Siirry suoraan sisältöön

eHealth ja digitaaliset palvelut (5 op)

Toteutuksen tunnus: 7H00FF49-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.05.2021 - 16.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.08.2021 - 20.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointipalvelujen johtaminen ja kehittäminen YAMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettajat
Jukka-Pekka Pirhonen
Sari Himanen
Taru Manner
Vastuuhenkilö
Taru Manner
Opintojakso
7H00FF49

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa tunnistaa ja määritellä eHealth -alueeseen ja digitalisaatioon liittyviä käsitteitä
- osaa tunnistaa vaativia kehittämistarpeita ja haluaa ratkaista niitä sekä omassa toiminnassaan että työympäristössään
- osaa tunnistaa digitaalisen asiakkuuden mahdollisuuksia
- tuntee käytettävyyden arvioinnin perusteita
- tuntee järjestelmien integroinnin perusteita
- osaa palvelujen digitalisointiprosessin suunnittelun perusteet

Sisältö (Opintojakso)

- keskeiset käsitteet aihealueella
- digitaalinen kehittäminen asiakas-, organisaatio ja järjestelmätuottajanäkökulmista
- käytössä olevien digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden kehitysvaihe
- terveysteknologia ja digitaaliset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti
- digitaalisten palvelujen käytettävyys
- digitaalisten palvelujen kehittäminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija
- tunnistaa joitakin keskeisiä aihealueen käsitteitä
- tunnistaa asiakastyön ongelmia liittyen saavutettavuuteen ja digitaalisuuteen
- tunnistaa terveysteknologian järjestelmiä ja niiden toimivuuden periaatteita

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa määritellä aihealueen keskeiset käsitteet
- ymmärtää asiakaslähtöisen käytettävyyden arvioinnin perusteet
- tunnistaa järjestelmien integrointiin liittyvät haasteita
- osaa kuvata käytännön ongelman ja luoda ongelmaan digitaalisen tai teknologisen ratkaisun

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa käyttää sujuvasti aihealueen keskeisiä käsitteitä ja määritellä niiden sisältöjä erilaisissa konteksteissa
- hallitsee digitaalisten järjestelmien käyttöä, käytettävyyden asiakaslähtöistä arviointia ja osaa kuvata kehittämistarpeita perustellen
- ymmärtää teknologisen kehityksen ja digitaalisten palveluiden tilan Suomessa ja kansainvälisesti
- osaa soveltaa luovasti oppimaansa kuvaamansa käytännönongelman innovatiivisessa ratkaisemisessa digitaalisesti tai teknologiaa hyödyntäen

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Osallistavat luennot, ryhmäkeskustelut opetuksen yhteydessä ja verkossa.
Verkkotehtävät.
Asiantuntijaluennot, alustukset
Soveltavaan osaamiseen liittyvä tehtävä.

Oppimateriaalit

Kurssin aikana moodlessa jaetut materiaalit

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op opiskelijan työnä 135h
Lähi- tai etäopetusta, itsenäistä työskentelyä, työskentelyä ryhmissä

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävä on mahdollista tehdä työelämäyhteydessä.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- Ei osaa määritellä alaan liittyvää käsitteistöä
- Ei tunnista järjestelmien käytettävyyden ongelmia
- Ei osallistu opetukseen, eikä palauta kehittämistehtävää

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- tunnistaa joitakin keskeisiä aihealueen käsitteitä
- tunnistaa asiakastyön ongelmia liittyen saavutettavuuteen ja digitaalisuuteen
- tunnistaa terveysteknologian järjestelmiä ja niiden toimivuuden periaatteita

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- osaa määritellä aihealueen keskeiset käsitteet
- ymmärtää asiakaslähtöisen käytettävyyden arvioinnin perusteet
- tunnistaa järjestelmien integrointiin liittyvät haasteita
- Osaa kuvata käytännön ongelman ja luoda ongelmaan digitaalisen tai teknologisen ratkaisun

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- osaa käyttää sujuvasti aihealueen keskeisiä käsitteitä ja määritellä niiden sisältöjä erilaisissa konteksteissa
- hallitsee digitaalisten järjestelmien käyttöä, käytettävyyden asiakaslähtöistä arviointia ja osaa kuvata kehittämistarpeita perustellen
- ymmärtää teknologisen kehityksen ja digitaalisten palveluiden tilan Suomessa ja kansainvälisesti
- osaa soveltaa luovasti oppimaansa kuvaamansa käytännönongelman innovatiivisessa ratkaisemisessa digitaalisesti tai teknologiaa hyödyntäen

Siirry alkuun