Servicescape Design (5 cr)
Code: 8T00DQ64-3005
General information
- Enrolment period
- 02.06.2021 - 19.08.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.08.2021 - 12.10.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students are able
- to recognise the different phases of a construction project and can understand multisensory service scape design as a whole
- work in a co-operation with multidisciplinary design group
- to pay attention to results that are gaining well-being at work and also improving business
Content (course unit)
WHAT functional space planning means?
WHY service scape design that supports customer experience is important?
HOW I improve interaction in a multidisciplinary design workgroup?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student can recognise and define field related phenomena and service scape design.
Student is able to work in a multidisciplinary design group under supervision.
Student considers and assesses things from his/hers choices.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student structures service scape design in a professional context and is able to choose the most suitable option from different alternatives for multisensory service scape design and reason it.
Student can solve problems that concerns interaction in a multidisciplinary design workgroup.
Student can cooperate responsibly and follows the important courses of action in the service-field.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student understands service space design and relates it to the professional context. Student knows how to search different solutions for a multisensory service scape design.
Student is able to try new operational models for improving interaction in a multidisciplinary design group.
Student works responsibly and in a commited manner considering the community and service field requirements and needs.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Student can not recognise the concept of service scape design and is not able to attend and work in a multidisciplinary design work group.
Location and time
23.8.2021- 12.10.2021
PÄÄOSIN VIRTUAALITOTEUTUS, lähiopetuksen määrä selviää elokuussa 2021.
maanantaisin ja tiistaisin klo 8.00-14.00
Retara-monialaisen tiimin kanssa työskentely maanantaisin klo 10-12
Exam schedules
TENTTI 14.9. KLO 8.30-10.30 MOODLE
1.UUSINTATENTTI 4.10 klo 12.00-14.00 Moodle
2.UUSINTATENTTI 8.10 klo 16-18 Moodle
Evaluation methods and criteria
Tiimityö (tiimiarviointi, sama koko tiimille) 50%
Tiimityön vertaisarviointi (yksilöarviointi) 20%
Tentti (yksilöarviointi) 30%
Assessment scale
0-5
Teaching methods
luennot
harjoitukset
RETARA-monialainen projekti
Learning materials
RT Ammattikeittiöt 94-11254. Julkaistu 28.2.2017
RT 103058 OHJEKORTTI kesäkuu 2019 1 (14) Palvelumuotoilu kiinteistö- ja rakentamisalalla
Muu aiheeseen liittyvä materiaali
Ammattikeittiölaitevalmistajien omat yrityssivut (koneet ja laitteet)
Student workload
5x27h =135h opiskeljan työtä
kontaktiopetukseen osallistuminen maanantaisin ja tiistaisin
monialaisen ryhmän kanssa työskentely maanantaisin klo 10-12
opettajan ryhmäkohtaiseen ohjaukseen osallistuminen
opiskelijan itsenäinen työskentely ja oman ryhmän kanssa työskentely ryhmän aikataulun mukaisesti
Completion alternatives
AHOT-osaamisen näyttö
AHOT -osaamisen näytön hakemus Hyvähot-järjestelmään 12.8.2021 mennessä.
AHOT-osamisen näyttö hyväksytyillä vko 33 aikana.
Practical training and working life cooperation
Yritysvieraita luennoitsijoina:
Dieta
Metos
Tampereen Voimia
Suomen Kuurosokeat ry,
RETARA workshop työelämän edustajat arvioimassa:
Metos
Dieta
Pirkkala
Lempäälä
Further information
Toteutus on pääosin virtuaalinen. Lähiopetuksen määrä selviää elokuussa 2021.