methods and criteria

Opintojakson arviointi hyväksytty/ täydennettävä/ hylätty. Hyväksytty suoritus kirjataan opintorekisteriin S-merkinnällä.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Ammatillisessa opinto-ohjaajan koulutuksessa käytännön toteutuksessa opintojen painopiste on toiminnassa, yhteisessä tiedon ja osaamisen rakentumisessa sekä erilaisten vaihtoehtoisten näkökulmien löytymisessä. Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, yksilöllisenä työskentelynä ja tiimin yhteisenä työskentelynä.
Opiskelu- ja osaamisen osoittamisen tavoista sovitaan HOPS:ssa.

Learning materials

Sovitaan opintojakson alussa

Student workload

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Content scheduling

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Completion alternatives

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Practical training and working life cooperation

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

International connections

ei ennalta sovittua tähän toteutukseen

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opinto-ohjaajan koulutuksen pedagogiset lähtökohdat -dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.

Go back to top of page