Skip to main content

Client Work Methods I (5 cr)

Code: 7S00EL50-3004

General information


Enrolment period
02.12.2019 - 31.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2020 - 30.05.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business Operations
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Open University of Applied Sciences
Teachers
Maria Kirvesniemi
Sanna Keskikuru
Course
7S00EL50

Objectives (course unit)

- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of ​​the potential of digital services in social work

Content (course unit)

- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.

Exam schedules

4.5 klo 16.15- 20 Yksilötentti
25.5 klo 16.15-20 Tenttipalaute ja reflektio(pakollinen)

Assessment methods and criteria

Läsnäolokerrat pakollisia (Hyväksytty/Hylätty)
- yksilötentti (0-5)
- harjoittelutehtävä (Hyväksytty/Hylätty)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, alustukset
- harjoitukset
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen

Learning materials

-Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
- Näkki P., Sayed T. 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita Publishing (Oy)

Content scheduling

27.1 klo 16.15-20 Aloitusinfo+ Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa+ aloitusinfo (Sanna)
5.2. klo 16.15-20 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen (Sanna)
10.2 klo 16.15- 20 Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen(Maria)
18.2 klo 16.15-20 Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (Maria)

HARJOITTELU 8 VK-> Harjoitteluun liittyvä tehtävä, vertaispalaute (Maria)

21.4. klo 16.15-20 Ryhmädynamiikka ryhmänojauksen näkökulmasta (Maria)
27.4 klo 16.15 -20Validoiva työote (Maria)
4.5 klo 16.15-20 Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen(Maria)
12.5. klo 16.15-20 Yksilötentti (Maria)
25.5 klo 16.15-20 Tenttipalaute ja Reflektio (Sanna Ja Maria)

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TAMKin yhteinen arviointikehikko löytyy tabulasivuilta

Go back to top of page