Skip to main content

Organisational Competency (5 cr)

Code: 1L00EU87-3002

General information


Enrolment period
01.05.2020 - 31.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Guidance Counsellor Education
Teachers
Tarja Juurakko-Koskinen
Harri Kukkonen
Outi Rantanen
Ari Jussila
Person in charge
Tarja Juurakko-Koskinen
Course
1L00EU87

Objectives (course unit)

Being familiar with one’s own organization’s activities, actors and their tasks as well as taking part in developing the organization or making justified development suggestions which promote counselling.
Knowing how the student well-being works as a whole and what are the role and tasks of the guidance counsellor and being able to manage/coordinate counselling in the organization.
Having the skills required to be an expert on counselling in e.g. curriculum work and to support teachers and other parties in guidance.
Understanding the comprehensive design of guidance and being an expert in creating, evaluating and developing guidance plans.

Content (course unit)

How to work as members of organisations promoting the counselling viewpoint?
How is counselling developed in organisations?
What is overall planning in counselling?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- Tietää ja ymmärtää organisaationsa toiminnan, toimijat ja näiden tehtävät sekä osallistuu organisaation kehittämiseen tai tekee perusteltuja kehittämisehdotuksia ohjauksen näkökulmaa edistäen.
- Tuntee, millä tavoin opiskelijahuolto kokonaisuutena toimii ja mitkä ovat opinto-ohjaajan rooli ja tehtävät opiskelijahuollossa siten, että pystyy tarvittaessa johtamaan/koordinoimaan organisaationsa ohjaustoimintaa.
- Omaa valmiudet toimia ohjauksen asiantuntijana esimerkiksi opetussuunnitelmatyössä ja tukea opettajia ja muita toimijoita ohjauksen teemoissa.
- Ymmärtää ohjauksen kokonaissuunnittelun merkityksen ja toimii asiantuntijana ohjauksen suunnitteluun liittyvien dokumenttien laadinnassa, arvioinnissa ja kehittämisessä.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Exam schedules

ei tenttejä

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Learning materials

Sovitaan opintojakson alussa

Student workload

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Content scheduling

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Completion alternatives

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Practical training and working life cooperation

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

International connections

ei tässä toteutuksessa

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- Tietää ja ymmärtää organisaationsa toiminnan, toimijat ja näiden tehtävät sekä osallistuu organisaation kehittämiseen tai tekee perusteltuja kehittämisehdotuksia ohjauksen näkökulmaa edistäen.
- Tuntee, millä tavoin opiskelijahuolto kokonaisuutena toimii ja mitkä ovat opinto-ohjaajan rooli ja tehtävät opiskelijahuollossa siten, että pystyy tarvittaessa johtamaan/koordinoimaan organisaationsa ohjaustoimintaa.
- Omaa valmiudet toimia ohjauksen asiantuntijana esimerkiksi opetussuunnitelmatyössä ja tukea opettajia ja muita toimijoita ohjauksen teemoissa.
- Ymmärtää ohjauksen kokonaissuunnittelun merkityksen ja toimii asiantuntijana ohjauksen suunnitteluun liittyvien dokumenttien laadinnassa, arvioinnissa ja kehittämisessä.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Go back to top of page