Siirry suoraan sisältöön

Työntekijäkokemuksen johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 8U00DR22-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2021 - 30.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.10.2021 - 30.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous ja media
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettajat
Mika Boedeker
Pauliina Airaksinen-Aminoff
Vastuuhenkilö
Pauliina Airaksinen-Aminoff
Opintojakso
8U00DR22

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa
-kehittää henkilöstön johtamisosaamistaan
-analysoida palvelualojen töitä, työtehtäviä, henkilöstöjohtamista ja työkulttuureja
-tutkia, kehittää ja rikastaa työntekijäkokemusta
-hyödyntää tilanteen vaatimaa johtamista
-suunnitella ja kehittää edellä mainittujen pohjalta palveluyritysten henkilöstöstrategiaa
-suunnitella ja toteuttaa työntekijäkokemukseen liittyvän kehittämishankkeen

Sisältö (Opintojakso)

-palvelualojen henkilöstöjohtamisen parhaat käytänteet/menettelytavat, haasteet ja kehittämisilmiöt
-työntekijäkokemukseen vaikuttavat tekijät
-tunnetietoisuus
-tiedolla johtaminen työntekijäkokemuksen parantamisessa
-palveluorganisaatioiden henkilöstöstrategiat

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa tunnistaa ja määritellä työntekijäkokemukseen liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistöt
- tuntee erilaisia menettelytapoja työntekijäkokemuksen kehittämiseen
- tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa soveltaa henkilöstön kehittämisen työkaluja ja valita eri vaihtoehdoista sopivimman työkalun työntekijäkokemuksen kehittämiseksi ja perustella valintansa
- osaa kuvata ja arvioida esimiehenä oman henkilöstöjohtamisensa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija
- ymmärtää laaja-alaisesti työntekijäkokemuksen johtamiseen liittyviä asioita ja niiden välisiä suhteita
- osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja vaihtoehtoja, perustella niitä ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja työntekijäkokemuksen kehittämiseksi ja johtamiseksi
- käyttää palautetta ja tietoa systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun ja hyvinvoinnin kehittämisen välineenä

Aika ja paikka

Ensimmäinen luentokerta on Zoomissa perjantaina 15.10. klo 8.15-16.00.
Tällöin käsitellään omaa johtajaidentiteettiä sekä vahvuuksia johtajana. Myös tunnemaailman vaikutus sekä vuorovaikutustaidot ovat osa ensimmäisen luennon sisältöä.

Toisella kerralla torstaina 11.11.2021 klo 16.30-20.00. Tällöin käsitellään Zoomin välityksellä omaa johtamistyyliä sekä johtamisteorioita ja parhaita johtamiskäytänteitä, mm. transformationaalista johtamisteoriaa ja sen tavoitteita ja vaikutuksia.

Kolmannella kerralla perjantaina 10.12.2021 klo 8.15-11.30 syvennytään Zoomin välityksellä valmentavaan johtamiseen, alaisen kohtaamiseen sekä hankalien vuorovaikutustilanteiden ennaltaehkäisyyn ja ratkaisemiseen.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opetus tapahtuu kaikkina kolmena kertana Zoomin välityksellä, sillä emme muuten voi taata ryhmätöiden osalta riittävää turvallisuutta terveyden kannalta. Opetus käsittää sekä yksilötehtäviä, ryhmätehtäviä sekä draamapedagogisia harjoitteita. Kurssiin kuuluu lisäksi kirjan lukeminen ja siitä 5-sivuisen referaatin tekeminen useita lähteitä käyttäen. Lähteet tullaan käymään läpi luentojen aikana.

PERJANTAIN 15.10. ZOOM-Linkki:
Topic: Työntekijäkokemuksen johtaminen 1. kerta
Time: Oct 15, 2021 08:00 AM Helsinki

Join Zoom Meeting
https://tuni.zoom.us/j/61867677006?pwd=YTAxbFJiS1puY0VROU03MnNyYndqUT09

Meeting ID: 618 6767 7006
Passcode: 390543

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopisteen opintojakso vastaa noin 135 tuntia (5 x 27h)opiskelijan opiskeluaikaa.
Kurssi jakautuu seuraavasti työtuntien osalta.
-luennot: 14 h
-luennoilta saatavat yksilötehtävät: 35 h
-kirjan lukeminen sekä 5-sivuisen kirjareferaatin tekeminen: 36 h
-ryhmätyöt: 50 h

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Toteutukselle ei ole valinnaisia suoritustapoja. Mikäli opiskelija on estynyt osallistumasta luennolle sairastapauksen takia, tulee hänen ottaa yhteyttä luennoitsijaan ja sopia korvaavasta tehtävästä.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osallistunut luentokerroille eikä toimittanut pyydettyjä tehtäviä.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijaosaa tunnistaa ja määritellä työntekijäkokemukseen liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistöt ja tuntee erilaisia menettelytapoja työntekijäkokemuksen kehittämiseen. Lisäksi opiskelija kykenee tarkastelemaan arvioimaan asioita omasta näkökulmastaan.
Opiskelija on osallistunut kaikille luentokerroille, mutta hän ei ole toimittanut kaikkia pyydettyjä tehtäviä.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa soveltaa henkilöstön kehittämisen työkaluja ja valita eri vaihtoehdoista sopivimman työkalun työntekijäkokemuksen kehittämiseksi ja perustella valintansa - osaa kuvata ja arvioida esimiehenä oman henkilöstöjohtamisensa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia.
Opiskelija on lisäksi osallistunut kaikille luentokerroille.
Hän on toimittanut pyydetyt tehtävät, mutta esimerkiksi kirjareferaatista puuttuu vaadittu määrä lähteitä. Opiskelija osoittaa kykenevänsä osittaiseen opitun soveltamiseen kirjallisessa työssä. Kaikkia luennoilla käytyjä pääkäsitteitä ei löydy kirjallisesta työstä.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija- ymmärtää laaja-alaisesti työntekijäkokemuksen johtamiseen liittyviä asioita ja niiden välisiä suhteita. Lisäksi hän osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja vaihtoehtoja, perustella niitä ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja työntekijäkokemuksen kehittämiseksi ja johtamiseksi.
Opiskelija osaa käyttää palautetta ja tietoa systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun ja hyvinvoinnin kehittämisen välineenä. Lisäksi hän on osallistunut kaikille luentokerroille ja toimittanut pyydetyt tehtävät sovittuna ajankohtana Moodleen. Kirjaferaatistaan löytyy pyydettävä määrä lähteitä. Opiskelija osoittaa kykenevänsä opitun soveltamiseen kirjallisessa työssä sekä pystyy käsittelemään kurssin akana opetettuja käsitteitä sujuvasti.

Siirry alkuun