Organisaation ja toiminnan kehittäminen (10op)
Toteutuksen tunnus: 1L00EU83-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.05.2020 - 31.12.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2020 - 31.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Ammatillinen opettajankoulutus
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Ammatillinen erityisopettajankoulutus
- Opettajat
- Sissi Huhtala
- Katariina Hakala
- Minna Seppälä
- Vastuuhenkilö
- Minna Seppälä
- Opintojakso
- 1L00EU83
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Seuraa koti- ja ulkomaista koulutuspolitiikkaa, koulutusjärjestelmien kehittymistä sekä yhteiskunnallista kehitystä ja hyödyntää tietoa omassa työssään sekä organisaation toiminnan kehittämisessä.
Kehittää aktiivisesti sekä laaja-alaisesti erityisen tuen käytänteitä ja prosesseja yhteistyössä muiden organisaation toimijoiden ja verkostojen kanssa mm. hyödyntämällä kansallisia ja kansainvälisiä vaikuttamis- ja rahoitusmahdollisuuksia.
Tuntee hanke- ja projektityön vaiheet sekä periaatteet ja mahdollisuuksien mukaan hyödyntää projektitoimintaa organisaation kehittämisessä.
Hyödyntää uusinta erityispedagogista tutkimustietoa sekä kirjallisuutta organisaation toiminnan kehittämisessä.
Toimintakulttuurinalyysin pohjalta kehittää omaa sekä organisaation toimintaa kohti inklusiivista ja osallisuutta vahvistavaa koulutuksen toteuttamista.
Sisältö (Opintojakso)
Miten koulutuspoliittiset linjaukset vaikuttavat koulutuksen järjestämiseen kohti inklusiivisen koulutuksen kehittymistä?
Millaisia kehittämiskohteita on havaittavissa omassa ja organisaation toiminnassa kohti inklusiivisen ja osallisuutta vahvistavan koulutuksen toteuttamista?
Miten hyödynnetään kansallisia tai kansainvälisiä rahoitusmahdollisuuksia ja projektitoimintaa oman sekä organisaation toiminnan kehittämisessä?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- seuraa koti- ja ulkomaista koulutuspolitiikkaa, koulutusjärjestelmien kehittymistä sekä yhteiskunnallista kehitystä ja on hyödyntänyt tietoa omassa työssään sekä organisaation toiminnan kehittämisessä
- kehittää aktiivisesti sekä laaja-alaisesti erityisen tuen käytänteitä ja prosesseja yhteistyössä muiden organisaation toimijoiden ja verkostojen kanssa mm. hyödyntämällä kansallisia ja kansainvälisiä vaikuttamis- ja rahoitusmahdollisuuksia
- tuntee hanke- ja projektityön vaiheet sekä periaatteet ja mahdollisuuksien mukaan hyödyntää projektitoimintaa organisaation kehittämisessä
- hyödyntää uusinta erityispedagogista tutkimustietoa sekä kirjallisuutta organisaation toiminnan kehittämisessa
- toimintakulttuurinalyysin pohjalta kehittää omaa sekä organisaation toimintaa kohti inklusiivista ja osallisuutta vahvistavaa koulutuksen toteuttamista.
Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
Aika ja paikka
Ei määritelty.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttejä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Vertais- ja itsearviointi sekä opettajan suullinen arviointi.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luento-opetus, kehittämishankeseminaarit.
Oppimateriaalit
Opiskelijan hopsin mukainen kirjallisuus, josta sovitaan opintojakson alussa.
Sisällön jaksotus
Opiskelijan hopsin mukainen jaksotus.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opiskelijan hopsissa vahvistettu suoritustapa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua. Kehittämishanke tehdään tiiviissä yhteistyössä työelämän kanssa.
Kansainvälisyys
Opiskelijan hopsin mukaiset kv-yhteydet.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty: Osaaminen on osoitettu osaamistavoitteiden mukaisesti.