Siirry suoraan sisältöön

Myynnin, myyntitiimin ja asiakassuhteen johtaminen (10op)

Toteutuksen tunnus: 3H00EA72-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
09.06.2021 - 27.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Juha Ikonen
Pauliina Airaksinen-Aminoff
Vastuuhenkilö
Juha Ikonen
Ryhmät
19ALIKOV
Liiketalous monimuoto, Virrat, 2019
Opintojakso
3H00EA72

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Tässä opintojaksossa tutustutaan myynnin, myyntitiimin ja asiakassuhteen johtamiseen.

Opiskelija osaa
- myynnin prosessit ja tekniikat teoriassa ja käytännössä
- ymmärtää myynnin johtamiseen liittyvät odotukset, vaatimukset ja vastuut
- tunnistaa henkilöstöjohtamisen työkalut ja menetelmät
- tunnistaa ja ratkaista erilaisia haasteellisia johtamistilanteita ja valmentaa henkilöstöään huippusuorituksiin
- ymmärtää kokonaisvaltaisen asiakkuudenhallinnan merkityksen ja hän osaa johtaa asiakkuuksia tarkoituksenmukaisia työkaluja käyttäen ja hyödyntää crm-järjestelmiä liiketoiminnan kehittämisessä.

Sisältö (Opintojakso)

Millaisia ovat esimiehen tehtävät ja roolit sekä vaikeat johtamistilanteet?
Miten muutoksia johdetaan?
Miten tiimi toimii tuloksen tekijänä?
Miten tiimiä valmennetaan ja myyjiä kehitetään huippuosaajiksi?
Miten asiakkuutta johdetaan ja millaisia työkaluja siinä käytetään (esim. asiakastase, asiakastuloslaskelma, asiakasvirtakortti)?
Miten toimii CRM?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija osaa tunnistaa esimiehen tehtäviä ja osaa johtaa tiimiä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää toimintaansa. Opiskelija osaa tunnistaa muutostilanteen haasteita ja hyödyntää vähän asiakkuudenhallinnan työkaluja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija osaa tunnistaa esimiehen tehtävät ja osaa johtaa tiimiä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää toimintaansa. Opiskelija osaa johtaa muutosta ja hyödyntää jonkin verran asiakkuudenhallinnan työkaluja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija osaa tunnistaa esimiehen tehtävät ja osaa johtaa tiimiä tuloksellisesti. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää omaa toimintaansa. Opiskelija osaa johtaa muutosta. Opiskelija osaa hyödyntää asiakkuudenhallinnan työkaluja.

Aika ja paikka

Aloitusluento kampuksella, seuraavat luennot kalenterin mukaisesti Teamsissa, viimeinen luento XX.12. kampuksella

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssilla ei ole tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tarkemmat arviointikriteerit kuvattu opintojaksotiedoissa sekä toteutuksen Moodlessa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot kampuksella ja virtuaaliluokassa aikataulun mukaisesti
Ryhmätyöt
Henkilökohtaiset harjoitustehtävät

Oppimateriaalit

Bernard M.Bass: From transactional to transformational leadership: Learning to share the vision (Google scholarissa)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mikäli sinulla on oppimisvaikeuksia, ota yhteyttä luennoitsijoihin - löydämme sinulle varmasti parhaat tavat suoriutua annetuista tehtävistä.

Lisätehtäviä saatavana niitä kaipaaville.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailevat luennoitsijat

Kansainvälisyys

Vierailevat luennoitsijat

Siirry alkuun