Siirry suoraan sisältöön

Moderni markkinointi ja projektinhallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00EA28-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
09.06.2021 - 31.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2021 - 10.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Kai Hintsanen
Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Miina Kivelä
Ryhmät
21ALITA
Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2021, Monimuoto, Myyntiosaaminen
Opintojakso
3H00EA28

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Kurssi toimii johdantona moderniin yritysmarkkinointiin. Opintojaksolla perehdytään markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan teorian ja käytännön avulla.

Opiskelija osaa
- markkinoinnin perusteet
- projektinhallinnan perusteet
- toimia projektiryhmässä
- suunnitella ja toteuttaa projektin
- kuvailla suullisen ja kirjallisen viestinnän osa-alueet yrityselämässä.

Sisältö (Opintojakso)

Mitä on moderni markkinointi?
Mihin yrityksessä tarvitaan markkinointia?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Miten viestitään yrityselämässä?
Miten projektinhallinnan työkaluja hyödynnetään?
Miten projekti suunnitellaan ja toteutetaan?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija tietää markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija osaa ratkaista aihealueeseen liittyviä käytännön ongelmia ja perustella ratkaisunsa. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa markkinointiin, viestintään ja projektinhallintaan liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija pystyy ratkaisemaan ja analysoimaan aihepiiriin liittyviä käytännön ongelmia. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Markkinoinnin tentti suoritus 18.8.-9.6.2021.

Miinan uusintapäivät 2021-2022:
ke 1.12.2021, ilmoittautuminen viimeistään ke 17.11.2021
ke 2.2.2022, ilmoittautuminen viimeistään ke 19.1.2022
ke 6.4.2022, ilmoittautuminen viimeistään 23.3.2022
ke 4.5.2022, ilmoittautuminen viimeistään 20.4.2022

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan pääosin verkossa. Kontaktikerroista ensimmäinen ja viimeinen ovat kampuksella ja muut tapaamiset verkon välityksellä.

Oppimateriaalit

Markkinointi: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Bergström & Leppänen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Markkinoinnin perusteiden osuuden 1 op voi suorittaa valintakoekurssin hyväksiluvulla, aiemmin hankitun osaamisen näytöllä tai itseopiskelemalla aiheen videoluentojen avulla ja tekemällä verkkotentin.

Projektinhallinnan osuus 1 op suoritetaan tentillä tai hyväksiluvulla.

Kaikille yhteinen osuus on 3op:n markkinointiprojektin suunnitteleminen. Projektisuunnitelma tehdään pienryhmissä ja sitä ei voi suorittaa muulla tavalla.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Markkinointiprojektin suunnitelma toteutetaan oikealle yritykselle.

Siirry alkuun