Siirry suoraan sisältöön

Liiketoimintaosaamisen perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00FP61-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.01.2021 - 14.03.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.04.2021 - 28.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 1000
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jarmo Koivuniemi
Jarmo Pösö
Mika Jokinen
Paula Lamminen
Kati Kouhia-Kuusisto
Ryhmät
AVOINAMK
Avoin amk
Opintojakso
3H00FP61

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
-osaa ratkaista erilaisia prosenttilaskutilanteita
-saa kokonaiskuvan markkinoinnista
-hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
-saa kokonaiskuvan yritysmyyntityöstä ja siinä vaadittavasta osaamisesta
-osaa kuvailla yritysmyynnin myyntiprosessin
-tuntee sisäisen laskentatoimen keskeiset käsitteet
-osaa arvioida kannattavuutta sen eri tasoilla
-ymmärtää miten kannattavuuteen voidaan vaikuttaa

Sisältö (Opintojakso)

Miten käytän prosenttilaskua erilaisissa tilanteissa?
Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mitä on yritysmyyntityö ja millaista osaamista modernilta yritysmyyjältä vaaditaan?
Millainen on moderni yritysmyynnin myyntiprosessi?
Mitkä ovat talouden peruskäsitteet ja määritelmät?
Miten yrityksen kannattavuutta seurataan?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tietää opintojakson aiheisiin sisältyvät peruskäsitteet, osaa käyttää perusmenetelmiä ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija hallitsee opintojakson aiheisiin sisältyvät peruskäsitteet, osaa soveltaa opintojakson asioita erilaisiin tilanteisiin ja osaa perustella ratkaisut.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija osaa aiheisiiin sisältyvät peruskäsitteet ja hänellä on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito analysoida ja perustella loogisesti valitut ratkaisut.

Aika ja paikka

12.4. klo 8.00 -21.5.2021 klo 15.00, Moodle oppimisympäristö

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Matematiikka 26.4.2021, 75 minuuttia klo 8.00-23.59 välisenä aikana
Markkinointi 10.5.2021, 45 minuuttia klo 8.00-23.59 välisenä aikana
Yritysmyynti videon palautus 21.5.2021 klo 12.00 mennessä
Kannattavuus 17.5.2021, 90 minuuttua klo 8.00-23.59 välisenä aikana
Essee 20.-21.5.2021, 90 minuuttia to 20.5. klo 12.00 - pe 21.5. klo 12.00 välillä

Uusinnat viikolla 21 valintakurssin päätyttyä, videota ei voi palauttaa myöhemmin. Uusinnan tulos ei siirry yhteishaun pisteisiin.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu verkkomateriaalin ja kirjallisuuden avulla.

Oppimateriaalit

Markkinointi: Seija Bergström & Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita, 2015. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)

Myynti: Sirpa Hänti: Oivaltava myyntityö: asiakkaana organisaatio. Edita, 2016. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)

Kannattavuus: Raija Jormakka, Kaija Koivusalo, Jaana Lappalainen & Mervi Niskanen: Laskentatoimi. Edita, 2015 tai uudempi (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135h opiskelua.

Sisällön jaksotus

Matematiikka 12.-26.4.2021
Markkinointi 12.4. - 10.5.2021 ja myynti 12.4.- 21.5.2021
Kannattavuus 27.4. - 17.5.2021
Essee 20.-21.5.2021
Työkokemus 12.4.-21.5.2021

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Siirry alkuun