Siirry suoraan sisältöön

Uudet viisasten kivet a) (15op)

Toteutuksen tunnus: 8T00BB26-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.11.2020 - 05.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2021 - 24.02.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
15 op
Virtuaaliosuus
12 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Vastuuhenkilö
Satu Kylmälä
Opintojakso
8T00BB26

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa kiinnittää huomiota toimialalla ja yhteiskunnassa oleviin ja syntyviin ilmiöihin, trendeihin ja heikkoihin signaaleihin
- osaa hakea uutta tutkimustietoa oman urapolkunsa mukaisesti ja tuottaa sen pohjalta konkreettisia ideoita toimialan kehittämiseen.

Sisältö (Opintojakso)

MITÄ mahdollisuuksia ala tarjoaa?
MIKSI kehittäminen, innovointi ja visiointi kuuluvat restonomin kompetenssiin ja mitä työkaluja näissä tarvitaan?
MITEN voin löytää ja tunnistaa oman urapolkuni?

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan virtuaalisena.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

5 op Kirjallisuustentti(tehtävät) Moodlessa

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tutkimustyön perusteiden arviontimenetelmät löytyvät Moodlesta

Kirjallisuus:
hyväksytty tenttisuoritus (0-5)

Kehittäminen:
Ammatillinen osallistuminen (luennot/letäopetus, opettajien arviointi, vertaisarviointi) 30 %
Opponointi 10 %
Kehittämistehtävä (tiimi) 60 %

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-luennot
-harjoitukset
-tiimityö
-kehittämistyö
-tentti

Oppimateriaalit

3 op Tutkimustyön perusteet (syksy 2020, oma Moodle-kurssi)
5 op Kirjallisuuspaketti
7 op Kehittäminen -tehtäväkohtaiset lähdemateriaalit

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op Tutkimustyön perusteet, tehty syksyllä 2020

5 op Kirjallisuus, yhteensä 135 h
7 op Kehittäminen, yhteensä 189 h

Sisällön jaksotus

Tutkimustyön perusteet syksy 2020

Kirjallisuus 5 op tentitään Moodlessa olevan ohjeistuksen mukaisesti
Kehittäminen 7 op
Maanantai 11.1.2020 klo 9.00 Opintojakson aloitus
Tunnit maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikkoisin 9-15. Aikataulu tarkentuu myöhemmin.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Restonomikoulutuksen RESTO 2022 -tietotaitokilpailujen järjestämiseen suuntautuva kehittämistehtävä (projekti)

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Suorituksia puuttuu.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tutkimustyön perusteet suoritettu (omat arviointikriteerit Moodlessa).

Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Moodlessa).

Ammatillinen osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Kehittämistyössä on puutteita. Työssä on hyödynnetty niukasti uutta tutkimustietoa ja – artikkeleita. Kehittämistyöstä voidaan tulkita, että opiskelija ei ole täysin sisäistänyt asiaa. Työssä on niukasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus ei ole suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tutkimustyön perusteet suoritettu (omat arviointikriteerit Moodlessa).

Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Moodlessa). Ammatillinen osallistuminen on ollut hyvää tasoa.

Kehittämistyö on onnistunut hyvin. Tehtävä on suoritettu ja suunnitelmia on noudatettu. Hyödynnetty uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty omaa pohdintaa. Kehittämistyöstä voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian. Kehittämistyö on esitelty koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tutkimustyön perusteet suoritettu (omat arviointikriteerit Moodlessa).

Hyväksytty kirjallisuustentti (omat arviointikriteerit Moodlessa). Ammatillinen osallistuminen on ollut kiitettävää.

Kehittämistyö on onnistunut erinomaisesti. Selkeä ja monipuolinen asian käsittely ja toimivat suunnitelmat. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti uutta tutkimustietoa sekä –artikkeleita. Työhön on liitetty ansiokkaasti omaa pohdintaa. Kehittämistyö voi tulkita, että opiskelija on sisäistänyt asian ja hallitsee sen. Kehittämistyö on esitelty asianmukaisesti koko ryhmälle ja toteutettu suunnitelmien mukaan. Työn laajuus on suhteessa opintojakson resursseihin.

Siirry alkuun