Siirry suoraan sisältöön

Vastaanottotoiminnan näyttöön perustuva kehittäminen (7op)

Toteutuksen tunnus: TK00DV65-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2020 - 31.07.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 30.09.2021
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Sairaanhoitajan vastaanottotoiminta -erikoistumiskoulutus
Opettajat
Marjo Räsänen
Sanna Paloposki
Vastuuhenkilö
Marjo Räsänen
Opintojakso
TK00DV65

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
-tuntee näyttöön perustuvan toiminnan idean ja sen implementoinnin periaatteet
-arvioi ja kehittää omaa toimintaansa, vahvistaa oman alansa tietoperustaa ja yhtenäisiä käytäntöjä sekä tukee työyhteisönsä osaamista.
-osallistuu vastaanottotyön toimintatapojen ja asiakaslähtöisten palveluprosessien kehitys- ja uudistustyöhön

Sisältö (Opintojakso)

-näyttöön perustuvan toiminnan idea ja implementointi
-työelämälähtöiset kehittämismenetelmät
-vastaanottotoiminta osana palvelukokonaisuutta
-kustannustietoisuus
-palvelumuotoilu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Hahmottaa näyttöön perustuvan toiminnan idean ja osaa peruskäsitteistön NPT hoitotyössä.
Osaa arvioida pääosin omaa toimintaansa.
Osaa toimia osana työhteisön tiimejä kehitystyössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Tuntee näyttöön perustuvan toiminnan, hallitsee peruskäsitteistön. Kykenee implementoimaan näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä omassa työyksikössään.
Osaa arvioida omaa toimintaansa kehittäen sekä uudistaen omaa ja koko työyhteisön toimintaa.
Kykenee kehittämään ja uudistamaan vastaanottoimintaa omalla alueean itsenäisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Tuntee näyttöön perustuvan toiminnan, hallitsee peruskäsitteistön ja osaa soveltaa niitä käytännön toimintaan.. Kykenee implementoimaan näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä sekä omassa työyksikössään että yli työyksikön rajojen.
Osaa arvioida omaa toimintaansa kehittäen sekä uudistaen koko työyhteisön toimintaa. Kykenee vahvistamaan koko työyhteisönsä osaamista samalla itseään kehittäen. Etsii aktiivisesti kehittämiskohteita ja omaa kehittämismyönteisen asenteen.
Kykenee kehittämään ja uudistamaan vastaanottoimintaa omalla alueean itsenäisesti.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Hylätty:
Ei hahmota näyttöön perustuvan toiminnan ideaa hoitotyössä.
Ei osaa arvioida omaa toimintaansa kehittymisensä pohjaksi.
Ei kykene osallistumaan kheittämistyöhön vastaaottotoiminnassa tiedollisten, taidollistn tai asenteellisten puuteiden vuoksi.

Aika ja paikka

Ennakkotehtävän purku 1.9-2.9.2020 lähipäivissä
Valmiin kehittämistehtävän palautus opettajalle syksyllä 2021
Vertaistaisarvioinnin palautus tekijälle ja opettajalle viikko kehittämistehtävien palautusten jälkeen. Esitysseminaarit sijoittuvat syksyyn 2021.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

--

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Numeerinen arviointi kehittämistehtävästä ja vertaisarvioinnista. Opintojaksoon liittyvät muut tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Teoriaopetus 2 op. Opettaja Marjo Räsänen
Ennakkotehtävän tekeminen. Palautus 25.8.2020 .
Ennakkotehtävien läpikäynti 2.9.2020 yhdessä opettajan ja oman ryhmän kanssa.
Äidinkielen opettajan vinkit 2.9.2020 klo 14.15-15.45 kirjallisten töiden tekemiseen.
Ideaseminaari 4.12.2020 / Ideapaperin palautus viikkoa ennen 30.11.2020
Suunnitelma- ja käsikirjoitusseminaarit kevät 2021 päivämäärä tarkentuu myöhemmin.
Kehittämistehtävän suunnitelman esittäminen sekä kehittämistehtävän tekeminen ja vertaisarviointi toisen työstä 4 op
Esitysseminaarit 1 op totetutuvat Syksyllä 2021

Oppimateriaalit

Erikseen sovittu materiaali.
( Soveltuvin osin voi hyödyntää esim Tamkin opinto-oppaan ohjeita laajempiin opinnäytetöihin.)
Kirjallisessa raportoinnissa käytetään TAMKin ohjeistusta. Ks.Opinto-opas

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

7op , 189 h, josta teoriaopetusta 2 op.
Seminaarit 8-16 h keväällä ja syksyllä 2021.
Ennakkotehtävä 25 h. Loput itsenäistä työskentelyä kehittämistehtävän ja vertaisarvioinnin parissa 91 h.

Sisällön jaksotus

Ideaseminaari syksyllä 2020. Suunnitelma- ja käsikirjoitusseminaari keväällä 2021. Esitysseminaari ja vertaisarviointi syksyllä 2021.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan omaa organisaatiota.

Lisätietoja opiskelijoille

Yksilö tai parityö.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ei hahmota näyttöön perustuvan toiminnan ideaa hoitotyössä.
Ei osaa arvioida omaa toimintaansa kehittymisensä pohjaksi.
Ei kykene osallistumaan kheittämistyöhön vastaaottotoiminnassa tiedollisten, taidollistn tai asenteellisten puuteiden vuoksi.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hahmottaa näyttöön perustuvan toiminnan idean ja osaa peruskäsitteistön NPT hoitotyössä.
Osaa arvioida pääosin omaa toimintaansa.
Osaa toimia osana työhteisön tiimejä kehitystyössä.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tuntee näyttöön perustuvan toiminnan, hallitsee peruskäsitteistön. Kykenee implementoimaan näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä omassa työyksikössään.
Osaa arvioida omaa toimintaansa kehittäen sekä uudistaen omaa ja koko työyhteisön toimintaa.
Kykenee kehittämään ja uudistamaan vastaanottoimintaa omalla alueean itsenäisesti.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tuntee näyttöön perustuvan toiminnan, hallitsee peruskäsitteistön ja osaa soveltaa niitä käytännön toimintaan.. Kykenee implementoimaan näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä sekä omassa työyksikössään että yli työyksikön rajojen.
Osaa arvioida omaa toimintaansa kehittäen sekä uudistaen koko työyhteisön toimintaa. Kykenee vahvistamaan koko työyhteisönsä osaamista samalla itseään kehittäen. Etsii aktiivisesti kehittämiskohteita ja omaa kehittämismyönteisen asenteen.
Kykenee kehittämään ja uudistamaan vastaanottoimintaa omalla alueean itsenäisesti.

Siirry alkuun