Monitahoinen palveluliiketoiminta (5op)
Toteutuksen tunnus: 8U00FJ99-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 25.11.2020 - 24.01.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.01.2021 - 18.03.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Restonomi YAMK
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Tuija Ylä-Viteli
- Veijo Hämäläinen
- Marja-Liisa Timperi
- Vastuuhenkilö
- Tuija Ylä-Viteli
- Opintojakso
- 8U00FJ99
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa
- etsiä tietoa ja rakentaa lähdemateriaalien perusteella käsityksen toimialansa tämänhetkisestä tilanteesta ja alan kehittämistarpeista
- rakentaa toimialan kehittymistarpeiden mukaisesti oman kehittymissuunnitelmansa
Sisältö (Opintojakso)
- muuttuva palveluala
- toimialan uusin tieto kehittämisen lähtökohdaksi
- globaalin toimintaympäristön vaikutukset toimialalla
- henkilökohtaiset opintojen valinnat
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija
- tunnistaa toimialan kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita ja osaa määritellä hankkimaansa tietoa löytääkseen toimialan kehittämistarpeita
- osaa etsiä ohjatusti tutkimustiedosta oman toimialan kehittämistarpeita
- tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija
- jäsentää toimialan kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita ja osaa vertailla hankkimaansa tietoa löytääkseen toimialan kehittämistarpeita
- osaa etsiä tutkimustiedosta toimialan kehittämistarpeita
- osaa kuvata ja arvioi itseään sekä sitä toimintaympäristöä, jossa omalla ammattialallaan toimii
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija
- ymmärtää oman toimialan kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita ja osaa analysoida hankkimaansa tietoa löytääkseen oman toimialan kehittämistarpeita
- osaa etsiä ja valita tutkimustiedosta oman toimialan kehittämistarpeita
- tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä toimintaympäristöä, jossa omalla ammattialallaan toimii
Aika ja paikka
Opintojakson yhteinen kontaktiopetus Zoom alustan välityksellä (on line). Opintojaksolla on käytössä Moodle.
tiistai 26.1 klo 16.30-20.00
perjantai 19.2 klo 8.30-16.00
torstai 18.3 klo 16.30-20.00
Ohjausta ja sparrausta (vapaaehtoista), Zoom:
Tiistai 9.2 klo 15.30-16.30
Maanantai 8.3 klo 15.30-16.30
HUOM. Opiskelijat saavat ennakkotehtävän perjantaina 22.1 ; Informaatikko Marja-Leena Timperi
Tiedonhaku - Kirjaston erillinen Moodle-kurssi. Ennakkotehtävä on tehtävä ennen tiistain 26.1 luentoa.
Marja-Leena Timperin tiedonhaku-luento tiistaina 26.1 klo 18.15-19.45, Zoom.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilötehtävä
Monitahoinen palveluliiketoiminta, kirjallinen lähdeaineistoon perustuva raportti.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot
Harjoitukset
Oppimateriaalit
Saarijärvi, H & Puustinen, P. 2020. Strategiana asiakaskokemus. Miksi, mitä, miten? Docendo.
Muu lähdemateriaali ja opiskelijan itsenäinen tiedonhaku
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135h opiskelijan työtä
yhteinen kontaktiopetus 15h
itsenäinen työskentely yksin tai tiimin kanssa 120h