Markkinointi (3op)
Toteutuksen tunnus: 3H00EO63-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 25.10.2020 - 14.01.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 11.01.2021 - 14.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Yrittäjyys (Proakatemia)
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 60
- Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Veijo Hämäläinen
- Tutta Tanttari
- Antti Vuento
- Tanja Verho
- Ryhmät
-
20TIJOYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2020, päivätoteutus
- Opintojakso
- 3H00EO63
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat käytännönläheisesti 2020-luvun markkinoinnin perusperiaatteisiin.
- Opiskelija osaa kehittää yrityksen brändiä markkinoinnin keinoin
- Opiskelija osaa tehdä myyntiä tukevaa markkinointia
- Opiskelija osaa mitata markkinoinnin vaikuttavuutta erilaisilla mittareilla
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation markkinointia kokonaisuutena
Sisältö (Opintojakso)
Mitä tulevaisuuden markkinointi on, ja mitä se vaatii alan ammattilaiselta?
Mitkä ovat 2020 -luvun markkinoinnin trendit ja miten niitä hyödynnetään?
Miten tavoitteet vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun?
Miten markkinointisuunnitelmasta rakennetaan arvoa tuottava kokonaisuus?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
ei ole
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.
Aika ja paikka
Tiedotetaan ryhmän Teamsissa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttejä, näyttö markkinointisuunnitelman muodossa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin perusteena on aktiivinen osallistuminen lähikerroilla, pienryhmätyöskentely (markkinointisuunnitelma) ja essee.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Pajat, luennot, kirjallisuus, esseet, toimeksiannot, sparraukset, pitsaukset, itsenäinen ja tiimityöskentely; integroituu myynnin ja palvelumuotoilun opintojaksoihin
Oppimateriaalit
Kirjallisuusvinkkejä saat valmentajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op = 81 h opiskelijan työtä keskimäärin
Sisällön jaksotus
Kirjallisuuteen tutustuminen: esseet
Mitä on markkinointi ja markkinointiviestintä?
Markkinoinnin startti: mitä on markkinointi?
Markkinointisuunnitelma: ydinviesti, kanavat ja kohderyhmät
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava etukäteen valmentajan kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toteutetaan mahdollisuuksien mukaan ulkopuoliselle toimeksiantajalle.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso integroituu myynnin ja palvelumuotoilun opintojaksoihin eikä niitä voi suorittaa erillisinä.
Opintojakso edellyttää tiimiyritysten toimintaan soveltamista.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson sisällön ja tavoitteiden määrittämällä tavalla.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.