Development of Organisation and Operation (10cr)
Code: 1L00EU83-3003
General information
- Enrolment period
- 01.05.2020 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- RDI portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Special Needs Teacher Education
- Teachers
- Sissi Huhtala
- Katariina Hakala
- Minna Seppälä
- Person in charge
- Minna Seppälä
- Course
- 1L00EU83
Objectives (course unit)
Follow national and foreign education policy, development of education systems and social development and use the information in their work and development of organisational operation.
Actively and extensively develop special support practices and processes in cooperation with other members of the organisation and networks, eg by using national and international influencing and funding possibilities.
Know project work phases and principles and if possible use projects in developing the organisation.
Use the latest research information and literature on special needs pedagogy in developing the organisation.
Based on operating culture analysis develop their work and organisation’s operation towards inclusive and participatory implementation of education.
Content (course unit)
How does education policy affect organisation of education towards inclusive education?
What development needs can be seen in personal work and organisational operation as regards implementation of inclusive and participatory education?
How are national and international funding possibilities and projects used in developing personal work and organisational operation?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- seuraa koti- ja ulkomaista koulutuspolitiikkaa, koulutusjärjestelmien kehittymistä sekä yhteiskunnallista kehitystä ja on hyödyntänyt tietoa omassa työssään sekä organisaation toiminnan kehittämisessä
- kehittää aktiivisesti sekä laaja-alaisesti erityisen tuen käytänteitä ja prosesseja yhteistyössä muiden organisaation toimijoiden ja verkostojen kanssa mm. hyödyntämällä kansallisia ja kansainvälisiä vaikuttamis- ja rahoitusmahdollisuuksia
- tuntee hanke- ja projektityön vaiheet sekä periaatteet ja mahdollisuuksien mukaan hyödyntää projektitoimintaa organisaation kehittämisessä
- hyödyntää uusinta erityispedagogista tutkimustietoa sekä kirjallisuutta organisaation toiminnan kehittämisessa
- toimintakulttuurinalyysin pohjalta kehittää omaa sekä organisaation toimintaa kohti inklusiivista ja osallisuutta vahvistavaa koulutuksen toteuttamista.
Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
Location and time
Ei määritelty.
Exam schedules
Ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Vertais- ja itsearviointi sekä opettajan suullinen arviointi.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Luento-opetus, kehittämishankeseminaarit.
Learning materials
Opiskelijan hopsin mukainen kirjallisuus, josta sovitaan opintojakson alussa.
Content scheduling
Opiskelijan hopsin mukainen jaksotus.
Completion alternatives
Opiskelijan hopsissa vahvistettu suoritustapa.
Practical training and working life cooperation
Ei harjoittelua. Kehittämishanke tehdään tiiviissä yhteistyössä työelämän kanssa.
International connections
Opiskelijan hopsin mukaiset kv-yhteydet.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: Osaaminen on osoitettu osaamistavoitteiden mukaisesti.