Production Systems, Design for manufacturing (4 cr)
Code: 5K00BH14-3006
General information
- Enrolment period
- 02.12.2020 - 11.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 30.04.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Mechanical Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Mechanical Engineering
Objectives (course unit)
The student knows the basics of the production methods and systems. He knows the demands set by the essential production methods when designing products for manufacture. He knows, how to design a machined, welded, casted or sheet metal part taking into account the point of views of producibility and tools. He knows the principles of design for manufacture. He understands the demands set by quality accurance and measuring.
Content (course unit)
Production methods of the central and demands set by them and possibilities in the planning of making kind products. Mechanization, welding, casting, ohutlevy, tool plannings. Making kind planning. Measuring of the quality and backup methods and quality assurance systems and quality plans.
Prerequisites (course unit)
Prerequisites: Student knows basic of machine engineering materials and production methods and systems as well student knows the principals of product development process and is able to design mechanical machine parts.
Exam schedules
Moodle -tentti. Tentin aikaikkuna sovitaan erikseen toteutuksen osallistujien kanssa.
Assessment methods and criteria
Arvosanan määräytyminen:
- 30%, lähiopetuksessa ja verkko-oppimistehtävänä tehtyjen itsenäisten- ja ryhmätehtävien laatu, sisältö, aikataulu
- 35%, harjoitustyö /projektityö laatu, sisältö, laajuus
- 35%, kirjallinen Tentti
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Toteutetaan monimuoto opetuksena
- lähi- etäopetusta yht. 14 kertaa (42 h)
- lähiopetukseen liittyvien harjoitustöiden tekeminen
- opiskelijat tuottavat osallistujamäärän mukaan joko parityöskentelynä tai pienryhmässä valitsemastaan tai arvonnassa saamastaan yhdestä tuotantomenetelmästä informatiivisen esityksen, joka vastaa mahdollisimman tarkasti opetussuunnitelman tavoitteita ja esittää sen muille opiskelijoille
- verkko-oppimistehtävät
- seminaarit
Learning materials
Materiaali jaetaan toteutuksen Moodlessa
Student workload
- etä-/lähiopetusta, yht. 14 kertaa (42 h)
- itsenäistä työskentelyä yht. 66 h
Completion alternatives
Ei ole
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Harjoitustöiden tekeminen ja palauttaminen on edellytys toteutuksen hyväksytylle suoritukselle.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa opetetun asian tärkeimmät kohdat, sekä ohjattuna kykenee tulkitsemaan ja soveltamaan niistä saatavaa tietoa. Opiskelija tiedostaa opetetun asian ja yrityksen reaalitapahtumien yhteyden. Opiskelija on vain jonkin verran motivoitunut, ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan, osaa toimia ryhmässä sekä antaa ja vastaanottaa palautetta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tuntee opetetun asian tärkeimmät kohdat, sekä itsenäisesti kykenee tulkitsemaan ja soveltamaan niistä saatavaa tietoa. Opiskelija ymmärtää ja osaa kuvata opetetun asian ja yrityksen reaalitapahtumien välistä yhteyttä. Opiskelija on selvästi motivoitunut, ottaa vastuuta omasta ja ryhmän suoriutumisesta, osaa toimia ryhmässä, sekä osaa rakentavasti antaa ja vastaanottaa palautetta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tietää ja ymmärtää laaja-alaisesti opetetun asian tärkeimmät kohdat, sekä osaa laaja-alaisesti tulkita ja soveltaa niistä saatavaa tietoa. Opiskelija osaa perustellusti kuvata eri toimintavaihtoehtojen vaikutuksen yrityksen toimintaan. Opiskelija on erittäin motivoitunut, ottaa sitoutuneesti vastuuta omasta ja ryhmän suoriutumisesta, sekä osaa hyödyntää palautetta systemaattisesti ammatillisen kasvun välineenä.