Bachelor's Thesis Report (5 cr)
Code: 2E00BK06-3018
General information
- Enrolment period
- 02.08.2021 - 15.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 29.10.2021 - 22.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Media
- Campus
- TAMK Mediapolis
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Media
Objectives (course unit)
The student is able to illustrate his thesis process through visual and written documentation, as well as to describe and evaluate his professional thesis project. He is able to apply useful research and analysis methods for the project report, and he knows the basics of academic communication. The student is able to give and receive peer group feedback in thesis seminar.
Content (course unit)
The student learns the basic models and goals of bachelor´s thesis work and thesis guidelines in TAMK. Excersises in using the selected research methods. The student writes the first version of his bachelor´s thesis.
Location and time
2. periodi Microsoft Teams
Assessment methods and criteria
Kurssin arvioinnissa sovelletaan TAMKin yleisiä arviointikriteerejä. Kurssin suorittaminen edellyttää sitä, että kaikki kurssitehtävät on tehty hyväksytysti ja arvioinnin muut perusteet toteutuvat vähintäänkin tyydyttävästi. Poissaolokertoja opetuksesta voi olla enintään kaksi opettajan hyväksymistä syistä, ja opiskelijan tulee korvata kyseiset kerrat sovitulla tavalla.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Etäopetus ja ohjaustapaamiset Teamsissa, itsenäinen-/pienryhmätyöskentely Moodlessa, kurssitehtävät
Learning materials
Oppimateriaali opettajalta ja Moodlesta.
Suositeltavaa luettavaa:
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uudistettu painos. Helsinki: Tammi.
Hyvärinen, M., Nikander, P. & Ruusuvuori J. (toim.). 2017. Tutkimushaastattelun käsikirja. Tampere: Kustannusosakeyhtiö Vastapaino.
Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2014. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. 3. uudistettu painos. Helsinki: SanomaPro.
Tutkimusmenetelmien verkkokäsikirja. Tietoarkisto: https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/
Erilaiset menetelmäoppaat omasta seminaarityön aiheesta ja tutkimusmenetelmistä riippuen.
Student workload
Opetus ja pienryhmätyöskentely 40%
Itsenäinen työskentely ja kurssitehtävät 60%
Content scheduling
Seminaarikurssi alkaa 29.10. ja päättyy 17.12.2021. Kokoontumiskerrat 7 kpl ovat Teamsissa perjantaisin klo 9-12, ellei toisin ilmoiteta. 29.10., 5.11., 12.11., 19.11., 26.11., 3.12., (kirjoitustauko), 17.12.
Kurssille valmistaudutaan ennakkoon päivittämällä opinnäytetyösuunnitelma ajan tasalle. Päivitettyjen suunnitelmien palautusalue avataan Moodleen 27.10.
Completion alternatives
Opinnäytehankkeen raportointi eli seminaarikurssi suoritetaan etäopetuksessa. Muista tavoista neuvotellaan erikseen kurssin opettajien kanssa.
Further information
Seminaarikurssi alkaa 29.10. ja päättyy 17.12.2021. Kokoontumiskerrat 7 kpl ovat Teamsissa perjantaisin klo 9-12, ellei toisin ilmoiteta. 29.10., 5.11., 12.11., 19.11., 26.11., 3.12., (kirjoitustauko), 17.12.
Kurssi painottuu seminaarityön tekemiseen, ja siihen sisältyy seminaarityötä edistäviä kurssitehtäviä sekä oman seminaarityön itsearviointi. Kurssille valmistaudutaan ennakkoon päivittämällä opinnäytetyösuunnitelma ajan tasalle. Päivitettyjen suunnitelmien palautusalue avataan Moodleen 27.10. Kurssitehtävien aiheina ovat rajaus ja fokusointi, sisällysluettelo, lukujen kirjoittaminen ja viittauskäytännöt sekä lopullisen seminaarityön palauttaminen, esittely ja opponointi. Kurssilla työskennellään aluksi yhdessä ja loppupuolella pääasiassa kahdessa seminaariryhmässä, joiden kokoonpano selviää ensimmäisen kokoontumiskerran jälkeen. Seminaariryhmien ohjaajat pitävät muutamia erillisiä ohjaustapaamisia omille ryhmäläisilleen sopimuksen mukaan.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat heikkoja ja puutteellisia. Tehtävien palautukset ovat pääsääntöisesti myöhässä. Tietämyksen ja perustelujen osoittaminen sekä vertaispalautteen antaminen ovat tasoltaan heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelijan itsearviointi on vähäistä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat hyviä. Tehtävien palautukset ovat pääsääntöisesti ajallaan. Opiskelija osoittaa hyvää tietämystä, osaa perustella valintojaan ja päätelmiään, antaa vertaispalautetta ja osaa arvioida omaa suoritustaan hyvin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat kiitettäviä. Tehtävät on palautettu ajallaan. Opiskelija osoittaa kiitettävää tietämystä, perustelee valintojaan ja päätelmiään, antaa vertaispalautetta ja osaa arvioida omaa suoritustaan erinomaisesti.