Palvelumaiseman suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00DQ64-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2021 - 19.08.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 23.08.2021 - 12.10.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 50
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- tuntee rakennushankkeen eri vaiheet ja osaa hahmottaa moniaistisen palvelumaiseman suunnittelun osana kokonaisuutta
- osaa toimia yhteistyössä monialaisen suunnitteluryhmän kanssa
- osaa huomioida palveluympäristöjen suunnittelussa työhyvinvointia ja liiketoimintaa edistäviä ratkaisuja
Sisältö (Opintojakso)
MITÄ toiminnallinen tilasuunnittelu tarkoittaa?
MIKSI asiakaskokemusta tukevan palvelumaiseman suunnittelu on tärkeää?
MITEN edistän vuorovaikutusta monialaisessa suunnittelutyöryhmässä?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tunnistaa palvelumaiseman suunnitteluun liittyvän käsitteistön ja osaa kuvata moniaistisen palveluympäristön.
Opiskelija osaa toimia tiimin tuella monialaisessa suunnitteluryhmässä.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija jäsentää palvelumaiseman suunnittelun ammatillisessa kontekstissa ja osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman vaihtoehdon moniaistisen palveluympäristön suunnitteluun ja perustella valintansa.
Opiskelija osaa ratkaista monialaisen suunnitteluryhmän vuorovaikutukseen liittyviä ongelmia.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija ymmärtää palvelumaiseman suunnittelun ammatillisessa kontekstissa ja osaa etsiä erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja moniaistisen palveluympäristön suunnitteluun.
Opiskelija osaa kokeilla uudenlaisia toimintamalleja edistääkseen vuorovaikutusta monialaisessa suunnitteluryhmässä.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Opiskelija ei tunnista palvelumaiseman suunnitteluun liittyvää käsitteistöä eikä kykene osallistumaan ja työskentelemään monialaisessa suunnittelutyöryhmässä.
Aika ja paikka
23.8.2021- 12.10.2021
PÄÄOSIN VIRTUAALITOTEUTUS, lähiopetuksen määrä selviää elokuussa 2021.
maanantaisin ja tiistaisin klo 8.00-14.00
Retara-monialaisen tiimin kanssa työskentely maanantaisin klo 10-12
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
TENTTI 14.9. KLO 8.30-10.30 MOODLE
1.UUSINTATENTTI 4.10 klo 12.00-14.00 Moodle
2.UUSINTATENTTI 8.10 klo 16-18 Moodle
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tiimityö (tiimiarviointi, sama koko tiimille) 50%
Tiimityön vertaisarviointi (yksilöarviointi) 20%
Tentti (yksilöarviointi) 30%
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot
harjoitukset
RETARA-monialainen projekti
Oppimateriaalit
RT Ammattikeittiöt 94-11254. Julkaistu 28.2.2017
RT 103058 OHJEKORTTI kesäkuu 2019 1 (14) Palvelumuotoilu kiinteistö- ja rakentamisalalla
Muu aiheeseen liittyvä materiaali
Ammattikeittiölaitevalmistajien omat yrityssivut (koneet ja laitteet)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27h =135h opiskeljan työtä
kontaktiopetukseen osallistuminen maanantaisin ja tiistaisin
monialaisen ryhmän kanssa työskentely maanantaisin klo 10-12
opettajan ryhmäkohtaiseen ohjaukseen osallistuminen
opiskelijan itsenäinen työskentely ja oman ryhmän kanssa työskentely ryhmän aikataulun mukaisesti
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT-osaamisen näyttö
AHOT -osaamisen näytön hakemus Hyvähot-järjestelmään 12.8.2021 mennessä.
AHOT-osamisen näyttö hyväksytyillä vko 33 aikana.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Yritysvieraita luennoitsijoina:
Dieta
Metos
Tampereen Voimia
Suomen Kuurosokeat ry,
RETARA workshop työelämän edustajat arvioimassa:
Metos
Dieta
Pirkkala
Lempäälä
Lisätietoja opiskelijoille
Toteutus on pääosin virtuaalinen. Lähiopetuksen määrä selviää elokuussa 2021.