Employee Experience Management (5 cr)
Code: 8U00DR22-3004
General information
- Enrolment period
- 02.07.2021 - 30.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 18.10.2021 - 30.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business and Media
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 30
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Hospitality Management
- Teachers
- Mika Boedeker
- Pauliina Airaksinen-Aminoff
- Person in charge
- Pauliina Airaksinen-Aminoff
- Course
- 8U00DR22
Objectives (course unit)
Student can:
-develop own human resource management competences
-analyze service work and assignments, human resource management and working cultures of service industry
-use and produce data, statistics and key figures to develop human resources
-plan and develop human resource strategy
-research, develop and enrich employee experience
-ideate and co-create human resource management project
Content (course unit)
Contents:
-best practices, challenges and develop factors of human resource management service on service industry.
- human resource strategies
-operational, tactic and strategic methods of human resource management
-developing factors of employee experiences
- emotions at work
- knowledge-based management
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student
- can identify and define phenomena related to employee experience and basic concepts
- is familiar with different procedures for developing employee experience
- examines and evaluates things from its own perspective
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student
- can apply personnel development tools and choose the most suitable tool for developing employee experience and justify their choice
- is able to describe and evaluate as a manager the financial and well-being impact of their own HR -management
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student
- have a broad understanding of issues related to employee experience management and the relationships between them
- can find, justify and try different approaches and alternatives to develop and manage employee experience
- systematically use feedback and information as a tool for developing professional growth and well-being for themselves and their communities
Location and time
Ensimmäinen luentokerta on Zoomissa perjantaina 15.10. klo 8.15-16.00.
Tällöin käsitellään omaa johtajaidentiteettiä sekä vahvuuksia johtajana. Myös tunnemaailman vaikutus sekä vuorovaikutustaidot ovat osa ensimmäisen luennon sisältöä.
Toisella kerralla torstaina 11.11.2021 klo 16.30-20.00. Tällöin käsitellään Zoomin välityksellä omaa johtamistyyliä sekä johtamisteorioita ja parhaita johtamiskäytänteitä, mm. transformationaalista johtamisteoriaa ja sen tavoitteita ja vaikutuksia.
Kolmannella kerralla perjantaina 10.12.2021 klo 8.15-11.30 syvennytään Zoomin välityksellä valmentavaan johtamiseen, alaisen kohtaamiseen sekä hankalien vuorovaikutustilanteiden ennaltaehkäisyyn ja ratkaisemiseen.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opetus tapahtuu kaikkina kolmena kertana Zoomin välityksellä, sillä emme muuten voi taata ryhmätöiden osalta riittävää turvallisuutta terveyden kannalta. Opetus käsittää sekä yksilötehtäviä, ryhmätehtäviä sekä draamapedagogisia harjoitteita. Kurssiin kuuluu lisäksi kirjan lukeminen ja siitä 5-sivuisen referaatin tekeminen useita lähteitä käyttäen. Lähteet tullaan käymään läpi luentojen aikana.
PERJANTAIN 15.10. ZOOM-Linkki:
Topic: Työntekijäkokemuksen johtaminen 1. kerta
Time: Oct 15, 2021 08:00 AM Helsinki
Join Zoom Meeting
https://tuni.zoom.us/j/61867677006?pwd=YTAxbFJiS1puY0VROU03MnNyYndqUT09
Meeting ID: 618 6767 7006
Passcode: 390543
Student workload
5 opintopisteen opintojakso vastaa noin 135 tuntia (5 x 27h)opiskelijan opiskeluaikaa.
Kurssi jakautuu seuraavasti työtuntien osalta.
-luennot: 14 h
-luennoilta saatavat yksilötehtävät: 35 h
-kirjan lukeminen sekä 5-sivuisen kirjareferaatin tekeminen: 36 h
-ryhmätyöt: 50 h
Completion alternatives
Toteutukselle ei ole valinnaisia suoritustapoja. Mikäli opiskelija on estynyt osallistumasta luennolle sairastapauksen takia, tulee hänen ottaa yhteyttä luennoitsijaan ja sopia korvaavasta tehtävästä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osallistunut luentokerroille eikä toimittanut pyydettyjä tehtäviä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijaosaa tunnistaa ja määritellä työntekijäkokemukseen liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistöt ja tuntee erilaisia menettelytapoja työntekijäkokemuksen kehittämiseen. Lisäksi opiskelija kykenee tarkastelemaan arvioimaan asioita omasta näkökulmastaan.
Opiskelija on osallistunut kaikille luentokerroille, mutta hän ei ole toimittanut kaikkia pyydettyjä tehtäviä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa henkilöstön kehittämisen työkaluja ja valita eri vaihtoehdoista sopivimman työkalun työntekijäkokemuksen kehittämiseksi ja perustella valintansa - osaa kuvata ja arvioida esimiehenä oman henkilöstöjohtamisensa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia.
Opiskelija on lisäksi osallistunut kaikille luentokerroille.
Hän on toimittanut pyydetyt tehtävät, mutta esimerkiksi kirjareferaatista puuttuu vaadittu määrä lähteitä. Opiskelija osoittaa kykenevänsä osittaiseen opitun soveltamiseen kirjallisessa työssä. Kaikkia luennoilla käytyjä pääkäsitteitä ei löydy kirjallisesta työstä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija- ymmärtää laaja-alaisesti työntekijäkokemuksen johtamiseen liittyviä asioita ja niiden välisiä suhteita. Lisäksi hän osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja vaihtoehtoja, perustella niitä ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja työntekijäkokemuksen kehittämiseksi ja johtamiseksi.
Opiskelija osaa käyttää palautetta ja tietoa systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun ja hyvinvoinnin kehittämisen välineenä. Lisäksi hän on osallistunut kaikille luentokerroille ja toimittanut pyydetyt tehtävät sovittuna ajankohtana Moodleen. Kirjaferaatistaan löytyy pyydettävä määrä lähteitä. Opiskelija osoittaa kykenevänsä opitun soveltamiseen kirjallisessa työssä sekä pystyy käsittelemään kurssin akana opetettuja käsitteitä sujuvasti.