Skip to main content

eHealth and Digital Services (5 cr)

Code: 7H00FF49-3002

General information


Enrolment period
27.05.2021 - 16.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.08.2021 - 20.12.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
MD in Management and Development of Wellbeing Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development
Master's Degree in Development and Management of Health Care and Social Services
Teachers
Jukka-Pekka Pirhonen
Sari Himanen
Taru Manner
Person in charge
Taru Manner
Course
7H00FF49

Objectives (course unit)

The student
- is able to analyze and define the consepts of eHealth and digitalization
- is able recognize challenging development needs and is willing to solve them in their own actions and work environment
- is able to recognize opportunities of digital customership
- knows the basics of usability evaluation
- knows the basics of system integration
- know the basics of planning the process of digitalisation of services

Content (course unit)

- key concepts in the subject area
- digital development from the customer, organization and system vendor perspective
- health technology and digital services in Finland and internationally
- usability of digital services
- development of digital services

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- is able to identify some key concepts in the theme
- is able to Identify customer work issues related to accessibility and digitalisation
- is able to identify health technology systems and their principles of functionality

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to define the key concepts of the topic
- understands the basics of customer-driven usability evaluation
- is able to identify challenges related to system integration
- is able to describe a practical problem and create a digital or technological solution to the problem

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to use fluently the key concepts of the subject and define their contents in different contexts
- masters the use of digital systems, customer-driven usability assessment and is able to describe development needs
- understands the progress of technology and digital services in Finland and internationally
- is able to apply creatively the practical problem they have described to solve an innovative problem digitally or using technology

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Osallistavat luennot, ryhmäkeskustelut opetuksen yhteydessä ja verkossa.
Verkkotehtävät.
Asiantuntijaluennot, alustukset
Soveltavaan osaamiseen liittyvä tehtävä.

Learning materials

Kurssin aikana moodlessa jaetut materiaalit

Student workload

5op opiskelijan työnä 135h
Lähi- tai etäopetusta, itsenäistä työskentelyä, työskentelyä ryhmissä

Practical training and working life cooperation

Oppimistehtävä on mahdollista tehdä työelämäyhteydessä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- Ei osaa määritellä alaan liittyvää käsitteistöä
- Ei tunnista järjestelmien käytettävyyden ongelmia
- Ei osallistu opetukseen, eikä palauta kehittämistehtävää

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- tunnistaa joitakin keskeisiä aihealueen käsitteitä
- tunnistaa asiakastyön ongelmia liittyen saavutettavuuteen ja digitaalisuuteen
- tunnistaa terveysteknologian järjestelmiä ja niiden toimivuuden periaatteita

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa määritellä aihealueen keskeiset käsitteet
- ymmärtää asiakaslähtöisen käytettävyyden arvioinnin perusteet
- tunnistaa järjestelmien integrointiin liittyvät haasteita
- Osaa kuvata käytännön ongelman ja luoda ongelmaan digitaalisen tai teknologisen ratkaisun

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa käyttää sujuvasti aihealueen keskeisiä käsitteitä ja määritellä niiden sisältöjä erilaisissa konteksteissa
- hallitsee digitaalisten järjestelmien käyttöä, käytettävyyden asiakaslähtöistä arviointia ja osaa kuvata kehittämistarpeita perustellen
- ymmärtää teknologisen kehityksen ja digitaalisten palveluiden tilan Suomessa ja kansainvälisesti
- osaa soveltaa luovasti oppimaansa kuvaamansa käytännönongelman innovatiivisessa ratkaisemisessa digitaalisesti tai teknologiaa hyödyntäen

Go back to top of page