Skip to main content

Management of Sales, Sales Team and Customer Relationships (10cr)

Code: 3H00EA72-3001

General information


Enrolment period
09.06.2021 - 27.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Juha Ikonen
Pauliina Airaksinen-Aminoff
Person in charge
Juha Ikonen
Course
3H00EA72

Objectives (course unit)

Tässä opintojaksossa tutustutaan myynnin, myyntitiimin ja asiakassuhteen johtamiseen.

Opiskelija osaa
- myynnin prosessit ja tekniikat teoriassa ja käytännössä
- ymmärtää myynnin johtamiseen liittyvät odotukset, vaatimukset ja vastuut
- tunnistaa henkilöstöjohtamisen työkalut ja menetelmät
- tunnistaa ja ratkaista erilaisia haasteellisia johtamistilanteita ja valmentaa henkilöstöään huippusuorituksiin
- ymmärtää kokonaisvaltaisen asiakkuudenhallinnan merkityksen ja hän osaa johtaa asiakkuuksia tarkoituksenmukaisia työkaluja käyttäen ja hyödyntää crm-järjestelmiä liiketoiminnan kehittämisessä.

Content (course unit)

Millaisia ovat esimiehen tehtävät ja roolit sekä vaikeat johtamistilanteet?
Miten muutoksia johdetaan?
Miten tiimi toimii tuloksen tekijänä?
Miten tiimiä valmennetaan ja myyjiä kehitetään huippuosaajiksi?
Miten asiakkuutta johdetaan ja millaisia työkaluja siinä käytetään (esim. asiakastase, asiakastuloslaskelma, asiakasvirtakortti)?
Miten toimii CRM?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija osaa tunnistaa esimiehen tehtäviä ja osaa johtaa tiimiä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää toimintaansa. Opiskelija osaa tunnistaa muutostilanteen haasteita ja hyödyntää vähän asiakkuudenhallinnan työkaluja.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija osaa tunnistaa esimiehen tehtävät ja osaa johtaa tiimiä. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää toimintaansa. Opiskelija osaa johtaa muutosta ja hyödyntää jonkin verran asiakkuudenhallinnan työkaluja.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija osaa tunnistaa esimiehen tehtävät ja osaa johtaa tiimiä tuloksellisesti. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää omaa toimintaansa. Opiskelija osaa johtaa muutosta. Opiskelija osaa hyödyntää asiakkuudenhallinnan työkaluja.

Location and time

Aloitusluento kampuksella, seuraavat luennot kalenterin mukaisesti Teamsissa, viimeinen luento XX.12. kampuksella

Exam schedules

Kurssilla ei ole tenttiä

Assessment methods and criteria

Tarkemmat arviointikriteerit kuvattu opintojaksotiedoissa sekä toteutuksen Moodlessa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot kampuksella ja virtuaaliluokassa aikataulun mukaisesti
Ryhmätyöt
Henkilökohtaiset harjoitustehtävät

Learning materials

Bernard M.Bass: From transactional to transformational leadership: Learning to share the vision (Google scholarissa)

Completion alternatives

Mikäli sinulla on oppimisvaikeuksia, ota yhteyttä luennoitsijoihin - löydämme sinulle varmasti parhaat tavat suoriutua annetuista tehtävistä.

Lisätehtäviä saatavana niitä kaipaaville.

Practical training and working life cooperation

Vierailevat luennoitsijat

International connections

Vierailevat luennoitsijat

Go back to top of page