Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi (3op)

Toteutuksen tunnus: 3H00EO63-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.10.2020 - 14.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2021 - 14.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 60
Koulutus
Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettajat
Veijo Hämäläinen
Tutta Tanttari
Antti Vuento
Tanja Verho
Ryhmät
20TIJO
Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2020, päivätoteutus
Opintojakso
3H00EO63

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat käytännönläheisesti 2020-luvun markkinoinnin perusperiaatteisiin.
- Opiskelija osaa kehittää yrityksen brändiä markkinoinnin keinoin
- Opiskelija osaa tehdä myyntiä tukevaa markkinointia
- Opiskelija osaa mitata markkinoinnin vaikuttavuutta erilaisilla mittareilla
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation markkinointia kokonaisuutena

Sisältö (Opintojakso)

Mitä tulevaisuuden markkinointi on, ja mitä se vaatii alan ammattilaiselta?
Mitkä ovat 2020 -luvun markkinoinnin trendit ja miten niitä hyödynnetään?
Miten tavoitteet vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun?
Miten markkinointisuunnitelmasta rakennetaan arvoa tuottava kokonaisuus?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

ei ole

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.

Aika ja paikka

Tiedotetaan ryhmän Teamsissa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä, näyttö markkinointisuunnitelman muodossa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin perusteena on aktiivinen osallistuminen lähikerroilla, pienryhmätyöskentely (markkinointisuunnitelma) ja essee.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Pajat, luennot, kirjallisuus, esseet, toimeksiannot, sparraukset, pitsaukset, itsenäinen ja tiimityöskentely; integroituu myynnin ja palvelumuotoilun opintojaksoihin

Oppimateriaalit

Kirjallisuusvinkkejä saat valmentajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op = 81 h opiskelijan työtä keskimäärin

Sisällön jaksotus

Kirjallisuuteen tutustuminen: esseet

Mitä on markkinointi ja markkinointiviestintä?

Markkinoinnin startti: mitä on markkinointi?

Markkinointisuunnitelma: ydinviesti, kanavat ja kohderyhmät

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovittava etukäteen valmentajan kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutetaan mahdollisuuksien mukaan ulkopuoliselle toimeksiantajalle.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso integroituu myynnin ja palvelumuotoilun opintojaksoihin eikä niitä voi suorittaa erillisinä.
Opintojakso edellyttää tiimiyritysten toimintaan soveltamista.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson sisällön ja tavoitteiden määrittämällä tavalla.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.

Siirry alkuun