Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi (3op)

Toteutuksen tunnus: 3H00EO63-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 31.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 31.07.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tanja Verho
Opintojakso
3H00EO63

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat käytännönläheisesti 2020-luvun markkinoinnin perusperiaatteisiin.
- Opiskelija osaa kehittää yrityksen brändiä markkinoinnin keinoin
- Opiskelija osaa tehdä myyntiä tukevaa markkinointia
- Opiskelija osaa mitata markkinoinnin vaikuttavuutta erilaisilla mittareilla
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation markkinointia kokonaisuutena

Sisältö (Opintojakso)

Mitä tulevaisuuden markkinointi on, ja mitä se vaatii alan ammattilaiselta?
Mitkä ovat 2020 -luvun markkinoinnin trendit ja miten niitä hyödynnetään?
Miten tavoitteet vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun?
Miten markkinointisuunnitelmasta rakennetaan arvoa tuottava kokonaisuus?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

ei ole

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.

Aika ja paikka

Tiedotetaan ryhmän tiedotuskanavassa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Perinteisiä tenttejä ei ole, mutta osaamista näytetään ryhmälle julkaistun aikataulun mukaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimispäiväkirja, aktiivinen osallistuminen, essee ja näytöt

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Pajat, luennot, kirjallisuus, esseet, toimeksiannot, sparraukset, pitsaukset, itsenäinen ja tiimityöskentely; integroituu myynnin ja palvelumuotoilun opintojaksoihin

Oppimateriaalit

Kirjallisuusvinkkejä saat valmentajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op = keskimäärin 81 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Kirjallisuuteen tutustuminen: esseet

Mitä on palvelumuotoilu?

Välisparraukset

Ongelman rajaaminen ja asiakasymmärryksen kerääminen

Ideointi ja prototypointi, testaaminen asiakkaalla

Välisparraukset

Välipitsaukset

Markkinoinnin startti: mitä on markkinointi?

Markkinointisuunnitelma: ydinviesti, kanavat ja kohderyhmät

Loppupitsaukset toimeksiantajille (kehitysehdotukset ja arviointi)

Myynti

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovittava etukäteen valmentajan kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Sisällöt kytketään tiimiyrityksen toimintaan.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso intergroituu palvelumuotoiluun ja myyntiin. Suorittaminen edellyttää sisältöjen viemistä käytäntöön tiimiyrityksissä.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson sisällön ja tavoitteiden määrittämällä tavalla.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.

Siirry alkuun