Myynnin, myyntitiimin ja asiakassuhteen johtaminen (10op)
Toteutuksen tunnus: 3H00EA72-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.06.2021 - 27.08.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2021 - 31.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 30
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Juha Ikonen
- Pauliina Airaksinen-Aminoff
- Vastuuhenkilö
- Juha Ikonen
- Ryhmät
-
19ALIKOVLiiketalous monimuoto, Virrat, 2019
- Opintojakso
- 3H00EA72
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Tässä opintojaksossa tutustutaan myynnin, myyntitiimin ja asiakassuhteen johtamiseen.
Opiskelija osaa
- myynnin prosessit ja tekniikat teoriassa ja käytännössä
- ymmärtää myynnin johtamiseen liittyvät odotukset, vaatimukset ja vastuut
- tunnistaa henkilöstöjohtamisen työkalut ja menetelmät
- tunnistaa ja ratkaista erilaisia haasteellisia johtamistilanteita ja valmentaa henkilöstöään huippusuorituksiin
- ymmärtää kokonaisvaltaisen asiakkuudenhallinnan merkityksen ja hän osaa johtaa asiakkuuksia tarkoituksenmukaisia työkaluja käyttäen ja hyödyntää crm-järjestelmiä liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö (Opintojakso)
Millaisia ovat esimiehen tehtävät ja roolit sekä vaikeat johtamistilanteet?
Miten muutoksia johdetaan?
Miten tiimi toimii tuloksen tekijänä?
Miten tiimiä valmennetaan ja myyjiä kehitetään huippuosaajiksi?
Miten asiakkuutta johdetaan ja millaisia työkaluja siinä käytetään (esim. asiakastase, asiakastuloslaskelma, asiakasvirtakortti)?
Miten toimii CRM?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija osaa tunnistaa esimiehen tehtäviä ja osaa johtaa tiimiä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää toimintaansa. Opiskelija osaa tunnistaa muutostilanteen haasteita ja hyödyntää vähän asiakkuudenhallinnan työkaluja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija osaa tunnistaa esimiehen tehtävät ja osaa johtaa tiimiä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää toimintaansa. Opiskelija osaa johtaa muutosta ja hyödyntää jonkin verran asiakkuudenhallinnan työkaluja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija osaa tunnistaa esimiehen tehtävät ja osaa johtaa tiimiä tuloksellisesti. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää omaa toimintaansa. Opiskelija osaa johtaa muutosta. Opiskelija osaa hyödyntää asiakkuudenhallinnan työkaluja.
Aika ja paikka
Aloitusluento kampuksella, seuraavat luennot kalenterin mukaisesti Teamsissa, viimeinen luento XX.12. kampuksella
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kurssilla ei ole tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tarkemmat arviointikriteerit kuvattu opintojaksotiedoissa sekä toteutuksen Moodlessa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot kampuksella ja virtuaaliluokassa aikataulun mukaisesti
Ryhmätyöt
Henkilökohtaiset harjoitustehtävät
Oppimateriaalit
Bernard M.Bass: From transactional to transformational leadership: Learning to share the vision (Google scholarissa)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Mikäli sinulla on oppimisvaikeuksia, ota yhteyttä luennoitsijoihin - löydämme sinulle varmasti parhaat tavat suoriutua annetuista tehtävistä.
Lisätehtäviä saatavana niitä kaipaaville.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailevat luennoitsijat
Kansainvälisyys
Vierailevat luennoitsijat