Liiketoimintaosaamisen perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00FP61-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.01.2021 - 14.03.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 12.04.2021 - 28.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 1000
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Jarmo Koivuniemi
- Jarmo Pösö
- Mika Jokinen
- Paula Lamminen
- Kati Kouhia-Kuusisto
- Ryhmät
-
AVOINAMKAvoin amk
- Opintojakso
- 3H00FP61
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
-osaa ratkaista erilaisia prosenttilaskutilanteita
-saa kokonaiskuvan markkinoinnista
-hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
-saa kokonaiskuvan yritysmyyntityöstä ja siinä vaadittavasta osaamisesta
-osaa kuvailla yritysmyynnin myyntiprosessin
-tuntee sisäisen laskentatoimen keskeiset käsitteet
-osaa arvioida kannattavuutta sen eri tasoilla
-ymmärtää miten kannattavuuteen voidaan vaikuttaa
Sisältö (Opintojakso)
Miten käytän prosenttilaskua erilaisissa tilanteissa?
Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mitä on yritysmyyntityö ja millaista osaamista modernilta yritysmyyjältä vaaditaan?
Millainen on moderni yritysmyynnin myyntiprosessi?
Mitkä ovat talouden peruskäsitteet ja määritelmät?
Miten yrityksen kannattavuutta seurataan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tietää opintojakson aiheisiin sisältyvät peruskäsitteet, osaa käyttää perusmenetelmiä ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija hallitsee opintojakson aiheisiin sisältyvät peruskäsitteet, osaa soveltaa opintojakson asioita erilaisiin tilanteisiin ja osaa perustella ratkaisut.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija osaa aiheisiiin sisältyvät peruskäsitteet ja hänellä on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito analysoida ja perustella loogisesti valitut ratkaisut.
Aika ja paikka
12.4. klo 8.00 -21.5.2021 klo 15.00, Moodle oppimisympäristö
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Matematiikka 26.4.2021, 75 minuuttia klo 8.00-23.59 välisenä aikana
Markkinointi 10.5.2021, 45 minuuttia klo 8.00-23.59 välisenä aikana
Yritysmyynti videon palautus 21.5.2021 klo 12.00 mennessä
Kannattavuus 17.5.2021, 90 minuuttua klo 8.00-23.59 välisenä aikana
Essee 20.-21.5.2021, 90 minuuttia to 20.5. klo 12.00 - pe 21.5. klo 12.00 välillä
Uusinnat viikolla 21 valintakurssin päätyttyä, videota ei voi palauttaa myöhemmin. Uusinnan tulos ei siirry yhteishaun pisteisiin.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu verkkomateriaalin ja kirjallisuuden avulla.
Oppimateriaalit
Markkinointi: Seija Bergström & Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita, 2015. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
Myynti: Sirpa Hänti: Oivaltava myyntityö: asiakkaana organisaatio. Edita, 2016. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
Kannattavuus: Raija Jormakka, Kaija Koivusalo, Jaana Lappalainen & Mervi Niskanen: Laskentatoimi. Edita, 2015 tai uudempi (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135h opiskelua.
Sisällön jaksotus
Matematiikka 12.-26.4.2021
Markkinointi 12.4. - 10.5.2021 ja myynti 12.4.- 21.5.2021
Kannattavuus 27.4. - 17.5.2021
Essee 20.-21.5.2021
Työkokemus 12.4.-21.5.2021
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.