Moderni markkinointi ja projektinhallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00EA28-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.06.2021 - 31.08.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2021 - 10.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 40
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Kai Hintsanen
- Miina Kivelä
- Vastuuhenkilö
- Miina Kivelä
- Ryhmät
-
21ALITALiiketalouden tutkinto-ohjelma 2021, Monimuoto, Myyntiosaaminen
- Opintojakso
- 3H00EA28
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Kurssi toimii johdantona moderniin yritysmarkkinointiin. Opintojaksolla perehdytään markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan teorian ja käytännön avulla.
Opiskelija osaa
- markkinoinnin perusteet
- projektinhallinnan perusteet
- toimia projektiryhmässä
- suunnitella ja toteuttaa projektin
- kuvailla suullisen ja kirjallisen viestinnän osa-alueet yrityselämässä.
Sisältö (Opintojakso)
Mitä on moderni markkinointi?
Mihin yrityksessä tarvitaan markkinointia?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Miten viestitään yrityselämässä?
Miten projektinhallinnan työkaluja hyödynnetään?
Miten projekti suunnitellaan ja toteutetaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Markkinoinnin tentti suoritus 18.8.-9.6.2021.
Miinan uusintapäivät 2021-2022:
ke 1.12.2021, ilmoittautuminen viimeistään ke 17.11.2021
ke 2.2.2022, ilmoittautuminen viimeistään ke 19.1.2022
ke 6.4.2022, ilmoittautuminen viimeistään 23.3.2022
ke 4.5.2022, ilmoittautuminen viimeistään 20.4.2022
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan pääosin verkossa. Kontaktikerroista ensimmäinen ja viimeinen ovat kampuksella ja muut tapaamiset verkon välityksellä.
Oppimateriaalit
Markkinointi: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Bergström & Leppänen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Markkinoinnin perusteiden osuuden 1 op voi suorittaa valintakoekurssin hyväksiluvulla, aiemmin hankitun osaamisen näytöllä tai itseopiskelemalla aiheen videoluentojen avulla ja tekemällä verkkotentin.
Projektinhallinnan osuus 1 op suoritetaan tentillä tai hyväksiluvulla.
Kaikille yhteinen osuus on 3op:n markkinointiprojektin suunnitteleminen. Projektisuunnitelma tehdään pienryhmissä ja sitä ei voi suorittaa muulla tavalla.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Markkinointiprojektin suunnitelma toteutetaan oikealle yritykselle.