Monialainen johtaminen integroituvissa sosiaali- ja terveysalan palveluissa (5 op)
Toteutuksen tunnus: 7H00FK53-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.08.2021 - 14.02.2022
Ajoitus
09.08.2021 - 13.05.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Hyvinvointipalvelujen johtaminen ja kehittäminen YAMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Merja Kanervisto-Jokinen
- Hannele Laaksonen
- Sari Tommola
Vastuuhenkilö
Hannele Laaksonen
Ryhmät
-
21YSTKSosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa kehittää ja uudistaa asiakaslähtöisesti integroituvia sote-palveluja
- osaa hankkia, soveltaa ja käyttää kriittisiä tietoja palvelujen laadun, vaikuttavuuden ja tuottavuuden kehittämiseksi
Sisältö (OJ)
- integroituvat sote-palvelut
- integraation monialainen ja yhteensovittava johtaminen
- integroituvien sote-palveluiden kehittäminen ja uudistaminen asiakaslähtöisesti
- tiedolla johtaminen palvelujen laadun, vaikuttavuuden ja tuottavuuden kehittämisessä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja
Aika ja paikka
Verkko-opinnot Moodlessa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Osio 1. sisältää Moodle-tentin, osio 2 sisältää Digimedian tehtäviä ja yhden erillisen kirjallisen tehtävän, osio 3 sisältää H5P-tehtäviä ja kirjallisen kokoavan lopputehtävän. Tehtävissä eteneminen edellyttää eri osien hyväksytyn suorittamisen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Lopputehtävän arviointi kriteerien perusteella. Välitehtävä on suoritettava hyväksytysti ennen lopputehtävää.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen perehtyminen opintojakson sisältään Moodlessa jaettujen materiaalien ja kirjallisuuden pohjalta sekä itsenäisesti tehtävien suorittaminen.
Oppimateriaalit
Opiskelijat perehtyvät materiaaliin (kirjat, raportit, tutkimukset, pp-esitykset, videot) ja tekevät tehtävät itsenäisesti. Kirjallisuus ilmoitetaan kunkin osan kohdalla.
Laaksonen, Laitinen & Hiilamo (toim.) 2020. Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. SanomaPro.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op= 135 h
Osio 1 = 35 h
Osio 2 = 35 h
Osio 3 = 65 h
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Osa tehtävistä suoritetaan kehittämistehtävänä omaan organisaatioon.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja