Markkinointi (3op)
Toteutuksen tunnus: 3H00EO63-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 31.12.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2020 - 31.07.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Yrittäjyys (Proakatemia)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 40
- Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Tanja Verho
- Opintojakso
- 3H00EO63
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat käytännönläheisesti 2020-luvun markkinoinnin perusperiaatteisiin.
- Opiskelija osaa kehittää yrityksen brändiä markkinoinnin keinoin
- Opiskelija osaa tehdä myyntiä tukevaa markkinointia
- Opiskelija osaa mitata markkinoinnin vaikuttavuutta erilaisilla mittareilla
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa organisaation markkinointia kokonaisuutena
Sisältö (Opintojakso)
Mitä tulevaisuuden markkinointi on, ja mitä se vaatii alan ammattilaiselta?
Mitkä ovat 2020 -luvun markkinoinnin trendit ja miten niitä hyödynnetään?
Miten tavoitteet vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun?
Miten markkinointisuunnitelmasta rakennetaan arvoa tuottava kokonaisuus?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
ei ole
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.
Aika ja paikka
Tiedotetaan ryhmän tiedotuskanavassa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Perinteisiä tenttejä ei ole, mutta osaamista näytetään ryhmälle julkaistun aikataulun mukaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimispäiväkirja, aktiivinen osallistuminen, essee ja näytöt
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Pajat, luennot, kirjallisuus, esseet, toimeksiannot, sparraukset, pitsaukset, itsenäinen ja tiimityöskentely; integroituu myynnin ja palvelumuotoilun opintojaksoihin
Oppimateriaalit
Kirjallisuusvinkkejä saat valmentajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op = keskimäärin 81 h opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Kirjallisuuteen tutustuminen: esseet
Mitä on palvelumuotoilu?
Välisparraukset
Ongelman rajaaminen ja asiakasymmärryksen kerääminen
Ideointi ja prototypointi, testaaminen asiakkaalla
Välisparraukset
Välipitsaukset
Markkinoinnin startti: mitä on markkinointi?
Markkinointisuunnitelma: ydinviesti, kanavat ja kohderyhmät
Loppupitsaukset toimeksiantajille (kehitysehdotukset ja arviointi)
Myynti
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava etukäteen valmentajan kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Sisällöt kytketään tiimiyrityksen toimintaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso intergroituu palvelumuotoiluun ja myyntiin. Suorittaminen edellyttää sisältöjen viemistä käytäntöön tiimiyrityksissä.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson sisällön ja tavoitteiden määrittämällä tavalla.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on tutustunut erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markknointia.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on perehtynyt erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut joitain niistä käytännössä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on perehtynyt hyvin erilaisiin tapoihin toteuttaa markkinointia ja soveltanut mitattavin tuloksin joitain niistä käytännössä.