Marketing (3cr)
Code: 3H00EO63-3002
General information
- Enrolment period
- 25.10.2020 - 14.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.01.2021 - 14.05.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Entrepreneurship (Proacademy)
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
- Teachers
- Veijo Hämäläinen
- Tutta Tanttari
- Antti Vuento
- Tanja Verho
- Course
- 3H00EO63
Objectives (course unit)
Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat käytännönläheisesti 2020-luvun markkinoinnin perusperiaatteisiin.
- Opiskelija osaa kehittää yrityksen brändiä markkinoinnin keinoin
- Opiskelija osaa tehdä myyntiä tukevaa markkinointia
- Opiskelija osaa mitata markkinoinnin vaikuttavuutta erilaisilla mittareilla
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation markkinointia kokonaisuutena
Content (course unit)
Mitä tulevaisuuden markkinointi on, ja mitä se vaatii alan ammattilaiselta?
Mitkä ovat 2020 -luvun markkinoinnin trendit ja miten niitä hyödynnetään?
Miten tavoitteet vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun?
Miten markkinointisuunnitelmasta rakennetaan arvoa tuottava kokonaisuus?
Prerequisites (course unit)
ei ole
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.
Location and time
Information can be found in the Teams of the group.
Exam schedules
Ei tenttejä, näyttö markkinointisuunnitelman muodossa.
Assessment methods and criteria
Arvioinnin perusteena on aktiivinen osallistuminen lähikerroilla, pienryhmätyöskentely (markkinointisuunnitelma) ja essee.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Training sessions, lectures, literature, challenges, sparring, pitching, independent and team work; integrated with courses of sales and service design.
Learning materials
Literature tips can be found from coaches and other teampreneurs.
Student workload
3 cr = on average 81 hours of work
Content scheduling
Kirjallisuuteen tutustuminen: esseet
Mitä on markkinointi ja markkinointiviestintä?
Markkinoinnin startti: mitä on markkinointi?
Markkinointisuunnitelma: ydinviesti, kanavat ja kohderyhmät
Completion alternatives
to be agreed beforehand with the coach
Practical training and working life cooperation
Toteutetaan mahdollisuuksien mukaan ulkopuoliselle toimeksiantajalle.
Further information
Opintojakso integroituu myynnin ja palvelumuotoilun opintojaksoihin eikä niitä voi suorittaa erillisinä.
Opintojakso edellyttää tiimiyritysten toimintaan soveltamista.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson sisällön ja tavoitteiden määrittämällä tavalla.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.