Organisational Competency (5 cr)
Code: 1L00EU87-3002
General information
- Enrolment period
- 01.05.2020 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Guidance Counsellor Education
- Teachers
- Tarja Juurakko-Koskinen
- Harri Kukkonen
- Outi Rantanen
- Ari Jussila
- Person in charge
- Tarja Juurakko-Koskinen
- Course
- 1L00EU87
Objectives (course unit)
Being familiar with one’s own organization’s activities, actors and their tasks as well as taking part in developing the organization or making justified development suggestions which promote counselling.
Knowing how the student well-being works as a whole and what are the role and tasks of the guidance counsellor and being able to manage/coordinate counselling in the organization.
Having the skills required to be an expert on counselling in e.g. curriculum work and to support teachers and other parties in guidance.
Understanding the comprehensive design of guidance and being an expert in creating, evaluating and developing guidance plans.
Content (course unit)
How to work as members of organisations promoting the counselling viewpoint?
How is counselling developed in organisations?
What is overall planning in counselling?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- Tietää ja ymmärtää organisaationsa toiminnan, toimijat ja näiden tehtävät sekä osallistuu organisaation kehittämiseen tai tekee perusteltuja kehittämisehdotuksia ohjauksen näkökulmaa edistäen.
- Tuntee, millä tavoin opiskelijahuolto kokonaisuutena toimii ja mitkä ovat opinto-ohjaajan rooli ja tehtävät opiskelijahuollossa siten, että pystyy tarvittaessa johtamaan/koordinoimaan organisaationsa ohjaustoimintaa.
- Omaa valmiudet toimia ohjauksen asiantuntijana esimerkiksi opetussuunnitelmatyössä ja tukea opettajia ja muita toimijoita ohjauksen teemoissa.
- Ymmärtää ohjauksen kokonaissuunnittelun merkityksen ja toimii asiantuntijana ohjauksen suunnitteluun liittyvien dokumenttien laadinnassa, arvioinnissa ja kehittämisessä.
Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
Exam schedules
ei tenttejä
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Learning materials
Sovitaan opintojakson alussa
Student workload
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Content scheduling
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Completion alternatives
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Practical training and working life cooperation
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
International connections
ei tässä toteutuksessa
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- Tietää ja ymmärtää organisaationsa toiminnan, toimijat ja näiden tehtävät sekä osallistuu organisaation kehittämiseen tai tekee perusteltuja kehittämisehdotuksia ohjauksen näkökulmaa edistäen.
- Tuntee, millä tavoin opiskelijahuolto kokonaisuutena toimii ja mitkä ovat opinto-ohjaajan rooli ja tehtävät opiskelijahuollossa siten, että pystyy tarvittaessa johtamaan/koordinoimaan organisaationsa ohjaustoimintaa.
- Omaa valmiudet toimia ohjauksen asiantuntijana esimerkiksi opetussuunnitelmatyössä ja tukea opettajia ja muita toimijoita ohjauksen teemoissa.
- Ymmärtää ohjauksen kokonaissuunnittelun merkityksen ja toimii asiantuntijana ohjauksen suunnitteluun liittyvien dokumenttien laadinnassa, arvioinnissa ja kehittämisessä.
Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.