Skip to main content

Planning and Methodology of Bachelor's Thesis (5 cr)

Code: 2E00BK05-3016

General information


Enrolment period
02.08.2021 - 25.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.08.2021 - 15.10.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Media
Campus
TAMK Mediapolis
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Media
Teachers
Maaret Salminen
Anneli Karppinen
Person in charge
Leena Mäkelä
Course
2E00BK05

Objectives (course unit)

The student is able to plan and schedule a working-life based bachelor´s thesis work and set goals for it. He can define his work load in a joint project. The student recognises the special characteristics of the project and the required background information. He is able to evaluate and select the necessary information acquisition and analysis methods and theories and plan the documentation of the project.

Content (course unit)

Research and development methods. The student collects background information for the final thesis project. The student plans the final thesis project (implemented individually or in a group), and makes a research plan for a written part of the Bachelor's Thesis.

Location and time

1. periodi Microsoft Teams

Assessment methods and criteria

Kurssin arvioinnissa sovelletaan TAMKin yleisiä arviointikriteerejä. Kurssin suorittaminen edellyttää sitä, että kaikki kurssitehtävät on tehty hyväksytysti ja arvioinnin muut perusteet toteutuvat vähintäänkin tyydyttävästi. Poissaolokertoja opetuksesta voi olla enintään kaksi opettajan hyväksymistä syistä, ja opiskelijan tulee korvata kyseiset kerrat sovitulla tavalla.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opetus etänä Teamsissa, itsenäinen-/pienryhmätyöskentely, opiskelua Moodlessa ja digityökaluilla, kurssitehtävät.

Learning materials

Oppimateriaali opettajalta ja Moodlesta.

Suositeltavaa luettavaa:
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uudistettu painos. Helsinki: Tammi.

Hyvärinen, M., Nikander, P. & Ruusuvuori J. (toim.). 2017. Tutkimushaastattelun käsikirja. Tampere: Kustannusosakeyhtiö Vastapaino.

Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2014. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. 3. uudistettu painos. Helsinki: SanomaPro.

Tutkimusmenetelmien verkkokäsikirja. Tietoarkisto: https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/

Student workload

Etäopetus ja ryhmätyöskentely 50%
Itsenäinen työskentely ja kurssitehtävät 50%

Content scheduling

Opparikurssi alkaa 27.8. ja päättyy 15.10.2021. Kokoontumiskerrat (7 kpl) ovat Teamsissa perjantaisin klo 9-12, ellei toisin ilmoiteta: 27.8., 3.9., 10.9., 17.9., 24.9., 1.10., (kirjoitustauko), 15.10.

Completion alternatives

Opinnäytteen suunnittelu ja tutkimusmenetelmät eli opparikurssi suoritetaan etäopetuksessa. Muista tavoista neuvotellaan erikseen kurssin opettajien kanssa.

Further information

7 kokoontumiskertaa: 27.8., 3.9., 10.9., 17.9., 24.9., 1.10., (kirjoitustauko), 15.10.

Opparikurssi painottuu seminaari-/opinnäytetyön aiheen ideointiin ja suunnitteluun sekä tutkimusmenetelmien ja tieteellisen kirjoittamisen perusasioihin tutustumiseen. Kurssilla tehdään aiheeseen liittyviä tehtäviä, joista keskeisimmät ovat haastattelu-/kyselytehtävä ryhmissä sekä opinnäytetyösuunnitelman ensimmäinen versio. Tehtävien tukena käytetään tunneilla läpikäytyä sekä kurssimateriaaleja

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat heikkoja ja puutteellisia. Tehtävien palautukset ovat pääsääntöisesti myöhässä. Tietämyksen ja perustelujen osoittaminen sekä vertaispalautteen antaminen ovat tasoltaan heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelijan itsearviointi on vähäistä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat hyviä. Tehtävien palautukset ovat pääsääntöisesti ajallaan. Opiskelija osoittaa hyvää tietämystä, osaa perustella valintojaan ja päätelmiään, antaa vertaispalautetta ja osaa arvioida omaa suoritustaan hyvin.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat kiitettäviä. Tehtävät on palautettu ajallaan. Opiskelija osoittaa kiitettävää tietämystä, perustelee valintojaan ja päätelmiään, antaa vertaispalautetta ja osaa arvioida omaa suoritustaan erinomaisesti.

Go back to top of page