Planning and Methodology of Bachelor's Thesis (5 cr)
Code: 2E00BK05-3016
General information
- Enrolment period
- 02.08.2021 - 25.08.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 27.08.2021 - 15.10.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Media
- Campus
- TAMK Mediapolis
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Media
Objectives (course unit)
The student is able to plan and schedule a working-life based bachelor´s thesis work and set goals for it. He can define his work load in a joint project. The student recognises the special characteristics of the project and the required background information. He is able to evaluate and select the necessary information acquisition and analysis methods and theories and plan the documentation of the project.
Content (course unit)
Research and development methods. The student collects background information for the final thesis project. The student plans the final thesis project (implemented individually or in a group), and makes a research plan for a written part of the Bachelor's Thesis.
Location and time
1. periodi Microsoft Teams
Assessment methods and criteria
Kurssin arvioinnissa sovelletaan TAMKin yleisiä arviointikriteerejä. Kurssin suorittaminen edellyttää sitä, että kaikki kurssitehtävät on tehty hyväksytysti ja arvioinnin muut perusteet toteutuvat vähintäänkin tyydyttävästi. Poissaolokertoja opetuksesta voi olla enintään kaksi opettajan hyväksymistä syistä, ja opiskelijan tulee korvata kyseiset kerrat sovitulla tavalla.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opetus etänä Teamsissa, itsenäinen-/pienryhmätyöskentely, opiskelua Moodlessa ja digityökaluilla, kurssitehtävät.
Learning materials
Oppimateriaali opettajalta ja Moodlesta.
Suositeltavaa luettavaa:
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uudistettu painos. Helsinki: Tammi.
Hyvärinen, M., Nikander, P. & Ruusuvuori J. (toim.). 2017. Tutkimushaastattelun käsikirja. Tampere: Kustannusosakeyhtiö Vastapaino.
Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2014. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. 3. uudistettu painos. Helsinki: SanomaPro.
Tutkimusmenetelmien verkkokäsikirja. Tietoarkisto: https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/
Student workload
Etäopetus ja ryhmätyöskentely 50%
Itsenäinen työskentely ja kurssitehtävät 50%
Content scheduling
Opparikurssi alkaa 27.8. ja päättyy 15.10.2021. Kokoontumiskerrat (7 kpl) ovat Teamsissa perjantaisin klo 9-12, ellei toisin ilmoiteta: 27.8., 3.9., 10.9., 17.9., 24.9., 1.10., (kirjoitustauko), 15.10.
Completion alternatives
Opinnäytteen suunnittelu ja tutkimusmenetelmät eli opparikurssi suoritetaan etäopetuksessa. Muista tavoista neuvotellaan erikseen kurssin opettajien kanssa.
Further information
7 kokoontumiskertaa: 27.8., 3.9., 10.9., 17.9., 24.9., 1.10., (kirjoitustauko), 15.10.
Opparikurssi painottuu seminaari-/opinnäytetyön aiheen ideointiin ja suunnitteluun sekä tutkimusmenetelmien ja tieteellisen kirjoittamisen perusasioihin tutustumiseen. Kurssilla tehdään aiheeseen liittyviä tehtäviä, joista keskeisimmät ovat haastattelu-/kyselytehtävä ryhmissä sekä opinnäytetyösuunnitelman ensimmäinen versio. Tehtävien tukena käytetään tunneilla läpikäytyä sekä kurssimateriaaleja
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat heikkoja ja puutteellisia. Tehtävien palautukset ovat pääsääntöisesti myöhässä. Tietämyksen ja perustelujen osoittaminen sekä vertaispalautteen antaminen ovat tasoltaan heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelijan itsearviointi on vähäistä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat hyviä. Tehtävien palautukset ovat pääsääntöisesti ajallaan. Opiskelija osoittaa hyvää tietämystä, osaa perustella valintojaan ja päätelmiään, antaa vertaispalautetta ja osaa arvioida omaa suoritustaan hyvin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat kiitettäviä. Tehtävät on palautettu ajallaan. Opiskelija osoittaa kiitettävää tietämystä, perustelee valintojaan ja päätelmiään, antaa vertaispalautetta ja osaa arvioida omaa suoritustaan erinomaisesti.