Finnish for Foreigners 2 (3 op)
Toteutuksen tunnus: 5N00EK83-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2020 - 17.01.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 11.01.2021 - 30.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Environmental Engineering
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Paikat
- 8 - 20
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Environmental Engineering
- Avoin ammattikorkeakoulu
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Kurssin suoritettuaan, opiskelija ääntää suomea kohtuullisen hyvin. Hän osaa kertoa tyypillisestä päivästään, kodistaan, omasta vaatetuksestaan sekä vaatteiden ostamisesta . Hän osaa kertoa myös matkustamisesta ja liikkumisesta sekä säästä. Näistä asioista hän kykenee myös käymään lyhyitä keskusteluja ja ymmärtää niitä koskevia yksinkertaisia tekstejä.
Sisältö (Opintojakso)
Suomenkielen perusasioina verbityypit ja sijamuodot astevaihteluineen, rakenneharjoituksia, ääntämisharjoituksia, sanastoharjoituksia, keskustelu- ja näytelmäharjoituksia, kuullun ymmärtämisharjoituksia, luetun ymmärtämisharjoituksia, kirjoitusharjoituksia.
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Finnish for Foreigners 1 tai vastaava kurssi tulee olla suoritettuna ennen kurssille osallistumista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija on tehnyt hyväksyttävästi kaikki kurssitehtävät. Hän osaa kertoa jotakin tavoitteena olevista sisällöistä, mutta ilmaisu on varsin suppeaa, ja sekä kirjoitettua että puhuttua tuotosta on osittain vaikeaa ymmärtää. Opiskelijalle tuottaa vaikeuksia käydä yksinkertaistakaan keskustelua suomeksi. Myös opiskelijan puutteellinen ääntäminen saattaa hankaloittaa viestityn asian ymmärtämistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija opiskelee suomea aktiivisuutta osoittaen ja tekee siis kurssitehtävänsäkin aikataulun mukaan. Hän selviytyy kutakuinkin tavallisista kurssiin kuuluvista pikku keskusteluista. Hän kykenee kirjoittamaan lyhyitä kotiinsa, matkustamiseen tai vaatteisiin liittyviä tekstejä ja ääntää suomea ymmärrettävästi. Opiskelijan äidinkielen vaikutuksen voi huomata niin ääntämisessä kuin tekstirakenteessakin, mutta se ei vaikeuta viestin ymmärtämistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelijalla on positiivinen ja aktiivinen asenne kielenopiskelua kohtaan. Hän ääntää suomea selkeästi ja osaa käyttää sopivia, vaihtoehtoisia ilmauksia jokapäiväisessä vuorovaikutuksessa sekä muodostaa yleensä kieliopillisesti oikeita lauseita. Hän osaa luontevasti kertoen, kysyen ja vastaillen ottaa osaa keskusteluihin aiheista, joita on käsitelty kurssin aikana. Hän kykenee kirjoittamaan yksinkertaisia kuvauksia tai kertomuksia ja hyödyntää oppimiaan sanoja ja ilmauksia uusissa yhteyksissä. Hän ymmärtää, kuinka tärkeä suomen kielen taito on Suomeen työllistymisessä.
Aika ja paikka
Periods 3 & 4 on Tuesdays at 11.15 - 12.45 in Zoom. The link in Moodle and in schedule.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Short written tests during the lessons, an oral test 20 April.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
To pass the course a minimum attendance 80 % is required as well as completed assignments (e.g. a course journal).
Course grade consists of two parts:
A The average of three best written tests (listening comprehension + reading comprehension + writing + structure tasks) =
50 % of the course grade
B Oral test in small groups = 50 % of the course grade
Very good class activity may improve the course grade.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
study conversation, collaborative learning, discussion exercises, activating written tasks, learning simulation and games, process writing, learning diary, short videos made by students
Oppimateriaalit
Textbook with exercises: Kristiina Kuparinen - Terhi Tapaninen - Karoliina Kuisma: "SUN SUOMI".
Materials made by the teacher and e-materials linked in Moodle.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Two lessons per week plus quite much independent work at home. 3 ects = work of 81 hours
Sisällön jaksotus
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
In case you have completed a similar course in another university, please fill in the application form in Pakki and add the necessary documents (transcript of records).
If you have informally accomplished the goals and want to discuss how to show your skill please contact the teacher via email and explain why you think you should be exempted from the course and how you would you like to develop your Finnish skills.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
No.
Kansainvälisyys
The whole group is international! :o)
Lisätietoja opiskelijoille
-
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Students have attended contact lessons less than 80 % . They have not completed course assignments because of lack of activity or gained skills. Their ability to communicate in Finnish at the level A1 is insignificant and limited to make understanding possible.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Students have been able to complete all the assignments acceptably. They can tell about few of the achieved course contents, but their expression stays limited: both spoken and written language is partly hard to understand. It is difficult for them to take part to a simple discussion. Also their incomplete pronunciation may cause difficulties to understand their speech.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Students have an active attitude towards studying Finnish language showing that by completing course tasks according to the schedule. They are able to cope in most achieved oral course exercises. Students are able to write short texts about their home, travelling or clothes in Finnish and are able to pronounce Finnish clearly enough. Students’ mother tongue may have an effect in pronunciation and/or sentence structure, but it doesn’t cause problems to understand the meaning of messages.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Students have a positive and active attitude towards learning language. They can pronounce Finnish distinctively and are able to use suitable and varied expressions in achieved course exercises using grammar mostly correct way. A student can participate in a conversation asking and responding to questions about topics studied in the course. She/he can write simple descriptions or stories and recombine words and phrases into new sentences. They understand the importance of good Finnish language skills to get a job in Finland.